Перегляд за Автор "Hlinchuk Yuliia"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Професійно-орієнтовані інноваційні педагогічні технології формування працеохоронної компетентності майбутніх учителів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Глінчук Юлія; Hlinchuk YuliiaУ статті актуалізовано необхідність удосконалення працеохоронної підготовки майбутніх учителів у контексті сучасної освітньо-соціальної дійсності. На основі аналізу й синтезу відповідних літературних джерел проведено огляд сучасних інноваційних педагогічних технологій. Виявлено відсутність єдиної загальновизнаної їх класифікації та лише фрагментарні спроби застосування в працеохоронній підготовці студентів педагогічних спеціальностей. Показано можливості та наголошено на ефективності застосування інноваційних педагогічних професійно-орієнтованих технологій під час викладання дисципліни «Охорона праці в галузі». Зазначено про подальші перспективи розробки означеної проблеми в силу існування неописаних і появи нових технологій.Документ Формування навичок інформаційної гігієни в майбутніх педагогів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2025) Глінчук Юлія; Шліхта Ганна; Hlinchuk Yuliia; Shlikhta HannaУ зв’язку з тотальною інформатизацією практично всіх сфер людської діяльності актуалізується проблема формування навичок інформаційної гігієни в здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей у контексті небезпеки інформаційного маніпулювання та їх майбутніх освітньо-виховних впливів на значну кількість представників зрослого покоління. Підкреслюється значущість вирішення означеної проблеми у зв’язку з війною та недобросусідством із державою-агресором. На основі аналізу останніх досліджень і публікацій стверджується, що дієвим засобом протидії інформаційним небезпекам є навички інформаційної гігієни, які загалом включають у себе здатність до аналізу, оцінки інформації, критичне сприйняття потенційно шкідливої інформації, «відфільтровування» інформації, адекватність оцінки надійності інфоджерел, правильність інтерпретації інформаційних повідомлень, набір умінь коректно працювати з інфоджерелами задля превенції негативного впливу інформації на стан здоров’я та життя людини, здорового й ефективного функціонування людини в інформаційному суспільстві. Звертається увага на те, що навички інформаційної гігієни корелюють з навичками медіаграмотності, однак поняття «інформаційна гігієна» є ширшим, універсальнішим. Виявлено недостатню розробку досліджуваного питання та наявність низки проблем організаційного й методичного характеру. Обґрунтовуються основні напрями формування навичок інформаційної гігієни в майбутніх педагогів: використання потенціалу безпекових дисциплін, урахування черговості та змісту навчальних дисциплін, на яких передбачено формування навичок інформаційної гігієни в майбутніх педагогів, урахування кваліфікації науково-педагогічних працівників, які їх викладатимуть, оптимальність між навчальним і освітнім складниками, використання дієвих освітніх технологій, проєктування навичок інформаційної гігієни на майбутню професійну діяльність у контексті формування навичок інформаційної гігієни в здобувачів освіти.