Перегляд за Автор "Merdukh Ivan Ivanovych"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання електронної бібліотеки для узагальнення та систематизації знань учнів з біології(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Мердух Іван Іванович; Merdukh Ivan Ivanovych; Толоконнікова Наталя Миколаївна; Tolokonnikova Natalia MykolaivnaОдним із засобів узагальнення та систематизації знань учнів з біології є електронна бібліотека, що містить систематизовану бібліотеку підручників, посібників, довідників, наочних матеріалів, педагогічних програмних засобів, список посилань на корисні для вивчення шкільного курсу біології web-сайти. У статті здійснено аналіз використання електронної бібліотеки з біології для узагальнення та систематизації знань учнів з предмета з метою підвищення рівня якості знань, підготовки до складання державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, предметних турнірів та олімпіад різних рівнів. Результати досліджень подані 'у таблиці. Зроблені висновки та пропозиції.Документ Візуалізація навчального матеріалу з біології у 8 класі основної школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Мердух Іван Іванович; Merdukh Ivan Ivanovych; Толоконнікова Наталя Миколаївна; Tolokonnikova Natalia Mykolaivna; Васильків О. Ю.; Vasylkiv O. Yu.Стаття присвячена обґрунтуванню доцільності візуалізації навчального матеріалу шкільного курсу біології в основній школі на прикладі біології людини у 8 класі. Для реалізації поставленої мети застосовували методи: аналіз джерел інформації з окресленої проблеми, вивчення досвіду роботи та анкетування вчителів біології, педагогічний експеримент. Візуалізація навчального матеріалу з біології людини у 8 класі з використанням живих презентацій і навчальних відеороликів забезпечує наочність та лаконічність навчального матеріалу з предмета, можливість ефективно навчатися за межами класу, дозволяє застосовувати технологію перевернутого навчання, сприяє підвищенню пізнавального інтересу учнів та швидкому формуванню у них предметних компетентностей. Недоліками застосування візуалізації навчального матеріалу в навчально-виховному процесі можуть бути великі затрати часу вчителів на підготовну електронних матеріалів, необхідність використання комп’ютерної техніки, знання особливостей фізіології сприйняття і засвоєння навчального матеріалу різними віковими групами учнів. Педагогічний експеримент щодо дослідження ефективності застосування живих презентацій та навчальних відеороликів в навчальному процесі з біології у 8 класі показав підвищення якості знань, умінь та навичок школярів, навчальний процес яких було візуалізовано, в порівнянні з восьмикласниками до навчання яких методи візуалізації навчального матеріалу не застосовувалися. Анкетування вчителів біології дозволило визначити теми шкільного курсу біології людини, при викладанні яких доцільно застосовувати візуалізацію навчального матеріалу та технологію перевернутого навчання, особливо під час карантину або вимушених канікул. Практичне значення дослідження візуалізації навчального матеріалу з біології полягає в розробці методики використання живих презентацій та навчальних відеороликів у навчальному процесі в основній школі, проведенні занять з учнями дистанційно, під час карантину.