Перегляд за Автор "Kosovych Olha"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Learning to Read in English as a Means of Developing the Analytical Skills of Future It Specialists(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Косович Ольга; Kosovych OlhaThe article describes the preliminary results of developing a pedagogical system to form analytical skills of students – future specialists in computer technologies. Professional studies allow us to identify the abilities that ensure the success of professional activities. Based on the results of the study, contradictions have been revealed which actualize the necessity of updating the content of professional education and searching for effective means of improving the quality of professional training of computer security specialists in higher education institutions. Implementation of the system of forming analytical skills among future computer security students in a foreign language course allows to make preliminary conclusions that the process of foreign language teaching will contribute to the formation of analytical skills necessary for professional growth, successful self-improvement based on the analysis of their activities (reflexive component), improvement of knowledge (cognitive component), obtaining and processing information (informative component), efficient use of information resources (information component). Development of analytical skills determines readiness of a computer security specialist for professional activity and provides the ability to effectively solve various professional tasks.Документ Класифікація і критерії відбору навчального матеріалу для формування англомовної аудитивної компетентності студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Косович Ольга; Kosovych OlhaУ статті зазначаються, що аудіювання – це складний активний процес мовленнєво-розумової діяльності, що вимагаю детального вивчення як із точки зору функціонування механізмів сприйняття, так і розвитку аудитивних умінь і навичок. Автором розглядаються основні критерії відбору звукового матеріалу в процесі аудіювання, зазначаються основні характеристики, які необхідно враховувати при розробленні завдань для навчання аудіювання студентів, які вивчають англійську мову як другу іноземну. Автор підкреслює, що автентичні тексти доцільно використовувати на всіх етапах навчання аудіювання, ураховуючи рівень володіння мовою студентів і тривалість звучання тексту.