Перегляд за Автор "Holod Yurii Mykhailovych"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Основи змістового наповнення уроків фізичної культури у загальноосвітній школі: український та закордонний досвід(Гельветика, 2024) Голод Юрій Михайлович; Holod Yurii Mykhailovych; Пітин Мар’ян Петрович; Pityn Mar’ian Petrovych; Пасічник Вікторія Михайлівна; Pasichnyk Viktoriia Mykhailivna; Ковальчук Лідія Валеріївна; Kovalchuk Lidiia ValeriivnaСучасна система шкільного фізичного виховання побудована на варіативних модулях, які передбачають застосування засобів різноманітних видів спорту у відповідності до можливостей самої школи та побажань учнів. Мета дослідження: узагальнити вітчизняний та закордонний досвід наукового пошуку стосовно змістового наповнення уроків фізичної культури у загальноосвітній школі. Матеріал і методи. Використано методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних наукової та методичної літератури, абстрагування, історичний метод, порівняння. Для дослідження взято актуальну науково-ме-тодичну інформацію з проблематики змістового наповнення фізичного виховання у початковій школі. Результати. Більшість європейських країн сьогодні ведуть схожу політику щодо організації та змісту фізичного виховання у шкільній системі освіти задля створення єдиного освітнього простору. До програмі з фізичної культури для школярів у різних країнах входить вивчення як традиційних (футбол, легка атлетика, гімнастика тощо), так і велика кількість національних видів спорту. У Великобри-танії це футбол, верхова їзда, гольф, танці, бейсбол; у Франції – плавання, єдиноборства, командні спортивні ігри (футбол, волейбол тощо); У Німеччині – велоспорт, гімнастика, плавання та ін.; у Фінляндії – зимові види спорту (хокей, лижні пере-гони тощо). Переважно у тижневому циклі шкільної освіти різних країн планується 2-4 таких уроки для учнів середніх кла-сів. В Україні змістовна складова уроків фізичної культури постійно доповнюється новими різновидами рухової активності. Висновки. Стан здоров’я сучасних школярів молоді викликає суттєве занепокоєння у суспільстві, оскільки простежується постійне погіршення його показників. З іншого боку, беручи до уваги уроки фізичної культури у школі, де фактично заклада-ється фундамент розуміння значення рухової активності для повноцінного життя, то їх зміст сьогодні у більшості випадків не викликає достатньої зацікавленості школярів. Сьогодні існує вагома потреба внесення коректив до програм з фізичної культури у напрямку упровадження сучасних засобів з актуальних для молоді різновидів спорту та рухової активності.Документ Перспективи комплексного використання засобів спортивних ігор у фізичному вихованні учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Голод Юрій Михайлович; Пасічник Вікторія Михайлівна; Пітин Мар’ян Петрович; Цап Ірина Геннадіївна; Лещак Олександр Миколайович; Holod Yurii Mykhailovych; Pasichnyk Viktoriia Mykhailivna; Pityn Mar’ian Petrovych; Tsap Iryna Hennadiivna; Leshchak Oleksandr MykolaiovychСучасні реформи освіти вимагають пошуку нових форм і шляхів формування фізичного виховання учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти. Мета статті – з’ясувати перспективи наукового напряму, пов’язаного з використанням засобів спортивних ігор у фізичному вихованні учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних наукової й методичної літератури, абстрагування, історичний метод, порівняння. Фахівці неодноразово вказували на потребу підвищення навчального потенціалу програми «Фізична культура». Структура мотивації молодших школярів указує на високий інтерес дітей до вправ із м’ячем. Деякі фахівці під час вивчення досвіду підвищення рухової активності дітей молодшого шкільного віку запропонували застосовувати засоби тенісу; наявні також ефективні спроби оптимізувати руховий режим молодших школярів за допомогою застосування засобів футболу, міні баскетболу, волейболу тощо. Разом із тим ми в пропозиціях виходимо від пошуку спільних ознак рухової діяльності (техніки рухових дій) окремих спортивних ігор і поєднання елементів навчання їх в одну програму з подальшим диференційованим підкріпленням вибірковими освітніми впливами з окремих спортивних ігор. Це дасть змогу сприяти формуванню шкали компетентностей на уроках і з фізичної культури в початкових класах, пов’язаної з руховим досвідом зі спортивних ігор. Установлено наявність суперечності між потребою формування в учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти широкого кола рухових умінь і навичок зі спортивних ігор і відсутністю науково-методичного обґрунтування комплексного застосування засобів цих видів спорту в урочних формах занять із фізичного виховання учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти. Її вирішення можна досягнути за допомогою обґрунтування програми комплексного використання засобів спортивних ігор в урочних фор-мах занять із фізичного виховання учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти.Документ Теоретичний огляд сучасних підходів до змісту занять фізичною культурою учнів 1–4 класів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Голод Юрій Михайлович; Holod Yurii Mykhailovych; Пітин Мар’ян Петрович; Pityn Mar’ian Petrovych; Пасічник Вікторія Михайлівна; Pasichnyk Viktoriia Mykhailivna; Ковальчук Лідія; Kovalchuk LidiiaНа сучасному етапі розвитку наукової думки з фізичного виховання школярів надзвичайно велика увага приділяється питанням Нової української школи. Мета: виявити сучасні підходи до змісту занять фізичною культурою учнів 1–4 класів. Матеріал і методи. Використано методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних наукової та методичної літератури, абстрагування, історичний метод, порівняння. Для дослідження взято актуальну науково-методичну інформацію з проблематики змістового наповнення фізичного виховання у початковій школі. Результати. Реформування фізичного виховання в сучасних умовах покликало фахівців проводити дослідження з вивчення ставлення учителів фізичної культури здебільшого до освітніх змін. Стан здоров’я сучасної молоді викликає суттєве занепокоєння у суспільстві, оскільки простежується постійне погіршення його показників. Така ситуація пов’язана із малорухливим способом життя більшості дітей і підлітків, внаслідок великого навантаження шкільним матеріалом, а також підвищеної зацікавленості сучасними гаджетами, проведенням великої кількості часу сидячи у соціальних мережах та у віртуальних іграх. Формування змісту фізичного виховання повинне враховувати завдання з накопичення різностороннього рухового досвіду. На уроках фізичної культури широко можуть використовуватися засоби волейболу, футболу, баскетболу, гандболу, волейболу, бадмінтону, тенісу та вправи з арсеналу інших ігрових видів спорту. Проведення спортивної гри дає підстави для формування активності самостійності учнів, емоційності та інтенсивності занять. Висновки. Застосування засобів спортивних ігор у фізичному виховання є невід’ємною складовою та потребує широкого науково-методичного обговорення подальших шляхів їхнього застосування в умовах сучасної школи для дітей молодшого шкільного віку. Провідна діяльність для дітей дошкільного віку міститься у застосуванні різноспрямованого змісту ігрової діяльності, яка є основою пізнання, навчання та виховання. Окрім цього відбувається активізація рухового режиму молодших школярів, створюються умови дотримання принципів особистісно-орієнтованого підходу, поліпшення фізичної підготовленості, гармонізації здоров’я, підвищення мотивації тощо.