Перегляд за Автор "Hurtova Tetiana"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Основні напрями у реалізації фізичного виховання здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Блавт Оксана; Blavt Oksana; Герасименко Олександр; Herasymenko Oleksandr; Гуртова Тетяна; Hurtova TetianaУ статті розглянуто питання реорганізації змісту фізичного виховання здобувачів вищої освіти у ході навчання у закладі вищої освіти в умовах воєнного стану. З’ясовано, що зміна акцентів у реалізації фізичного виховання здобувачів вищої освіти є вкрай актуальним питанням, скерованим на їхнє здоров'язбереження. Виявлено, що засобами фізичної культури забезпечується усунення значної кількості негативних процесів, що спричиняють відхилення від тієї норми, якою фахівці сьогодні характеризують здоров’я. Метою дослідження є окреслення основних напрямів у реалізації фізичного виховання здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану. Досліджено, що результатом фізичного виховання у нових освітніх реаліях повинно стати таке: усвідомлення у необхідності в самостійних систематичних заняттях, вироблення методики таких занять й розробки необхідних програм. З’ясовано, що заняття із фізичного виховання мають бути розширені за рахунок використання комплексів вправ м'язової релаксації, дихальних вправ, танцювальної гімнастики, Йоги та самостійної рухової активності. За результатами дослідження розширено наукові дані щодо напрямів у реалізації фізичного виховання здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану так, щоб за допомогою арсеналу фізичної активності вирішити низку нагальних питань їхнього здоров’язбереження. Вважаємо, що таке може включати адаптацію уже існуючих засобів фізичного виховання до викликів сучасності й аж до створення окремих видів фізкультурної діяльності. Загалом, зважаючи на непересічне значення в період воєнного стану фізичного виховання здобувачів вищої освіти, яке забезпечує формування здатності особистості до саморегуляції, забезпечуючи підтримку балансу у відновлені особистісних ресурсів в умовах частих тривог, постійної психологічної напруги, небезпеки, пов’язаної з діями держави-агресора, основні напрямів у реалізації фізичного виховання здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану, полягають у модифікації цього процесу задля задоволення вимог сьогодення.Документ Педагогічні основи корекції ментального здоров’я здобувачів вищої освіти у процесі фізичного виховання в умовах воєнного стану(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Гуртова Тетяна; Hurtova Tetiana; Незгода Світлана; Nezghoda SvitlanaУ статті розглянуто питання нормалізації ментального здоров’я здобувачів вищої освіти у ході навчання у закладі вищої освіти в умовах воєнного стану. З’ясовано, що довготривалий вплив воєнного стану на ментальне здоров’я є чинником «ризику багатьох і нерідко тривалих форм фізичної, психологічної та соціальної дезадаптації». Виявлено, що провідним чинником корекції ментального здоров’я здобувачів вищої освіти є фізичне виховання. Метою дослідження є виявлення педагогічних основ фізичного виховання у закладах вищої освіти у нормалізації ментального здоров’я здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану. Досліджено, що внесок дисципліни «Фізичне виховання» у вищу освіту має полягати в забезпеченні здобувачів вищої освіти усіма аспектами знань про науково-практичні засади фізичної культури і здорового способу життя, а також в оволодінням системою практичних умінь і навичок, що є запорукою збереження й зміцнення здоров'я та психічного благополуччя, поряд із удосконаленням психофізичних здібностей і якостей особистості. Фізичне виховання здобувачів вищої освіти має окремі структурні ланки, в основі яких загальнопедагогічні та специфічні завдання. Досягнення поставленої у фізичному вихованні здобувачів вищої освіти мети передбачає вирішення виховних, освітніх і оздоровчих завдань задля задоволення викликів сьогодення. Визначено, що організація занять фізичним вихованням в умовах воєнного стану зумовлена важливістю і необхідністю проведення організаційних заходів для створення найбільш сприятливих умов покращання ментального здоров'я здобувачів вищої освіти. Передбачено реалізацію наступного: визначення арсеналу форм фізичної активності, в ході яких можна вирішувати завдання, що забезпечують досягнення завдань фізичного виховання в умовах воєнного стану; визначення стану сформованості мотивації до здійснення самостійної фізичної активності в умовах воєнного стану; використання природних та гігієнічних чинників. Виокремлено положення, що саме студентська молодь може отримати найбільшу користь від фізичної активності, повною мірою використовуючи засоби фізичного виховання задля нормалізації ментального здоров’я.