Перегляд за Автор "Nefedchenko Oksana Illivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Розвиток технологій евристичної освіти в українській вищій педагогічній школі (кінець XX– початок XXIстоліття)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Нефедченко Оксана Іллівна; Nefedchenko Oksana IllivnaУ дисертації на основі застосування системного, парадигмального, синергетичного, історико-педагогічного, персонологічного підходів розроблено й реалізовано теоретико-методологічну модель історико-педагогічного дослідження, спрямованої на конкретизацію і реалізацію мети й завдань роботи. Закладено п’ять її структурно-змістових компонентів: цільовий, теоретико-методологічний, історико-джерельний, історико-аналітичний, діагностико-прогностичний. Визначено й проаналізовано історіографічну базу розвитку технологій евристичної освіти від античності до сьогодення. Вперше у вітчизняній педагогічній науці: виявлено й обґрунтовано основні витоки й одночасно компоненти евристичної освіти та її технологій – сократівський (пізнавально-творчий) діалог, концепції творчої самореалізації особистості, теорія і практика педагогічної творчості; розкрито основні етапи становлення в кінці ХХ і в перші десятиліття ХХІ століття технологій евристичної освіти, їхні цільові, концептуальні, процесуальні і діагностичні характеристики; з’ясовано, що в історико-педагогічному аспекті евристична освіта та її технології– це новий і прогресивний феномен розвитку теорії і практики педагогічної науки та освіти, у змісті і структурі якого збережено й удосконалено раніше здобуті надбання сократівсько-діалогічного, проблемного, проектного, інтерактивного навчання і стверджуються пріоритети самостійної конструктивної і креативної діяльності освітніх суб’єктів; виявлено суттєві тенденції розвитку технологій евристичної освіти в українських університетах: від застосування раніше створених, готових моделей і технологій евристичної діяльності до їх суттєвого вдосконалення і створення й застосування власних оригінальних евристичних технологій, таких як технологія створення й застосування евристичного навчального діалогу, технологія «лекції прямої дії», технологія навчання вмінь запитальної діяльності і використання комплексу запитань при створенні нових освітніх продуктів, технологія застосування різнорівневої евристичної освітньої діяльності – пошукової, реконструктивної, конструктивної, креативної, технологія діяльності проектно-дослідницьких студій педагога-майстра і студентів, комплексна діагностика рівнів пізнавально-творчої і професійної самореалізації, пізнавально-творчої самостійності школярів і студентів.