Перегляд за Автор "Kachailo Kseniia Anatoliivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Формування математичної компетентності учнів базової школи у вивченні синтаксису (на основі моделювання підрядних словосполучень)(2024) Мішеніна Тетяна; Mishenina Tetiana; Качайло Ксенія Анатоліївна; Kachailo Kseniia AnatoliivnaУ публікації здійснено спробу розв’язання питання формування математичної компетентності учнів та учениць у вивченні синтаксису української мови. Синтаксичні одиниці перебувають у системних взаємозв’язках,трансформаційні ланцюжки відтворюють формально‐граматичні й семантичні трансформації, що мають різний ступінь актуалізації в синтаксичних дериватах.Синтаксичний дериват засвідчує імпресію інформації, тому правильне й логічне моделювання словосполучень і речень апелює до застосування математичного апарату (трансформації синтаксичних одиниць, імпресії інформації, класифікації родового поняття й прикладкового компонента підрядного словосполучення,оперування термінами). Інтеграція компетентнісного, діяльнісного й особистісно зорієнтованого підходів, задекларованих Державним стандартом, а також звернення до функціонально‐стилістичного й текстоцентричного підходів у вивченні синтаксичних одиниць сприяє формуванню математичної компетент‐ності здобувачів. Розроблено систему вправ, спрямованих на формування математичної компетентності учнів базової школи у вивченні синтаксису.Дібрано дидактичний матеріал, робота з яким сприятиме виробленню вмінь аналізувати формально‐граматичні трансформації підрядного словосполучення кореляції; класифікувати родове поняття; продукувати художні означення, що засвідчує рівень сформованості образомовленнєвих умінь, з одного боку, розвиток культури художнього сприйняття, культури мовлення (комунікативно‐стилістичні ознаки правильності, логічності, точності, образності).