Перегляд за Автор "Ohiienko Olena Ivanivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Андрагогічні засади професійної підготовки фахівців з публічного управління та адміністрування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ статті визначено особливості професійної підготовки фахівців публічного управління та адміністрування; з’ясовано її мету та завдання; розкрито сутність понять «державне управління», «публічне управління», «публічне адміністрування»; розкрито педагогічні можливості застосування андрагогічного підходу та андрагогічної моделі навчання у професійній підготовці фахівців публічного управління та адміністрування в закладах вищої освіти; доведено важливість формування в майбутніх управлінців андрагогічної компетентності.Документ Модель дослідницького університету В. Гумбольдта: історія і сучасність(2014) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ статті розкрито сутнісні характеристики моделі дослідницького університету В. Гумбольдта, яка поклала початок нової епохи в розвитку університетської освіти; обґрунтовується її вплив на трансформацію розуміння університетської місії та розвиток сучасних дослідницьких університетів. Виокремлено основні принципи запропонованої моделі: єдність досліджень і викладання та академічні свободи. Доведено, що в умовах постіндустріального суспільства модель дослідницького університету Гумбольдта є ідеальною матрицею класичного бачення університету та ствердження спадкоємності розвитку університету як соціальної інституції та феномену інтелектуального та культурного життя.Документ Міжнародна діяльність як фактор інноваційного розвитку університетів США(2015) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ статті розкриваються сутнісні характеристики інтернаціоналізації вищої освіти, особливості інноваційного розвитку університетів; аналізуються завдання, принципи, форми й результати міжнародної діяльності університетів США; виокремлюються умови ефективності міжнародної діяльності університетів та обґрунтовується її вплив на інноваційний розвиток усіх аспектів діяльності університетів США.Документ Організаційно-педагогічні засади проєктування розвитку закладу загальної середньої освіти в системі управління освітою(2020) Подлєсна Юлія Юріївна; Podliesna Yuliia Yuriivna; Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaВ магістерській роботі обґрунтуванні сутності, змісту, технології проєктування розвитку закладу загальної середньої освіти на основі програмно-цільового підходу до формування життєтворчості особистості; експериментальній перевірці моделі проєктування розвитку закладу загальної середньої освіти; методичних рекомендаціях щодо впровадження і використання моделі проєктування розвитку ЗЗСО.Документ Організаційні засади реалізації виховного потенціалу закладів позашкільної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Панасюк Михайло Михайлович; Panasiuk Mykhailo Mykhailovych; Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ магістерській роботі з’ясовано теоретичні, змістово-процесуальні та методичні засади реалізації виховного потенціалу закладів позашкільної освіти. З’ясовано сутність закладів позашкільної освіти і виховний потенціал закладів позашкільної освіти. Висвітлено нормативне забезпечення виховної роботи в закладах позашкільної освіти. Окреслено змістово-процесуальні та методичні засади виховної роботи в закладах позашкільної освіти. Розроблено і схарактеризовано модель реалізації виховного потенціалу закладів позашкільної освіти.Документ Освіта корінних народів у США і Канаді: історія і сучасні реалії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaВизначено історичні, соціально-економічні, політичні детермінанти становлення та розвитку освіти корінного населення у США і Канаді; показано взаємозв’язок особливостей функціонування системи освіти корінного населення з процесами колонізації північноамериканських земель європейцями; розкрито сутність політики асиміляції корінного населення, яка породжувала расову дискримінацію корінного населення країн, посилювала їх маргіналізацію і деградацію; закцентовано увагу на діяльності шкіл-інтернатів для дітей корінних народів як однієї з форм освітньої асиміляції, показано їх негативний вплив на виховання дітей корінних народів; виявлено, що сучасною тенденцією освітньої політики щодо корінних народів є перехід від політики асиміляції до політики інтеграції; показано, що сучасна освіта корінних народів у США і Канаді базується на принципах мультикультуралізму, демократії, гуманізму, на націоналістичному підході, урахуванні освітніх потреб та потреб ринку праці.Документ Педагогічна освіта Норвегії: генеза і тенденції розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ статті досліджено генезу педагогічної освіти в Норвегії; обґрунтовано періодизацію її розвитку; визначено особливості та тенденції розвитку підготовки норвезького вчителя.Документ Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх юристів у закладі вищої освіти(2020) Маломуж Сергій Вікторович; Malomuzh Serhii Viktorovych; Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaВ магістерській роботі на основі системного підходу до аналізу педагогічних процесів теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування у майбутніх юристів навичок ефективного застосування ІКТ у фаховій діяльності; удосконалено зміст, форми і методи проведення занять з ІКТ під час підготовки майбутніх юристів у ЗВО, зокрема запроваджено комплексні заняття з фахово-орієнтованих дисциплін, де реалізовано модель навчання, провідною особливістю якої є поступовий перехід від традиційної аудиторної форми організації навчального процесу до індивідуально-консультаційної.Документ Полікультурні засади вищої освіти Великої Британії, США, Канади і Австралії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ статті розкриваються сутнісні характеристики полікультурної освіти, аналізуються провідні концепції і моделі полікультурної освіти Великої Британії, США, Канади і Австралії; визначаються їх спільності й відмінності; окреслюються тенденції розвитку полікультурної освіти Великої Британії, США, Канади і Австралії в контексті інтеграційних процесів, що відбуваються у світовому освітньому просторі.Документ Полікультурність як провідний принцип функціонування систем вищої освіти США, Канади, Великої Британії і Австралії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ статті розкриваються сутнісні характеристики полікультурної освіти, визначаються, що становлення полікультурної освіти у США, Канаді, Великій Британії і Австралії відбувалося у другій половині XX століття в умовах гострої полеміки з традиційними концепціями монокультурності, асиміляції, етноцентризму, необхідності культурно-освітньої інтеграції іммігрантів, руху за громадянські права, пошук компромісу між субкультурами, розробки інтеграційної ідеології громадянського багатонаціонального суспільства; аналізуються провідні концепції і моделі полікультурної освіти в англомовних країнах; установлюються, що вища освіта США, Канади, Великої Британії та Австралії спираються на полікультурні засади у своєму розвитку і функціонуванні; визначаються їх спільні та відмінні риси; окреслюються тенденцій у контексті інтеграційних процесів, що відбуваються в світовому освітньому просторі (зростання відкритості й чутливості до потреб населення; посилення інтернаціональної узгодженості педагогічних практик, виховання толерантного ставлення до представників інших рас, етносів і культур).Документ Підготовка викладача вищої школи в умовах магістратури: андрагогічний підхід(2015) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ статті розкриваються можливості та обґрунтовується доцільність використання андрагогічного підходу у професійній підготовці викладача вищої школи в умовах магістратури; визначаються андрагогічні принципи, технології та методи навчання магістрантів; виокремлюються організаційно-педагогічні умови впроваджен¬ня андрагогічного підходу у процес навчання майбутніх викладачів вищої школи.Документ Розвиток краєзнавчого туризму в Польщі у другій половині XX – початку XXI століття(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ статті розкриваються особливості розвитку краєзнавчого туризму в Польщі у другій половині XX – початку XXI століття; виокремлюються цілі, завдання функції краєзнавчого туризму; визначається вплив громадських організацій на його розвиток, зокрема, Польського Туристично-краєзнавчого Товариства, під егідою якого проводяться Краєзнавчі Конгреси, резолюції яких слугують стратегічним орієнтиром розвитку краєзнавчого туризму в Польщі; обґрунтовується значущість підготовки педагогів–аніматорів до здійснення краєзнавчо-туристичної діяльності; доводиться наявність значного науково-педагогічного потенціалу краєзнавчого туризму в Польщі.Документ Розвиток художньої обдарованості вихованців гуртків мистецького профілю(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Часниченко Олеся Юріївна; Chasnychenko Olesia Yuriivna; Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ магістерській роботі з’ясовано теоретичні та організаційно-педагогічні засади розвитку художньої обдарованості вихованців гуртків мистецького профілю. З’ясовано сутність художньої обдарованості. Висвітлено потенціал гуртків мистецького профілю для розвитку обдарованих вихованців. Окреслено змістово-процесуальні засади розвитку художньої обдарованості вихованців гуртків мистецького профілю. Визначено психолого-педагогічні умови розвитку художньої обдарованості вихованців гуртків мистецького профілю. Розроблено та науково обґрунтовано модель розвитку художньої обдарованості вихованців гуртків мистецького профілю.Документ Соціокультурна компетентність у професійній підготовці майбутнього фахівця(2013) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ статті узагальнюються підходи до визначення понять «компетентність», «компетенція» та «професійна компетентність»; розкривається сутність соціокультурної компетентності як інтегративної характеристики особистості, як здатності та готовності до взаємодії з іншими людьми в умовах, як важливого фактору розвитку суспільства та особистості; доводиться зумовленість необхідності формування соціокультурної компетентності соціально-економічними, культурно-історичними змінами в суспільстві та ринку праці, що, у свою чергу, вимагає розгляду соціокультурної компетентності як важливої складової професійної компетентності; обґрунтовується, що теоретико-методологічною базою формування соціокультурної компетентності є соціокультурний підхід; обґрунтовується структура соціокультурної компетентності та визначаються критерії її сформованості.Документ Сучасна система вищої освіти США: особливості функціонування та розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ статті визначено та проаналізовано специфічні особливості функціонування системи вищої освіти США, зокрема соціально-економічні, політичні, історичні, соціокультурні детермінанти її розвитку, розгалуженість законодавчого забезпечення, децентралізованість та регіональність, масовізація, альтернативність фінансування, багаторівневість і диверсифікованість структури, інтенсивний розвиток дослідницьких та корпоративних університетів, які зумовлюють її конкурентоспроможність і лідерські позиції у світі й окреслено можливості використання американського досвіду при розбудові системи вищої освіти в Україні.Документ Тенденції реформування вищої освіти Великої Британії в контексті євроінтеграційних процесів(2014) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ статті розкривається особливості, зміст і шляхи реформування вищої освіти Великої Британії в кінці XX – на початку XXI століття; розглядаються переваги переходу від елітарної до бінарної, а потім до єдиної моделі вищої освіти; визначаються тенденцій реформування у контексті створення єдиного європейського освітнього простору (масовість; перехід від елітної моделі вищої освіти, яка була неспроможна забезпечити достатній інтелектуальний рівень суспільства, до бінарної, а потім до єдиної моделі вищої освіти, що орієнтована на потреби ринку праці; посилення контролю та скороченню автономії університетів; підвищення вимог до якості освіти; активна участь у реалізації ідей Болонського процесу, які мають сприяти підвищенню її якості та конкурентоспроможності, формуванню спільного європейського освітнього простору; інтернаціоналізація вищої освіти).Документ Тенденції розвитку іншомовної професійної освіти в контексті входження України до єдиного світового інформаційного та освітнього простору(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaМетою статті стало дослідження генези та визначення тенденцій розвитку іншомовної професійної освіти в контексті входження України до єдиного світового інформаційного та освітнього простору. Окреслена мета дослідження зумовила вибір комплексу взаємопов’язаних методів дослідження, а саме: загальнотеоретичні – аналіз, синтез, узагальнення, систематизація; методи історико‐педагогічного дослідження: історико–генетичний, історико– структурний, порівняльно–історичний, предметно–хронологічної ретроспекції, прогностичний.Здійснено ретроспективний аналіз становлення та розвитку іншомовної професійної освіти в Україні, визначено тенденції розвитку в умовах інтеграції України до єдиного світового інформаційного та освітнього просторуДокумент Тенденції та особливості глобалізації та інтернаціоналізації вищої освіти: досвід німецькомовних країн(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaУ статті розкрито сутність процесів глобалізації та інтернаціоналізації вищої освіти, досліджено передумови, стратегії та форми інтернаціоналізації вищої освіти 'у німецькомовних країнах, виокремлено провідні тенденції.Документ Теорії та технології інноваційного розвитку професійної підготовки майбутнього вчителя в контексті концепції «Нова українська школа(2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav Olehovych; Шишенко Інна Володимирівна; Shyshenko Inna Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana Ivanivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaМонографія є результатом виконання колективної наукової теми кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. У розділах монографії висвітлено широке коло актуальних проблем інноваційного розвитку професійної підготовки майбутнього вчителя, що стали предметом вивчення в контексті реалізації концепції «Нова українська школа». Схарактеризовано теоретичні та методичні засади бакалаврської, магістерської та докторської підготовки майбутнього вчителя до викладання у закладах шкільної і неформальної освіти. Показано, що в сучасних умовах підготовка вчителя спрямована на формування інноваційного фахівця як агента змін. Дослідження буде корисним для викладачів, аспірантів, магістрантів, студентів, педагогічної громади в цілому.Документ Управління інформаційно-розвивальним середовищем інноваційного закладу загальної середньої освіти(2020) Ткаченко Анастасія Андріївна; Tkachenko Anastasiia Andriivna; Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaВ магістерській роботі сформульовано сутнісних характеристик інформаційно-розвивального середовища інноваційного закладу загальної середньої освіти; визначено та систематизовано теоретико-педагогічних, методичних та технологічних вимог до оцінки якості механізмів управління інформаційно-розвивальним середовищем інноваційного закладу загальної середньої освіти; обґрунтовано сукупності основних принципів управління інформаційно-розвивальним середовищем інноваційного закладу загальної середньої освіти; розроблено умови підготовки вчителів до управління інформаційно-розвивальним середовищем; розкрито можливості інформаційно-розвивального середовища інноваційного закладу загальної середньої освіти як умови розвитку особистості того, хто навчається в процесі взаємодії з медійними та інформаційними засобами..