eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Nykyforchyn Iryna Volodymyrivna"

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Задачі фінансової математики та їх впровадження в закладах загальної середньої освіти
    (2023) Никифорчин Ірина Володимирівна; Nykyforchyn Iryna Volodymyrivna
    Проблема підвищення фінансової грамотності населення України має особливу актуальність. За останні роки обсяг послуг, що пропонується фінансовим ринком, зріс у декілька разів, проте невисока фінансова грамотність населення не дозволяє залучати споживачів до грамотного користування ними. Основи фінансової грамотності не є обов’язковим компонентом ні в загальній середній, ні у вищій школі, тому населення в більшості не здатне до раціональної поведінки на фінансовому ринку. Тому важливо включати елементи фінансової грамотності в навчальні плани різних предметів, зокрема і в математику. Основи фінансової грамотності не є обов'язковою складовою ні загальної середньої, ні вищої освіти. Ми пропонуємо впровадити ретельно відібрані цикли фінансово орієнтованих завдань до програм різних предметів, зокрема, до шкільної математики. Аналіз публікацій з даної теми свідчить, що питання формування фінансової грамотності учнів закладів загальної середньої освіти, аспектів підготовки вчителів школи до такоїкатегорії проблем не висвітлені в сучасних педагогічних дослідженнях достатньою мірою. Ми пропонуємо ввести кілька категорій задач, які можна розглядати в обов’язкових темах програми алгебри для середньої школи. Це сприятиме формуванню міжпредметних компетентностей і готуватиме учнів до використання абстрактних понять і методів у повсякденному житті. Задачі фінансової математики сприяють поглибленню розуміння учнями математичних концепцій і одночасно готують їх до кращого управління своїми фінансами в майбутньому. Вчителі математики повинні вміти впроваджувати задачі фінансової математики в курс математики закладів загальної середньої освіти. Задачі мають бути різного рівня складності, передбачати формування уміння узагальнювати, систематизувати та використовувати знання, вміння та навички щодо окремих методичних особливостей розв’язування задач різного рівня, проектувати й організовувати сучасне освітнє середовище для навчання, виховання та розвитку учнів засобами математики на уроках і в позаурочний час. Такий підхід допоможе підготувати майбутнє покоління, яке зможе ефективно керувати фінансами та робити обґрунтовані фінансові рішення.
  • Документ
    Розв’язування оптимізаційних задач з економічним змістом на уроках математики
    (Гельветика, 2024) Никифорчин Ірина Володимирівна; Nykyforchyn Iryna Volodymyrivna
    Всi галузi суспiльного життя постійно та зі зростаючою швидкiстю розвиваються. Це стосується і економіки, яка вивчає поведінку людей і прийняття рішень в умовах обмежених ресурсів. Цей розвиток неможливо здiйснити без використання математики. Незважаючи на те, що економіка належить до предметів соціально-гуманітарного циклу, основним методом є метод математичного моделювання. Ми вважаємо математичну освіту вагомим фактором розвитку економіки. Використання математичних методів дозволяє учасникам економічного процесу приймати оптимальні рішення, взаємодіяти з економічною системою, планувати ресурси та прогнозувати наслідки. Сьогоднi вмiти використовувати математично-економiчнi знання потрiбно не тiльки економiстам, а i всiм вiдповiдальним громадянам нашої держави. Перш за все, людина повинна знати, як оптимiзувати свiй час, свої фiнанси, свою дiяльнiсть. Наприклад, як мiнiмiзувати витрати на паливо, як збiльшити свiй фiнансовий дохiд, як рацiонально використати вiльний час тощо. Людей завжди цiкавило питання вибору найкращого (оптимального) варiанту серед усiх можливих. Завдання полягають у пошуку найбiльшого або найменшого значення та змінних, при яких воно досягається. Цi завдання об’єднуються пiд поняттям «задачi на знаходження екстремуму», а методи їх розв’язання є основою теорiї оптимiзацiї. На жаль, задачі на оптимізацію рідко зустрічаються в шкільному курсі математики. Проте доступніші з них можуть пропонуватись учням на різних етапах їх математичної освіти і привчати їх до критичного розуміння розв’язку, до застосування методів оптимізації. Ми пропонуємо впровадити оптимізаційні задачі різного рівня складності до шкільної математики. Аналіз публікацій з даної теми показує, що ані питання формування економічної культури учнів загальноосвітніх шкіл, ані аспекти підготовки вчителів школи до такої категорії проблем не висвітлені в сучасних педагогічних дослідженнях достатньою мірою. Ми розглядаємо кілька категорій задач, які можна розв’язувати в обов’язкових темах програми алгебри для середньої школи. Це сприятиме формуванню міжпредметних компетентностей і готуватиме учнів до використання абстрактних понять і методів у повсякденному житті. Запропоновано приклади задач, більшість з яких розв’язано.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук