Перегляд за Автор "Hrinchenko Alla Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Критерії та показники оцінювання музично-виконавського самоконтролю в майбутніх учителів музики(2017) Грінченко Алла Миколаївна; Hrinchenko Alla MykolaivnaУ статті уточнена сутність поняття музично-виконавського самоконтролю. Подається системна компонентна модель процесу формування музично-виконавського самоконтролю. Відповідно до компонентної структури обґрунтовано критеріальний апарат, який здійснює оцінювання сформованості самоконтролю майбутніх учителів музики за допомогою таких критеріїв: когнітивно-перцептивного, художньо-інтенціонального, техніко-мобілізаційного. Продемонстровано, що показники означених критеріїв відповідають елементам компонентних блоків.Документ Методика формування музично-виконавського самоконтролю майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Грінченко Алла Миколаївна; Hrinchenko Alla MykolaivnaДисертація є комплексним дослідженням проблеми формування музичновиконавського самоконтролю майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано. Розкрито механізми функціонування самоконтролю як міждисциплінарного феномену. Визначено сутність та компонентну структуру музично-виконавського самоконтролю в проекції навчання гри на фортепіано майбутніх учителів музики. Розроблено методику формування музичновиконавського самоконтролю майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано. Визначено критерії, показники та рівні сформованості музично-виконавського самоконтролю майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано. Експериментально перевірено ефективність методики формування музично-виконавського самоконтролю майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано.Документ Специфіка організації піаністичних рухів в процесі гри на фортепіано(Гельветика, 2024) Грінченко Алла Миколаївна; Hrinchenko Alla MykolaivnaУ статті здійснено теоретичне дослідження «виконавського інструменту» піаніста – піаністичного апарату. Виявлено його роль та особливості функціонування у виконавському процесі музиканта-піаніста. Мета статті полягає в теоретичному обґрунтуванні специфіки піаністичних рухів та їх доцільності застосування майбутніми викладачами-піаністами в процесі навчання гри на фортепіано. Визначено, що специфіка організації піаністичного апарату полягає в інтегрованому функціону-ванні індивідуальних здібностей і якостей особистості, в умінні керувати піаністичними рухами на рівні втілення інтонаці-йної пластичності фактурного викладення, що цілісно відповідає художньому завданню музичного твору. Охарактеризовано основні фактори, що впливають на забезпечення технічного прогресу піаніста, а саме: пластичний сегмент піаністичних рухів музиканта, в якому вага є пластичним узагальненням різноманітності ігрових формул і дозволяє співвідносити ігровий апарат піаніста з глибинними принципами організації фактури композиторського тексту; вага, як внутрішній регулятор технічної майстерності піаніста, а також умова пластичного втілення художнього образу, що сприяє «живому мовленню» інтонаці-йних процесів у музичній фактурі; тактильні відчуття, що виконують провідну роль у вибудовуванні інтонацій з одного боку, з іншого, відчуття залежить від стану «свободи» піаністичного апарату загалом; автоматизація музично-ігрових рухів; рефлексивні якості музиканта, як засіб активізації самоаналізу, самооцінки та саморегуляції музиканта у виконавській підго-товці. Підкреслено, виконавська сторона втілення музичного образу має пластичну сферу, яка поширюється на побудову інто-наційної пластики через пластику руху рук і пальців, цілісне охоплення фактури, координацію великих рухів, зміну різних видів фортепіанної техніки. Саме таким чином, в процесі опрацювання музичного твору у піаніста створюються стійкі внутрішні уявлення тактильного і рухового характеру на фактурне викладення нотного тексту.