Перегляд за Автор "Malyshevska Iryna"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Selected Methodological Aspects of Future Teacher Training for Inclusive Education(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Малишевська Ірина; Malyshevska IrynaУ статті розглянуто проблему підготовки майбутнього вчителя до роботи в умовах інклюзивної освіти. Здійснено компаративний аналіз досвіду підготовки педагогічних фахівців до роботи в умовах інклюзивної освіти в США. Аналіз досліджень зарубіжних науковців доводить, що розбудова інклюзивної освіти в Україні потребує ефективної системної підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах інклюзивної освіти. Окреслено прогресивні напрями підготовки американських учителів. Визначено, що зарубіжний досвід підготовки вчителів для інклюзивної освіти у США оптимізує вдосконалення вітчизняної освітньої системи відповідно до потреб дітей з особливими освітніми потребами. У контексті нової освітньої практики інклюзивної освіти та досліджень американських науковців, актуальним є вдосконалення підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах освітньої інклюзії шляхом наповнення навчальних дисциплін новим інклюзивно зорієнтованим змістом. Запропоновано багатопредметний підхід підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах інклюзивної освіти на засадах інтеграції інклюзії у зміст загальних навчальних курсів та методик фахових дисциплін. Завдання багатопредметного підходу реалізували на базі системотвірних технологій навчання, зорієнтованих на підготовку майбутніх учителів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти. Установлено, що практична реалізація багатопредметного підходу сприяла підвищенню ефективності підготовки майбутніх учителів у закладах вищої педагогічної освіти до роботи в умовах інклюзивної освіти. Здійснене дослідження не вичерпує всіх аспектів окресленої проблеми. Перспективу подальших досліджень вбачаємо у розв’язанні проблеми підготовки психологічних кадрів до роботи в умовах інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.Документ Міжнародне регулювання прав осіб з особливими освітніми потребами та інвалідністю(2015) Малишевська Ірина; Malyshevska IrynaУ статті проаналізовано міжнародні законодавчі документи щодо права на рівний доступ до якісної освіти осіб з особливими освітніми потребами й інвалідністю. Міжнародне правове поле визнало інклюзивне навчання найбільш сприятливим для розвитку й соціалізації осіб з особливими освітніми потребами та інвалідністю і відповідає світовим демократичним прагненням. Кожна держава, і Україна зокрема, прагне привести у відповідність з міжнародними нормами власну законодавчу базу щодо права на освіту дітей з особливими потребами на засадах якості, доступності, гуманізації освіти та пріоритетів особистості. У статті розглянуто питання міжнародного регулювання прав дітей з особливими освітніми потребами й інвалідністю на рівний доступ до якісної освіти.Документ Підготовка спеціальних педагогічних фахівців до роботи в умовах інклюзивного освітнього середовища(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Малишевська Ірина; Malyshevska IrynaСтаття присвячена дослідженню стану підготовки спеціальних педагогічних кадрів до роботи в умовах інклюзивного освітнього середовища. Акцентовано увагу на модернізації підготовки спеціальних педагогічних фахівців, які забезпечуватимуть інклюзивне навчання в Україні. Окреслено проблеми формування професіоналізму спеціальних педагогів у галузі інклюзивної освіти, що пов'язані з висуненням високого рівня вимог до їх педагогічної діяльності. У статті наголошується, що важливим засобом забезпечення якості освітніх послуг у системі інклюзивної освіти має стати випереджальна модифікація змісту підготовки кадрів спеціальної освіти. Вона полягає в необхідності постійного вдосконалення навчальних програм та методик викладання. Вирішення зазначених проблем на методологічному рівні дозволить усунути протиріччя між теорією і практикою, між випереджальними змінами практики й відсутністю науково- обґрунтованих концепцій підготовки спеціальних педагогічних фахівців для забезпечення інклюзивного навчання в Україні. Ключові слова: діти з особливими освітніми потребами, спеціальна освіта, інклюзивна освіта, інклюзивне навчання, інклюзивне освітнє середовище, освітня парадигма, модернізація підготовки спеціальних педагогічних фахівців, формування професіоналізму спеціальних педагогів у галузі інклюзивної освіти.Документ Інтеграція як форма соціального буття дітей з особливими освітніми потребами(2015) Малишевська Ірина; Malyshevska IrynaСтаття присвячена теоретичному аналізу поняття «інтеграція» у вітчизняному освітньому просторі. У статті проаналізовано сучасні підходи до визначення вище зазначеного поняття у світлі впровадження інклюзивної освіти в Україні. Аналіз наукових розвідок засвідчує, що інтеграція, в силу суб’єктивних і об’єктивних чинників, не є оптимальною для дітей з особливими освітніми потребами. На сучасному етапі розвитку спеціальної освіти в Україні відзначається суттєве переосмислення сутності поняття «інтеграція». Загальносвітові тенденції в галузі соціальної політики надають нового, соціально-педагогічного забарвлення процесу інтеграції в освітній практиці, тобто заміною терміну «інтеграція» поняттям «інклюзія»: переходом від системи, яка передбачає адаптацію дитини до вимог освіти, до пристосування системи до потреб дитини.