Перегляд за Автор "Levytska Tetiana Viktorivna"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дидактичні засади професійної підготовки фахівців з фізичної терапії у вищих навчальних закладах Данії на прикладі Копенгагенського університету прикладних наук(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Левитська Тетяна Вікторівна; Levytska Tetiana ViktorivnaУ статті проаналізовано зміст професійної підготовки фахівців із фізичної терапії у вищих навчальних закладах Данії з використанням аналізу, систематизації, порівняння й узагальнення навчального плану, наукових даних, клінічної освіти та здатності мислити по-новому. Визначено дидактичні засади професійної підготовки фахівців із фізичної терапії. Проаналізовано навчальний план підготовки бакалаврів фізичної терапії в Копенгагенському університеті прикладних наук, де навчаються фахівці з фізичної терапії. Висвітлено педагогічні, традиційні, інноваційні технології та використання інформаційно-комунікаційних технологій у Копенгагенському університеті прикладних наук для підготовки фахівців із фізичної терапії та умови здійснення їх професійної діяльності.Документ Основні вимоги до організації професійної підготовки фахівців з фізичної терапії у вищих навчальних закладах Данії на прикладі Копенгагенського університету прикладних наук(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Левитська Тетяна Вікторівна; Levytska Tetiana ViktorivnaУ статті проаналізовано зміст професійної підготовки фахівців з фізичної терапії у вищих навчальних закладах Данії на основі використання методів аналізу, систематизації, порівняння й узагальнення. Визначено перелік данських університетів, які проводять підготовку фахівців із фізичної терапії. Проаналізовано навчальний план підготовки бакалаврів фізичної терапії в Копенгагенському університеті прикладних наук, де навчаються фахівці з фізичної терапії. Висвітлено стратегічні цілі, види навчальних занять і кількість балів (ECTS) для підготовки фахівців із фізичної терапії в данських університетах. Уточнено компетентності фахівців із фізичної терапії та умови здійснення їх професійної діяльності.Документ Проблеми професійної підготовки, самовизначення та самовдосконалення спеціалістів у галузі реабілітації в Данії(ФОП Цьома С. П., 2019) Левитська Тетяна Вікторівна; Levytska Tetiana ViktorivnaУ статті проаналізовано зміст профе- сійної підготовки фахівців з фізичної терапії у вищих навчальних закладах Данії та висвітлено стратегічні цілі для підготовки фахівців з фізичної терапії в данських університетах.Документ Професійна підготовка фахівців з фізичної терапії в університетах Данії(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2021) Левитська Тетяна Вікторівна; Levytska Tetiana ViktorivnaУ дисертації здійснено теоретичне узагальнення й практичне розв’язання проблеми професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в університетах Данії. Теоретичний аналіз проблеми професійної підготовки фахівців з фізичної терапії засвідчив, що така підготовка в Данії здійснюється у восьми університетах (міста Копенгаген, Нествел, Есб’єрг, Оденсе, Роскільд, Ольборг, Орхус та Холстебро), враховує діяльність міжнародних організацій, Усесвітньої конфедерації фізичних терапевтів (WCPT), програми й нормативи ВООЗ і при цьому унормована на національному рівні, передбачає урахування галузевого стандарту та обов’язкову клінічну практику в межах навчання. Серед основних проблем системи підготовки фахівців з фізичної терапії в Україні науковцями відзначені: гальмування розвитку автономії університетів через надмірну управлінську централізацію; необхідність уніфікації системи підготовки фахівців з фізичної терапії у закладах вищої освіти, акценти на теоретичному боці підготовки фахівців. Усталена в Україні модель професійної підготовки майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії більшою мірою орієнтована на теоретичне навчання, недостатньо орієнтована на практичну підготовку майбутніх фахівців і при цьому лише починає орієнтуватися на інноваційні (активні методи: майстер- класи, тренінги, зустрічі зі стейкґолдерами, кейс-методи тощо) методи і форми (майстер-класи, тренінги, клінічна практика) навчання. Разом з тим підтверджено запит суспільства загалом і молоді, зокрема, на практико-орієнтовану підготовку фахівців фізичної терапії, за результатами якої випускники будуть здатні приступити до роботи в різних реабілітаційних установах, де передбачено відповідні послуги, та будуть кваліфікованими по відношенню до виконання посадових обов’язків фахівців фізичної терапії. Аналіз наукової літератури засвідчив відсутність компаративних досліджень цієї проблеми, а з урахуванням того, що Данія є одним із лідерів якості надання фізіотерапевтичних послуг населенню, питання можливості і доцільності використання данського досвіду підготовки фахівців з фізичної терапії потребують окремої уваги. Вивчено стан законодавчого і нормативно-правового забезпечення професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в Данії та Україні. За результатами системно-логічного аналізу встановлено, що унормування підготовки фахівців відбувається на основі: звітів про діяльність міжнародних організацій, що відображають потреби і запити як суспільства України та Данії, так і міжнародного співтовариства; нормативні документи міжнародного та національного рівнів, відповідно до яких здійснюється розвиток вищої освіти та професійної підготовки фахівців, зокрема, Міжнародний стандарт класифікації, Ключові компетентності для навчання упродовж життя: Європейська довідкова рамка, Рамка якості досліджень, Стандартизована класифікація професій; галузеві стандарти, освітні (освітньо-професійні) програми, документація про систему забезпечення якості освіти в університетах Данії та України. Професійна підготовка фахівців з фізичної терапії в Данії санкціонована відповідно до Закону про авторизацію медичних працівників і закладів охорони здоров’я та відповідно до Виконавчого наказу про освіту. Охарактеризовано особливості професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в університетах Данії. У роботі описано типову структурну модель професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної терапії, яка складається з цільового, теоретико-методологічного (системний, компетентнісний, аксіологічний, акмеологічний, міждисциплінарний та особистісний методологічні підходи та дидактичні принципи доступності, відкритості, гуманізації, демократизації, науковості, ступеневості, неперервності, гнучкості, мобільності, інтеграції з наукою і виробництвом, зв’язку теорії з практикою, індивідуалізації, активності), технологічного (схарактеризовано зміст і обсяги освітніх компонентів та часовий опис їх опанування; форми (навчальні заняття, самостійну роботу, практичну підготовку і контрольні заходи) та активні методи навчання (симуляція, рольова гра, дебати, методи проблемного навчання і кейс-метод)) і контрольно-регулювального (схарактеризовано загальні принципи оцінювання навчальних досягнень та описано систему контрольних заходів, акцент на написанні письмових робіт) блоків. Характерним для професійної підготовки фізичних терапевтів в університетах Данії є: стандартизація професійної підготовки; поетапність розробки і впровадження освітніх програм; додаткові вимоги вступу на спеціальність; доклінічний та клінічний етапи підготовки; професіоналізація змісту підготовки та рання спеціалізація; трансформація навчальної діяльності в професійну; диверсифікація моделей практичної підготовки, запровадження клінічних ротацій; використання інноваційних педагогічних та клінічних методів і технологій навчання (пацієнт-орієнтоване навчання, навчання на основі клінічного досвіду, технологія міжпрофесійної взаємодії в навчанні, симуляційне навчання, клінічне моделювання), акцентування ваги і важливості самостійної роботи в навчанні. Розкрито особливості професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в Україні. Встановлено, що модель професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в університетах України більшою мірою орієнтована на теоретичне навчання, недостатньо орієнтована на практичну підготовку майбутніх фахівців і при цьому використовує усталені методи, форми й засоби навчання. Здійснено порівняльно-педагогічний аналіз особливостей професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в університетах Данії та України. Встановлено, що: нормативно-правове забезпечення станом на початок 2021 р. характеризується високим ступенем подібності; університети Данії більш ефективно використовують міждисциплінарний потенціал фізичної терапії та на відміну від українських ЗВО пропонує освітні програми з додатковою подвійною або потрійною спеціальністю (ерготерапевти, дієтологи, вчителі, вихователі, медсестри тощо); здобувачі вищої освіти в Данії мають значно більшу свободу у формуванні власної освітньої траєкторії; наявна відмінність у змістовому наповненні освітніх програм, на відміну від України, в Данії значна увага серед обов’язкових компонентів надається фізіотерапії («Фізіотерапія, професія, наука та навчання», «Основні фізіотерапевтичні огляди та міркування», «Фізіотерапевтичне втручання, орієнтоване на аналіз руху та адаптацію фізичних навантажень», «Основний фізіотерапевтичний огляд, міркування та діагностика», «Фізіотерапевтичне обстеження та клінічні міркування, діагностика, лікування та реабілітація», «Фізіотерапія в зміцненні та профілактиці здоров’я», «Фізіотерапевтичні клінічні міркування та прийняття рішень у лікуванні, тренуванні та реабілітації»); відрізняються обсяги практичної підготовки - на відміну від України, де пропонується короткотривала навчальна (2 чи 3 курс, по 2 тижні) та виробнича практика (4 курс, до 5 тижнів), університети Данії пропонують довготривалу клінічну практику (кожного навчального року, загалом 28 тижнів); в університетах Данії використовують різноманітні моделі організації практики і різних закладах охорони здоров’я; форми організації освітнього процесу в університетах Данії та України є однаковими і охоплюють навчальні заняття (лекційні, семінарські, практичні, лабораторні, індивідуальні заняття, консультації), самостійну робота, практичну підготовку і контрольні заходи, проте їх реалізація є відмінною (в університетах України спостерігається «передача фактичних знань» замість застосування концептуального, інтерпретативного і методологічного підходів до подання інформації, що практикується в університетах Данії); різна реалізація студентоцентрованого навчання впливає на побудову індивідуальних освітніх траєкторій – в Україні для них більше обмежень; порівняльний аналіз контрольно-регулювального компоненту підготовки свідчить про використання однакових видів контролю (попередній, поточний та підсумковий), однак в університетах Данії одним з найбільш поширених методів підсумкового контролю, що становить 50% підсумкової оцінки, є письмова робота «Клінічне міркування у фізіотерапії». Обґрунтовано можливості творчого використання конструктивних ідей данського досвіду підготовки фахівців з фізичної терапії у системі університетської освіти України. Рекомендовано управлінцям у галузі освіти: уточнити зміст професійних стандартів і паспортів професій у галузі фізичної терапії; задекларувати необхідність складання міжнародного іспиту з англійської мови (рівень В1) вже на рівні ЗЗСО; розробляти рейтинги університетів за конкретними спеціальностями для кращого розуміння стейкґолдерами якості підготовки фахівців. Рекомендовано науковцям у галузі педагогічних наук: здійснювати компаративно-педагогічні дослідження досвіду професійної підготовки фахівців з фізичної терапії у країнах, які мають ефективні системи охорони здоров’я (країни ЄС, Китай тощо); для забезпечення конкурентоспроможності випускників на ринку праці зосередити увагу на адміністративно-організаційних і науково- методичних засадах розроблення й реалізації міждисциплінарних програм. Рекомендовано науковцям у галузі фізичної терапії: зосередити увагу на дослідженні питань організації професійної підготовки фахівців з фізичної терапії та методики викладання дисциплін фахового спрямування; поширювати власний позитивний досвід застосування інноваційних методів у міжнародних виданнях, що віднесені до світових наукометричних баз. Рекомендовано університетам України: забезпечити інституційне та заохочувати особисте членство науково-педагогічних працівників і здобувачів вищої освіти у міжнародних і національних організаціях фізіотерапевтичного спрямування; заохочувати публікації статей у авторитетних міжнародних виданнях; забезпечити включення українських фахових видань у галузі фізичної терапії та методики викладання дисциплін фахового спрямування до авторитетних міжнародних наукометричних баз даних із публікацією журналів у двомовному форматі (українська та англійська мови); посилити співпрацю закладів вищої освіти в межах України та за кордоном з метою розширення можливостей внутрішньої та зовнішньої академічної мобільності; ініціювати електронне подання, перевірку, оцінювання завдань та надання відгуку з метою підвищення прозорості процесу оцінювання; збільшити обсяги виробничої практики, а у викладанні навчальних дисциплін змістити акцент з модулів теоретичного характеру на модулі проблемно-орієнтованого і прикладного характеру; змінити модель організації практичної підготовки фахівців з фізичної терапії на ротаційну з метою забезпечення універсальності підготовки та вдалого вибору подальшої спеціалізації; збільшити обсяг самостійної роботи, стимулюючи активне самостійне навчання; збільшити відсоток завдань, що мають практико-орієнтований характер; методи підсумкового контролю розширити використанням есе; змінити методи навчання на активні (рольові ігри, симуляції, кейс-метод тощо).Документ Професійна підготовка фахівців з фізичної терапії в університетах Данії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Левитська Тетяна Вікторівна; Levytska Tetiana ViktorivnaУ дисертації здійснено теоретичне узагальнення й практичне розв’язання проблеми професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в університетах Данії. Вивчено стан законодавчого і нормативно-правового забезпечення професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в Данії та Україні. Охарактеризовано особливості професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в університетах Данії. У роботі описано типову структурну модель професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної терапії, яка складається з цільового, теоретико-методологічного (системний, компетентнісний, аксіологічний, акмеологічний, міждисциплінарний та особистісний методологічні підходи та дидактичні принципи доступності, відкритості, гуманізації, демократизації, науковості, ступеневості, неперервності, гнучкості, мобільності, інтеграції з наукою і виробництвом, зв’язку теорії з практикою, індивідуалізації, активності), технологічного (схарактеризовано зміст і обсяги освітніх компонентів та часовий опис їх опанування; форми (навчальні заняття, самостійну роботу, практичну підготовку і контрольні заходи) та активні методи навчання (симуляція, рольова гра, дебати, методи проблемного навчання і кейс-метод)) і контрольно-регулювального (схарактеризовано загальні принципи оцінювання навчальних досягнень та описано систему контрольних заходів, акцент на написанні письмових робіт) блоків. Характерним для професійної підготовки фізичних терапевтів в університетах Данії є: стандартизація професійної підготовки; поетапність розробки і впровадження освітніх програм; додаткові вимоги вступу на спеціальність; доклінічний та клінічний етапи підготовки; професіоналізація змісту підготовки та рання спеціалізація; трансформація навчальної діяльності в професійну; диверсифікація моделей практичної підготовки, запровадження клінічних ротацій; використання інноваційних педагогічних та клінічних методів і технологій навчання (пацієнт-орієнтоване навчання, навчання на основі клінічного досвіду, технологія міжпрофесійної взаємодії в навчанні, симуляційне навчання, клінічне моделювання), акцентування ваги і важливості самостійної роботи в навчанні. Розкрито особливості професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в Україні. Встановлено, що модель професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в університетах України більшою мірою орієнтована на теоретичне навчання, недостатньо орієнтована на практичну підготовку майбутніх фахівців і при цьому використовує усталені методи, форми й засоби навчання. Здійснено порівняльно-педагогічний аналіз особливостей професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в університетах Данії та України. Обґрунтовано можливості творчого використання конструктивних ідей данського досвіду підготовки фахівців з фізичної терапії у системі університетської освіти України. Рекомендовано управлінцям у галузі освіти: уточнити зміст професійних стандартів і паспортів професій у галузі фізичної терапії; задекларувати необхідність складання міжнародного іспиту з англійської мови (рівень В1) вже на рівні ЗЗСО; розробляти рейтинги університетів за конкретними спеціальностями для кращого розуміння стейкґолдерами якості підготовки фахівців. Рекомендовано науковцям у галузі педагогічних наук: здійснювати компаративно-педагогічні дослідження досвіду професійної підготовки фахівців з фізичної терапії у країнах, які мають ефективні системи охорони здоров’я (країни ЄС, Китай тощо); для забезпечення конкурентоспроможності випускників на ринку праці зосередити увагу на адміністративно-організаційних і науково-методичних засадах розроблення й реалізації міждисциплінарних програм.