Перегляд за Автор "Olytska Olena"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Науково‐педагогічні погляди М. Дарманського(2023) Олицька Олена; Olytska OlenaУ статті здійснено аналіз науково‐педагогічних поглядів М.Дарманського –освітянина, педагога, науковця, управлінця, який здійснив вагомий внесок у розвиток освіти і науки України. Для досягнення мети статті було використано комплекс загальнонаукових методів (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення,класифікація) та методів історико‐педагогічного дослідження (наративний,порівняльно‐історичний, персоналістичний). Результати проведеного дослідження дали змогу узагальнити науково‐педагогічні погляди М. Дарманського за трьома напрямами: організація навчального процесу та становлення майбутнього фахівця в системі вищої освіти (організація навчальної діяльності в закладах загальної середньої освіти; створення дієвих органів учнівського самоврядування;професійна підготовка майбутніх педагогів; самоосвітня діяльність педагогічних працівників; навчання впродовж усього життя; книга як ключовий засіб навчання;ступенева підготовка педагогічних кадрів; формування професійної та методичної майстерності педагога; наукове зростання професорсько‐викладацького складу; інформатизація та комп’ютеризація освітнього процесу),ключові аспекти виховної роботи зі здобувачами освіти (духовно‐моральне виховання здобувачів освіти; трудове виховання учнів закладів загальної середньої освіти; створення дієвої системи виховної роботи в закладі вищої освіти;налагодження дружніх взаємин в педагогічному колективі; художньо‐естетичне і культурологічне виховання зрослого покоління; формування здоров’язбережувальної компетентності у здобувачів освіти), сутнісні особливості управління освітою в регіоні (формування авторитету керівника закладу освіти; удосконалення професійної майстерності керівників системи освіти та закладів освіти; організація системи управління освітою на наукових засадах; вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду в практику роботи закладів освіти; налагодження співпраці між керівниками регіональних управлінь освіти). Зроблено висновок про доцільність та можливість використання науково‐педагогічних поглядів М. Дарманського в сучасному освітньому просторі України.Документ Історіографія дослідження життєвого та професійного шляху М. М. Дарманського(2020) Олицька Олена; Olytska OlenaУ статті досліджено й систематизовано основні історіографічні інтерпретації життєвого та професійного шляху науковця, освітянина й талановитого управлінця М. М. Дарманського. Здійснено класифікацію всього комплексу джерел, які дозволяють ґрунтовно вивчити постать видатного подільського педагога й управлінця М. М. Дарманського. Зібрано та конкретизовано основні архівні матеріали педагогічної творчої спадщини видатного реформатора. Розглянуто особисті здобутки – наукові праці М. М. Дарманського, в яких відображені ідеологічні, педагогічні, наукові й управлінські погляди досліджуваної персоналії. Досліджено творчий доробок М. М. Дарманського та простежено основні етапи еволюції його наукових поглядів. Визначено основні реформації та нововведення талановитого управлінця. Окреслено основні вектори науково-публіцистичної літератури про М. М. Дарманського. Обґрунтовано вагомий внесок М. М. Дарманського у створенні й удосконаленні мережі закладів вищої освіти на Хмельниччині.