eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Koval Valentyna Oleksandrivna"

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Формування предметно-фахових компетентностей майбутніх учителів української мови та літератури в умовах оновленого змісту освіти
    (2025) Коваль Валентина Олександрівна; Koval Valentyna Oleksandrivna; Григоренко Тетяна Володимирівна; Hryhorenko Tetiana Volodymyrivna
    У статті розглянуто питання формування предметно-фахових компетентностей майбутніх учителів української мови та літератури в умовах оновлених освітніх стандартів і викликів сучасного суспільства. Зазначено, що українська мова в умовах повномасштабної агресії російської федерації стала не лише об’єктом вивчення, а й символом національної єдності та опору, що визначає її стратегічну роль у процесі освіти. У контексті освітньої політики України («Освіта переможців», державні стандарти, Концепція профільної освіти) проаналізовано модернізований зміст освітніх компонентів, який забезпечує розвиток ключових компетентностей майбутніх педагогів. Автором виокремлено мовно-комунікативну компетентність як базову складову професійної підготовки, структуру якої розкрито через інформаційний, лінгвістичний, лінгводидактичний, мовленнєвий, іншомовний, лінгвокраїнознавчий та літературознавчий компоненти. У статті подано характеристику кожного з них, а також запропоновано приклади практикоорієнтованих завдань, які сприяють їх ефективному формуванню (створення інформаційного портфоліо, фрагмента уроку, інтерактивних мовленнєвих вправ, міжпредметних проєктів). Окреслено особливості засвоєння кожного компонента в межах дисциплін «Методика навчання української мови», «Сучасна українська літературна мова», «Історія української літератури» та інших. Особливу увагу приділено інтеграції лінгвістичної та літературознавчої підготовки з культурологічним контекстом, що сприяє формуванню національної ідентичності майбутніх учителів. Висвітлено також перспективи використання іншомовного компонента як інструменту розвитку білінгвальної професійної компетентності. У висновках підкреслено необхідність безперервного розвитку фахових умінь педагогів як важливої умови формування мовної стійкості, професійної мобільності та освітньої ефективності в умовах трансформацій українського суспільства та освіти.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук