Перегляд за Автор "Latyshev Volodymyr Serhiiovych"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Позашкільні програми в системи середньої освіти США: історичний контекст(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2025) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Латишев Володимир Сергійович; Latyshev Volodymyr SerhiiovychУ статті виокремлено й проаналізовано історичні етапи розвитку системи позашкільної освіти США (початковий –1800–1900-ті роки; популяризації –1950-1960-ті роки; поширення –1970-1980-ті роки; сучасний –1990-ті роки –сьогодення. Значні досягнення щодо організації позашкільної освіти має США, що уможливлює використання позитивного американського досвіду для реформування, удосконалення й модернізації позашкілля в Україні. Доведено, що позакласна діяльність, незалежно від того, як вона називається, є невід’ємною, життєво важливою та широкою складовою освіти в Америці. Розвиток умінь працювати в колективі, формування хобі та інтересів, створення шкільних щорічників, газет і театральних вистав, а також участь у міжшкільних змаганнях і внутрішкільних спортивнихзаходах відкривають учням багато можливостей для виявлення та розвитку талантів, що наближають їх до реального життя в дорослому суспільстві. Зазначено, що програми позашкільної освіти мають довгу та багату історію надання освітніх, розважальних та допоміжних послуг для дітей і підлітків поза звичайним шкільним часом. Ці програми відіграють важливу роль у житті мільйонів школярів у всьому світі, пропонуючи їм безпечне та контрольоване середовище для участі в різноманітних видах діяльності та навчання новимнавичкам. Визначено й окреслено фактори, які впливають на розвиток системи позашкільної освіти: зміни в американській системі працевлаштування (зростання участі жінок у оплачуваній праці та рівня зайнятості матерів), зміни соціального середовища в неблагополучних районах (занепокоєння щодо впливу злочинності та насильства в неблагополучних районах та згубний вплив такого середовища на академічний і соціальний розвиток дітей), занепокоєння щодо догляду за дітьми, які самостійно організовують своє позашкільне дозвілля (виникнення академічних і соціальних проблем адаптації дітей, які знаходяться в умовах самодогляду), соціально-економічна політика (участь уряду в розвитку системи позашкільної освіти).