Перегляд за Автор "Kalaur Svitlana"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The Potential of the Educational Environment in Forming the Professional Speech Competence of Students of Medical Colleges(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Kalaur Svitlana; Калаур Світлана; Turovska Iryna; Туровська ІринаIt was carried out structural and logical analysis and systematization of information, as well as comparison of different views and generalizations. There are presented various scientific approaches to the interpretation of the “educational environment”. It is presented the author’s interpretation of the defined concept on the basis of this interpretation. It is established that the educational environment has specific characteristics. There are presented the types of educational environment. The main focus is related on distinguishing the functions of the educational environment depending on its type. There are presented the indicators of the effectiveness of the functioning of the educational environment of the medical college.Документ Діагностика агресивної поведінки підлітків у контексті профілактично-корекційного соціально-педагогічного впливу Diagnostics of Aggressive Behavior of Adolescents in the Context of Preventive-Corrective Socialeducational Influence(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Парфанович Іванна; Parfanovych Ivanna; Калаур Світлана; Kalaur Svitlana; Турчин-Кукаріна Ірина; Turchyn-Kukarina IrynaВизначено особливості агресії, агресивності, агресивної поведінки та види і закономірності прояву агресивної поведінки. Здійснено порівняльний аналіз прояву агресивної поведінки дівчат загальноосвітніх шкіл і дівчат – вихованок колонії, діагностичне обстеження підлітків школи порівнянням показників, отриманих у результаті соціально-педагогічного й психологічного підходів. Діагностуванням виявлено, що третина підлітків має значні прояви агресивної поведінки. Третина дітей перебувають у групі ризику, маючи або несистемні прояви агресивної поведінки, або ж ці прояви мають системний, проте незначний ступінь відхилень. У третьої частини згідно соціально-педагогічного підходу відсутні прояви агресивної поведінки. Твердження представлено на основі аналізу застосування діагностичного інструментарію і статистичних даних.Документ Методологічні та практичні аспекти впровадження системного підходу у професійну підготовку майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Калаур Світлана; Kalaur Svitlana; Сорока Ольга Вікторівна; Soroka Olha ViktorivnaУ статті акцентовано увагу на потенціалі системного підходу у професійній підготовці майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності. Доведено, що цей підхід допоможе організувати підготовку студентів як цілісну систему, що передбачає єдність психолого-педагогічної теорії, методології та практики. На основі системного підходу здійснювався осмислений пошук ефективних шляхів організації освітнього процесу студентів спеціальності 028 Менеджмент соціокультурної діяльності. Основна мета його застосування полягала у формуванні в майбутніх фахівців практичних умінь компетентно вирішувати широкий спектр професійних завдань. У практичному контексті висвітлено системність у вивченні трьох навчальних дисциплін з циклу професійної та практичної підготовки.Документ Професійна компетентність офіцера поліції: методичні та практичні аспекти формування засобами тренінгу(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Калаур Світлана; Kalaur Svitlana; Денисовський Михайло; Denysovskyi MykhailoМетою статті є розкриття сутнісної характеристики терміну «професійна компетентність офіцера поліції» та визначення особливостей методичних та практичних аспектів її формування за допомогою тренінгу. Пошук інформації проводився в наукометричних базах даних Web of Science, Scopus, Google Scholar, Research Gate, а її опрацювання здійснювалося з використанням методів аналізу, синтезу, порівняння та узагальнення якісних даних. Розкрито сутність поняття «професійна компетентність офіцера поліції», що означає систему індивідуально сформованих за час професійної підготовки і неформальної освіти та практичної службової діяльності професійних знань, умінь і навичок, які становлять інтровертні механізми виконання службових завдань. Встановлено, що саме тренінг є ефективним засобом рoзвитку професійної ідентичності та професійної компетентності поліцейських. Визначено принципи проведення тренінгу з поліцейськими (активності, відкритого зворотного зв’язку, «тут і тепер», довірливості та щирості у спілкуванні, персоніфікації висловлювань, конфіденційності, неприпустимості критики особистості). Структура тренінгу передбачає вступну частину; інструктаж учасників; активні дії; паузи для психологічного налаштування; обговорення, аналіз, інтерпретацію ситуацій, ігор, вправ; підведення підсумків, рефлексію; завершення та моніторинг результатів тренінгу.Документ Психолого-педагогічні засади організації професійної підготовки майбутніх фахівців соціономічної сфери до підтримки батьків, які виховують дітей з особливими потребами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Калаур Світлана; Kalaur SvitlanaУ статті акцентовано увагу на потребі надання соціально-педагогічної підтримки батькам, які виховують дітей з особливими потребами. До такої діяльності необхідно готувати майбутніх фахівців соціономічної сфери (соціальних працівників та соціальних педагогів). Відомо, що поява дитини з особливими потребами змінює стосунки родини з оточуючим соціумом й детермінує зміни в всередині сім’ї. Так, батьки відходять від традиційного стилю життя та підлаштовуються до потреб дитини, виникає їх соціальна ізоляція, знижується соціальна активність. Проаналізовано проблеми, які мають батьки, розкрито класифікацію типів родин щодо здійснення соціальної адаптації. Обґрунтовано вагомість професійної діяльності фахівців соціономічної сфери у питаннях допомоги батькам здійснювати соціальну адаптацію та створювати сприятливе соціальне середовище у родині де є дитина з особливими потребами. З психолого-педагогічної позиції професійну підготовку майбутніх фахівців соціономічної сфери розглядаємо як системний процес, що спрямований на досягнення позитивного результату у формуванні готовності до надання допомоги родинам у яких виховуються діти з особливими потребами на основі оволодіння спеціальними знаннями та практичними уміннями й навичками. У методичній площині необхідно працювати над формуванням у здобувачів внутрішньої позитивної мотивації до опанування професійно значимими теоретичними знаннями, та оволодіння практичними уміннями; поєднувати теоретичну та практичну підготовку; активно використовувати інноваційні освітні технології, методи та прийоми; розробляти необхідне навчально-методичне забезпечення відповідно до характеристик освітньої програми, програмних компетентностей (інтегральна компетентність, загальні компетентності, фахові компетентності) та програмних результатів навчання. Розкрито шляхи вдосконалення професійної підготовки здобувачів освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 231 Соціальна робота; здобувачів освіти другого (магістерського) рівня таких спеціальностей 011 Освітні, педагогічні науки (Соціальна педагогіка) та 231 Соціальна робота (Соціальне адміністрування у громаді) у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка. Висвітлено практичні можливості навчальної дисципліни «Соціальна медіація» з циклу вибіркові для формування у студентів готовності до підтримку батьків, які виховують дітей з особливими потребами.