Перегляд за Автор "Kharkova Yevdokiia Dmytrivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Preschool Education in Foreign Countries: Theory and Practice(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha Vitaliivna; Кондратюк Світлана Миколаївна; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaThe handbook covers the main tasks and content of the leading conceptual, basic and variable program documents on current issues of theory, general cultural development, world achievements in pedagogy, which ensure integration of the national education system into the world and European area. The systematic coverage of the results of analysis of the source base of education systems of different countries was conducted in order to identify global patterns and trends in education and take into account their specifics in domestic pedagogy. The foundations of modern and perspective development of domestic preschool education on the basis of the analysis of foreign pedagogical experience achievements are given.Документ Використання мультиплікаційних фільмів у формуванні комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку(2020) Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha VitaliivnaУ статті схарактеризовано сутність понять «компетентність», «мовленнєва компетентність», «комунікативно-мовленнєва компетентність», «формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку»; проаналізовано потенційні можливості використання мультиплікаційних фільмів у формуванні комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку; визначено критерії добору мультиплікаційних фільмів з точки зору їх придатності для використання як засобу формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку; означено етапи роботи над мультиплікаційними фільмами в контексті формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку.Документ Використання ідей Софії Русової в процесі морального виховання дітей старшого дошкільного віку в сучасному закладі дошкільної освіти(2021) Кошель Тетяна Олександрівни; Koshel Tetiana Oleksandrivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaУ магістерській роботі здійснено теоретичне обґрунтування та експериментальне дослідження рівнів сформованості морального виховання старших дошкільників. У першому розділі опрацьовано наукову психолого-педагогічну літературу з проблеми дослідження; визначено педагогічні ідеї організації моральності та морального виховання дошкільників у працях Софії Русової та з’ясовано їх актуальність та можливість використання у системі сучасної дошкільної освіти. У другому розділі нами продіагностовано рівні моральної вихованості старших дошкільників; науково обґрунтовано, практично апробовано та перевірено ефективність методики морального виховання за С. Русовою. Обґрунтувати методику морального виховання дітей старшого дошкільного віку за ідеями Софії Русової. Нами доведено, що у сучасних умовах дошкільної освіти слід послуговуватися працями С. Русової щодо ідей морального виховання дошкільників та покладати їх на такі педагогічні засади, як родина, сім’я, гра, праця; опора на індивідуалізацію у вихованні дітей; різні види творчості. Аналізуючи та вивчаючи педагогічну спадщину С. Русової, можемо зробити висновок про необхідність популяризації її ідей, видання творів в Україні та широкого впровадження методичних порад у практику роботи сучасних закладів дошкільної освіти.Документ Діагностичний підхід до організації та оцінки самостійної творчої діяльності молодших школярів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaУ статті розглянуто проблему педагогічної діагностики самостійної пізнавальної діяльності молодших школярів, спрямовану на формування в учнів творчої самостійності в навчальному процесі.Документ Застосування мультимедійних засобів навчання в роботі з дітьми старшого дошкільного віку(2021) Авраменко Євгенія Сергіївна; Avramenko Yevheniia Serhiivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaЗдійснено аналіз наукових джерел з метою трактування поняття мультимедійні засоби навчання – це програмні продукти, що поєднують у собі різноманітну інформацію (текстову, звукову, графічну, анімаційну та ін.) навчально-пізнавального характеру та здатні працювати в інтерактивному режимі. А також визначити дидактичні функції, компоненти, цілі застосування, форми і технічну складову мультимедіа в роботі з дітьми старшого дошкільного віку. Виявлено, теоретично обґрунтувати та експериментально перевірено педагогічні умови застосування мультимедійних засобів навчання в роботі з дітьми старшого дошкільного віку. Здійснено констатувальне критеріально-рівневе оцінювання готовності дітьми старшого дошкільного віку до застосування мультимедійних засобів навчання. Проведено експериментальну перевірку ефективності виявлених та теоретично обґрунтованих педагогічних умов застосування мультимедійних засобів навчання в роботі з дітьми старшого дошкільного віку. Аналізуючи результати експерименту можна відзначити поліпшення результатів навчання в наслідок використання мультимедійних засобів навчання в роботі з дітьми старшого дошкільного віку, що сприяло підвищенню рівня готовності дітей старшого дошкільного віку до застосування мультимедійних засобів навчання.Документ Методичні рекомендації до вибіркового курсу «Фребельпедагогіка»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Шаповалова Ольга Віталіївна; Бутенко Віта Григорівна; Харькова Євдокія Дмитрівна; Shapovalova Olha Vitaliivna; Butenko Vita Hryhorivna; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaУ методичних рекомендаціях подано матеріали, які містять систематичний методичний і практичний матеріал, що дозволить правильно організувати у здобувачів бакалаврського рівня цілісної і логічно-послідовної системи знань з провідних, ефективних педагогічних ідей Ф. Фребеля, категоріальними, змістовими та структурними характеристиками педагогіки відомого німецького педагога. Аналізувати, адаптувати та систематизувати отриману систему знань для використання у практичній діяльності та підвищувати свою професійну компетентність через ознайомлення із Фребелівською системою «дарів для дитячих ігор».Документ Організаційні засади функціонування загальноосвітніх навчальних закладів у Великій Британії та Україні: порівняльний аналіз(Wydawnictwo Wyzszej Szkoly Technicznej w Katowicach, 2019) Павлущенко Наталія Миколаївна; Шаповалова Ольга Віталіївна; Харькова Євдокія Дмитрівна; Гаврило Олена Іллівна; Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna; Shapovalova Olha Vitaliivna; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Havrylo Olena IllivnaУ розділі монографії зроблено порівняльний аналіз організаційних засад функціонування загальноосвітніх закладів Великої Британії і України.Документ Педагогічні стратегії розвитку критичного мислення молодших школярів в умовах нової української школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha Vitaliivna; Кєрєзора Катерина; Kieriezora KaterynaУ статті розкрито сутність поняття «критичне мислення», обґрунтовано значення розвитку критичного мислення для активізації розумової діяльності молодших школярів, визначені ознаки критично мислячої особистості. Розглянуто низку педагогічних стратегій, що сприяють глибшому осмислення навчального матеріалу і є необхідною умовою для формування критичного мислення учнів сучасної початкової школи. Методологічну основу становлять теорії наукового пізнання та розвитку особистості. Проведена дослідна робота засвідчила, що реалізація стратегій критичного мислення дозволяє формувати комунікативну компетентність молодших школярів, створює комфортні умови для їх самовизначення й самовдосконалення.Документ Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкових класів для здоров’язбережувального виховання учнів(2019) Кондратюк Світлана Миколаївна; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha Vitaliivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Гаврило Олена Іллівна; Havrylo Olena IllivnaУ розділі монографії акцентується увага на системному підході до професійної підготовки вчителів початкових класів, зокрема до здоров'язбережувального виховання.Документ Педагогічні умови розвитку мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку у закладах дошкільної освіти(2020) Романова Анна Сергіївна; Romanova Anna Serhiivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaУ кваліфікаційному дослідженні розкрито особливості розвитку мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку. Здійснено аналіз наукових джерел з метою трактування понять «мовленнєва діяльність». Виявлено педагогічні умови розвитку мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку. Визначено критерії, показники та рівні розвитку мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку. Розроблено методичні рекомендації щодо розвитку мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку.Документ Питання сімейного виховання в спадщині А. С. Макаренка(2013) Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaУ статті розглянуто ідеї А. С. Макаренка щодо єдності дій сім’ї, школи й громадськості з виховання всебічного розвитку особистості. Проаналізовано загальні умови сімейного виховання та розкрито перспективи в системі виховної роботи в спадщині науковця. Вивчаючи спадок педагога-новатора зроблений аналіз теоретичних та методичних розробок його виховної системи. У статті також проаналізовано особливості сімейного виховання у виховній спадщині А. С. Макаренка. Проведений аналіз у вказаному напрямі передбачає використання виховної системи в сучасному навчально-виховному просторі.Документ Проблема ефективності інноваційних освітніх процесів(2014) Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaУ статті розглянуто проблеми використання інноваційних освітніх технологій для підвищення якості навчання й виховання дітей. Особливу увагу приділено аналізу, постійному пошуку та впровадженню нових максимально ефективних технологій навчання й виховання, результатом яких має бути формування високоадаптованої до змінних умов, активної, діяльної, творчої особистості, яка вміє аналізувати, долати будь-які труднощі, створила себе, навчилася володіти собою. Автор доходить висновку про те, що доступність, своєчасність надходження, достовірність інформації, сприятливий для професійного спілкування клімат забезпечують ефективну взаємодію всіх учасників інноваційного процесу, своєчасне виявлення і розв’язання конфліктів, що є передумовою злагодженої роботи колективу.Документ Психолого-педагогічні підходи до проблеми мотивації(2021) Парфілова Світлана Леонідівна; Бутенко Віта Григорівна; Білєр Оксана Славіківна; Харькова Євдокія Дмитрівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Butenko Vita Hryhorivna; Bilier Oksana Slavikivna; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaСтаття присвячена аналізу історичного розвитку поглядів на проблему мотивації й узагальненню існуючих концепцій та підходів до вивчення її сутності, природи та структури. Конкретизовано актуальну мотивацію, яка складається із сили мотиву та інтенсивності ситуативних детермінант мотиваціїДокумент Підготовка майбутніх вихователів до використання поетичних творів у процесі художньо-мовленнєвої діяльності(2020) Радченко Вероніка Володимирівна; Radchenko Veronika Volodymyrivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaУ кваліфікаційному дослідженні для обґрунтування процесу підготовки майбутніх вихователів до використання поетичних творів у процесі художньо-мовленнєвої діяльності розглянути поняття «підготовка», «підготовленість», «готовність». Схарактеризовано проблему художньо-мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку. Виявлено педагогічні умови підготовки майбутніх вихователів до використання поетичних творів у процесі художньо-мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку. Здійснено діагностику готовності майбутніх вихователів до використання поетичних творів у процесі художньо-мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку. Експериментально перевірено ефективність впровадження педагогічних умов підготовки майбутніх вихователів до використання поетичних творів у процесі художньо-мовленнєвої діяльності дітей дошкільного вікуДокумент Розвиток дослідницької діяльності дітей старшого дошкільного віку у процесі реалізації проекту(2020) Гаврило Олена Іллівна; Havrylo Olena Illivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha Vitaliivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana LeonidivnaУ розділі розкрито проблеми сформованості дослідницької діяльності дітей старшого дошкільного віку, що випливають у першу чергу з низького рівня пізнавального інтересу. Для розвитку дослідницької діяльності дітей запропоновано проект роботи на метеорологічному майданчику закладу дошкільної освіти. Перевірка ефективності реалізації даного проекту показала значне підвищення пізнавального інтересу до самої діяльності та змісту знань про неживу природу, сформованість умінь проводити спостереження за погодою у дітей.Документ Розвиток пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку в процесі мовленнєвої діяльності(2020) Глух Вікторія Володимирівна; Hlukh Viktoriia Volodymyrivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaУ кваліфікаційному дослідженні подано теоретичне узагальнення проблеми пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку в процесі мовленнєвої діяльності. Здійснено аналіз наукових джерел з метою уточнення сутність понять «активність», «пізнавальна активність». Схарактеризовано особливості розвитку пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку в процесі мовленнєвої діяльності. Здійснено критеріально-рівневе оцінювання пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку в процесі мовленнєвій діяльності. Здійснено систематизацію методів і прийомів. Розроблено методичні рекомендації до розвитку пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку в процесі мовленнєвої діяльності засобами дидактичних вправ та ігор.Документ Розвиток словесної творчості дітей старшого дошкільного віку в ігровій діяльності(2021) Бруньова Катерина Юріївна; Brunova Kateryna Yuriivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaЗдійснено аналіз наукових джерел з метою трактування понять «цінність» та «педагогічна цінність». Розкрито структуру педагогічних цінностей; здійснено критеріально-рівневе оцінювання сформованості педагогічних цінностей у майбутніх вихователів; обґрунтовано педагогічні умови формування педагогічних цінностей у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в процесі професійно-педагогічної підготовки. Проведено експериментальну перевірку ефективності запропонованих педагогічних умов формування педагогічних цінностей у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в процесі професійно-педагогічної підготовки, яка була здійснена шляхом порівняльного аналізу рівнів сформованості педагогічних цінностей у студентів експериментальної та контрольної груп. Результати контрольного експерименту засвідчили ефективність і продуктивність запропонованих педагогічних умов щодо формування педагогічних цінностей у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в процес професійно-педагогічної підготовки.Документ Розвиток творчої уяви обдарованих дітей старшого дошкільного віку(2021) Касяненко Анна Володимирівна; Kasianenko Anna Volodymyrivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaУ магістерському дослідженні представлено теоретичне узагальнення підходів до вирішення проблеми та експериментальне дослідження питання розвитку творчої уяви в обдарованих дітей старшого дошкільного віку, яке полягає у визначенні методологічних, теоретичних і практичних основ стимулювання розвитку особистості обдарованої дитини старшого дошкільного віку. Емпіричне дослідження показало, що більша частина дітей старшого дошкільного віку мають низькі й недостатні показники обдарованості і тільки менша – високі показники. У дітей з високими ознаками обдарованості достовірно вищий рівень розвитку творчої уяви. У обдарованих дітей старого дошкільного віку порівняно зі звичайними Розроблена програма розвитку творчої уяви для обдарованих дітей старшого дошкільного віку, спрямована на співпрацю батьків, вихователів закладу дошкільної освіти. Рівень розвитку творчої уяви в обдарованих дітей старшого дошкільного віку переважає базовий. Недостатній і розвинений рівні сформованості творчої уяви частіше демонструють дівчата. Базовий рівень частіше демонструють хлопці.Документ Роль навчально-пізнавальної евристичної діяльності в навчально-виховному процесі початкової школи(2015) Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaУ статті розглядаються поняття та структура навчальної діяльності, навчально-пізнавальної діяльності, евристичної діяльності та навчально-пізнавальної евристичної діяльності, а також з’ясовано, що розвиткові учня сприяє лише та навчальна діяльність, яка має цілісний характер, тобто систему взаємопов’язаних компонентів: розкрито мотиви, навчальні цілі, навчальні дії, дії контролю й оцінки.Документ Творча самостійна діяльність молодших школярів у контексті сучасної дидактики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaУ статті розглянуто проблему самостійної діяльності молодших школярів, яка спрямована на формування в них інтелекту і творчого потенціалу. Представлено різні підходи до визначення сутності понять «самостійна робота», «самостійна діяльність»; виокремлено й охарактеризовано основні ознаки самостійної роботи учнів молодших класів. Подано обґрунтовану з психолого- педагогічних позицій класифікацію самостійних робіт учнів початкової ланки.