eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Holodiuk Larysa Stepanivna"

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Вплив періоду негативних змін на дидактичний інструментарій реалізації компетентнісного потенціалу математичної та природничої освітніх галузей у процесі навчання учнів молодшого шкільного, підліткового та юнацького віку
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Голодюк Лариса Степанівна ; Мієр Т. І.; Савош В. О.; Holodiuk Larysa Stepanivna ; Miyer T. I.; Savosh V. O.
    У статті розглянуто феномен «період змін» у контексті змін у світі в цілому, на суспільному, економічному, особистісному рівнях та на рівні функціонування системи освіти. Наведено приклади періодів змін в зарубіжному та вітчизняному досвіді. З огляду на останні події у світі та в Україні період негативних змін співвіднесено з поширенням пандемічних процесів та із запровадженням воєнного стану. Окреслений період негативних змін постав значущим для дослідження дидактичного інструментарію реалізації в Новій українській школі компетентнісного потенціалу математичної та природничої освітніх галузей у процесі навчання учнів молодшого шкільного, підліткового та юнацького віку. Під час експериментальної роботи було акцентовано увагу на категорії «підхід» як на складнику дидактичного інструментарію. На основі аналізу експериментальних даних виявлено три групи підходів, які скеровують процес реалізації компетентнісного потенціалу математичної та природничої освітніх галузей у процесі навчання учнів молодшого шкільного, підліткового та юнацького віку. Також встановлено, що поза увагою учителів залишилася низка підходів, які є значущими для процесу реалізації компетентнісного потенціалу математичної та природничої освітніх галузей в сучасній школі з урахуванням періоду негативних змін. У статті обґрунтовано доцільність організації зазначено процесу з використанням таких підходів, як: віковий, екоінтедиференційний, «діадний базис». Експериментальне запровадження цих підходів під час реалізації компетентнісного потенціалу математичної та природничої освітніх галузей спричинило стабілізацію успішності учнів в період негативних змін, зростання інтересу до процесу навчання та підвищення загальної працездатності.
  • Документ
    Врахування характеристик сприймання як психічного процесу під час пізнання учнями математичного об’єкта
    (ФОП Цьома, 2023) Голодюк Лариса Степанівна; Holodiuk Larysa Stepanivna
    У роботі розглянуто поняття «сприймання» у контексті наочної цілісності. Обґрунтована доцільність організації навчально-пізнавальної діяльності учнів з підсиленням сприймання як форми пізнання навчального матеріалу з врахуванням вимог до обов’язкових результатів навчання учнів у математичній освітній галузі. Наведені класифікації сприймання за різними властивостями та приклад завдання для організації діяльності-спостереження.
  • Документ
    Навчальні математичні здібності: сутність, типологічна ієрархізація, структурна організація, характеристики у співвіднесенні з психічними явищами
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Голодюк Лариса Степанівна; Holodiuk Larysa Stepanivna
    У статті здійснений аналіз смислового поля поняття «здібності» на основі особистісно-діяльнісного та функціонально-генетичного підходів до вивчення здібностей. Схарактеризовані різні типи навчальних математичних здібностей та наведена їхня типологічна ієрархізація. Встановлено наявність різних підходів до визначення структури навчальних математичних здібностей та запропоновані характеристики навчальних математичних здібностей з урахуванням психічних явищ особистості, які розглянуто в контексті психічних процесів (мислення, пам’ять, уява, увага, мовлення, вольові процеси), психічних властивостей (здібності, схильності, здатності, прагнення), психічних утворень (знання, уміння, навики, звички), інтелектуальної інтуїції, а також з огляду на характеристику діяльності, яку здійснюють учні з навчальними математичними здібностями. Виокремленні характеристики дій у складі математичної діяльності, які виконують учні з навчальними математичними здібностями.
  • Документ
    Організація процесу навчання у закладах вищої педагогічної освіти та освіти дорослих з акцентом на полях самореалізації з інтерактивною взаємодією здобувачів освіти
    (2023) Мієр Т. І.; Miyer T. I.; Голодюк Лариса Степанівна ; Holodiuk Larysa Stepanivna ; Савош В. О.; Savosh V. O.; Бондаренко Г. Л.; Bondarenko H. L.
    У статті висвітлено результати дослідження, які отримано відповідно до мети наукового пошуку: 1. Дослідити організацію процесу навчання у закладах вищої педагогічної освіти та освіти дорослих, яке здійснювалося з акцентом на полях самореалізації з інтерактивною взаємодією здобувачів освіти. 2. Розкрити сутність полів самореалізації студента / учителя, який навчається на курсах підвищення кваліфікації, на основі співвіднесення їхніх дій з функціонуванням формальної, інформальної та неформальної освіти. 3. Визначити дії, які спричинюють ефективну самореалізації учасників процесу навчання в інтерактивній взаємодії з використанням змісту математичної та природничої освітніх галузей, визначених у чинних державних стандартах. Дослідження реалізовано з використанням комплексу методів: теоретичних (аналіз, синтез, порівняння, зіставлення, систематизація, узагальнення) та емпіричних (організація процесу навчання, спостереження, бесіди, анкетування). Результати дослідження сформульовано стосовно процесу навчання студентів закладів вищої педагогічної освіти та учителів, які проходять курси підвищення кваліфікації. Виокремлено три поля самореалізації здобувачів освіти, співвіднесено їх з формальною, інформальною та неформальною освітою. Розроблено таблицю-матрицю організації процесу навчання у закладах вищої педагогічної освіти та освіти дорослих з акцентом на полях самореалізації здобувачів освіти Практичне значення дослідження полягає у визначенні ефективних дій здобувачів освіти на основі самореалізації з інтерактивною взаємодією. Це обговорення актуальних проблем, розв’язання професійно орієнтованих завдань, проведення дискусій, аналіз різних професійних ситуацій. У статті наведено приклади розв’язання професійно орієнтованих завдань під час навчання студентів та учителів, які проходять курси підвищення кваліфікації з математики та фізики.
  • Документ
    Полідіяльнісний базис організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики в основній школі
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Голодюк Лариса Степанівна; Holodiuk Larysa Stepanivna
    У статті досліджений полідіяльнісний базис організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики в основній школі та представлений такими видами діяльності як: перцептивна, проблемно-орієнтована, пошукова, варіативна, діяльність-спостереження, евристична, дослідницька, навчально-дослідницька, проектна, графічна, практична та діяльність з моделювання. Наведені короткі теоретичні основи кожного виду діяльності полідіяльнісного базису організації навчально-пізнавальної діяльності учнів та узагальнені авторські позиції щодо до кожного виду. Встановлено, що полідіяльнісний базис узгоджується з полізасобовим базисом організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики в основній школі шляхом виокремлення засобів-основ (задача, завдання та спілкування), які слугують вибудовуванню взаємодії в навчально-пізнавальній діяльності.
  • Документ
    Різноспособовий вияв пізнавальної активності як передумова результативного здійснення учнями навчально-пізнавальної діяльності
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Голодюк Лариса Степанівна; Holodiuk Larysa Stepanivna
    У статті розкритий теоретичний аспект різноспособового вияву пізнавальної активності як передумови результативного здійснення учнями навчально-пізнавальної діяльності в урочний та позаурочний час під час вивчення математики. На основі узагальнення напрацювань фахівців, визначено зміст понять «активність», «пізнавальна активність», «емоційний відгук». Виокремлені різні способи вияву учнями пізнавальної активності (відтворюючий спосіб вияву пізнавальної активності, творчий спосіб вияву пізнавальної активності, надситуативний спосіб вияву пізнавальної активності). Класифіковані види пізнавальної активності учнів.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук