eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Filonenko Oksana Volodymyrivna"

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Дуальна освіта студентів у закладах вищої освіти Німеччини
    (СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Філоненко Оксана Володимирівна; Filonenko Oksana Volodymyrivna
    У статті розкрито особливості дуальної освіти студентів у закладах вищої освіти Німеччини. Для вирішення поставленої мети було використано такі методи дослідження: теоретичні: аналіз педагогічної літератури, нормативних документів, матеріали періодичних видань із теми дослідження; структурно‐ логічний аналіз та систематизація; зіставлення різних поглядів на проблему; узагальнення. Встановлено, що дуальну форму навчання в Німечинні мають право обирати здобувачі освіти, які навчаються за денною або іншими формами здобуття освіти й виявили особисте бажання та пройшли відбір у роботодавця. У Німечинні представлені такі моделі дуальної вищої освіти: вища освіта з інтегрованою професійною (професійно‐технічною) освітою (Ausbildungsintegrierendes Duales Studium). Це вища освіта поєднана з професійно‐ технічною (професійною) освітою. Саме тому ця модель підпадає під дію Закону про професійне навчання. Особливістю є поєднання навчання в закладі вищої освіти та в закладі професійно‐технічної освіти, а також в компанії, де здобувачі перебувають у статусі «учня», а не стажера чи працівника підприємства; вища освіта з інтегрованою практичною підготовкою (Praxisintegrierendes bzw. kooperatives Duales Studium). Це найбільш розповсюджена модель у Німеччині, що передбачає проходження тривалої практики на підприємстві як практиканта/стажера. Чергування періодів перебування в закладі освіти та в компанії залежить від багатьох факторів, зокрема й виду ЗВО; вища освіта з інтегрованою професійною діяльністю (Berufsintegrierendes Duales Studium). Це поєднання навчання із професійною діяльністю. Завдяки моделі дуальної освіти Німеччина забезпечує сталу підготовку кваліфікованих молодих фахівців, які навчаються з орієнтацією на наявні потреби підприємств, тобто після отримання дуальної освіти молоді люди мають добрі перспективи працевлаштування. Тому дуальній освіті відводиться важлива роль у ефективному подоланні безробіття серед молоді. Водночас поєднання зусиль держави, освітніх установ і економіки відповідає основним принципам соціальної ринкової економіки, де держава створює необхідні для вільного розвитку економіки. Перспективи подальших розвідок напряму вбачаємо у вивченні можливостей застосування досвіду дуального навчання Німеччини у системі вищої освіти Україні.
  • Документ
    Особливості формування цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів у закладі вищої освіти
    (2023) Філоненко Оксана Володимирівна; Filonenko Oksana Volodymyrivna; Цуканова Наталія Миколаївна; Tsukanova Nataliia Mykolaivna
    У статті розкрито особливості формування цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів в умовах закладу вищої освіти.Для вирішення поставленої мети було використано такі методи дослідження: теоретичні: аналіз педагогічної літератури, нормативних документів, матеріали періодичних видань із теми дослідження;структурно‐логічний аналіз та систематизація; зіставлення різних поглядів на проблему; узагальнення.На сучасному етапі функціонування вищої школи суттєвим резервомпідвищення якості підготовки майбутнього вчителя початкових класів є формування цифрової компетентності.Формування цифрової компетентності майбутнього вчителя початкових класів до використання цифрових освітніх ресурсів здійснюється поетапно: на першому етапі визначальним є створення мотивації до використання цифрових освітніх ресурсів у початковій школі та реалізація наявних (вихідних) компетентностей у процесі професійної педагогічної підготовки; на другому етапі передбачено набуття досвіду вирішення професійних завдань вчителя початкової школи за допомогою цифрових освітніх ресурсів на основі загальнопрофесійного змісту; на третьому етапі відбувається вдосконалення досвіду вирішення професійних завдань вчителя початкової школи з допомогою цифрових освітніх ресурсів під час вивчення навчальних дисциплін.Перспективи подальших наукових пошуків убачаємо в обґрунтуванніпедагогічних умов, які сприяють успішному формування цифрової компетентності майбутніх учителів початкової школи.
  • Документ
    Порівняльна характеристика системи фізичного виховання у закладах вищої освіти США та України
    (СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Філоненко Оксана Володимирівна; Filonenko Oksana Volodymyrivna
    У статті здійснено порівняльну характеристику системи фізичного виховання у закладах вищої освіти США та України. Для вирішення поставленої мети було використано такі методи дослідження: теоретичні: аналіз педагогічної літератури, нормативних документів, матеріали періодичних видань із теми дослідження; структурно‐ логічний аналіз та систематизація; зіставлення різних поглядів на проблему; узагальнення. Встановлено, що в американській системі фізичне виховання студентів не є обов’язковою навчальною дисципліною і не існує єдиної типової уніфікованої програми. Кожний штат, округ, окремий ЗВО чи викладач мають право на розробку програми з фізичного виховання, власних рекомендацій залежно від інтересів студентів, умов, традицій ЗВО і особливостей викладацького складу та матеріально-технічної бази. Головним завданням фізичного виховання США виступає формування фізично здорової людини. Таким чином, концепція фізичного виховання США дає можливість студентам займатися тим, що їм подобається. У США вважають, що нав'язана проти волі студентам програма не принесе користі. Тому в університетах активно реалізуються різні ігри, види спорту, які студенти можуть обирати самостійно. Заняття фізичною культурою в Америці проходять здебільшого в ігровій формі. В Україні у закладах вищої освіти фізична культура є обов'язковою та регламентується нормативними документами. Фізичне виховання у вузі проводиться протягом всього періоду навчання студентів і здійснюється в різноманітних формах, які взаємопов'язані, доповнюють один одного і є єдиним процесом фізичного виховання студентів. Структура фізичного виховання студентів включає три відносно самостійних блоки: фізичне виховання, студентський спорт і активне дозвілля. У закладах вищої освіти України студенти не обирають вид спорту, з урахуванням якого відбуватимуться заняття. Перспективи подальших розвідок напряму вбачаємо у вивченні можливостей застосування американського досвіду виховання фізичної культури студентів у системі вищої освіти Україні.
  • Документ
    Підготовка майбутніх учителів до формування життєвих навичок учнів початкових класів
    (СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Філоненко Оксана Володимирівна; Filonenko Oksana Volodymyrivna
    Цілеспрямований розвиток життєвих навичок учнів початкової школи в освітньому процесі є основою соціалізації особистості дитини, що передбачає підготовку школярів до вирішення різноманітних життєвих проблем та ситуацій. У вирішенні цієї проблеми особливе місце та роль належать вчителю початкових класів. Від його цілеспрямованої підготовки залежить якість навчання та виховання підростаючого покоління, повноцінне включення в життя та ефективну трудову діяльність у сучасних умовах суспільного розвитку. У статті розкрито особливості підготовки майбутніх учителів до формування життєвих навичок учнів початкових класів. Розвиток життєвих навичок учнів початкових класів, є насамперед дослідженням і практичним застосуванням підходів, спрямованих на комплексний розвиток особистості дитини. Одним із ключових аспектів розвитку життєвих навичок дітей є поєднання теоретичних знань з практичними навичками, які сприяють формуванню життєвих компетентностей. Це включає розвиток емоційного інтелекту, навичок саморегуляції, уміння працювати в команді, розвиток критичного мислення та прийняття рішень. Розроблено дидактичну модель підготовки майбутніх вчителів початкових класів до формування життєвих навичок молодших школярів, яка складається із трьох блоків: цільовий блок, що включає соціальне замовлення, ціль та завдання підготовки студентів до формування життєвих навичок у молодших школярів; організаційно‐змістовний, який розкриває предметно‐ змістове наповнення теоретичної, технологічної, методичної та практичної підготовки студентів – майбутніх вчителів до життєвих навичок у молодших школярів; описує принципи та комплекс педагогічних умов ефективної підготовки студентів до формування життєвих навичок у молодших школярів, що поєднує в собі етапи, комплекс активних методів, прийомів, організаційних форм та засобів, що підвищують рівень підготовки майбутніх учителів; оціночно‐результативний поєднує в собі критерії, показники та рівні підготовки студентів‐майбутніх учителів початкових класів до формування життєвих навичок у молодших школярів. Перспективи подальших наукових розвідок вбачаємо в виокремленні та обґрунтуванні педагогічних умов ефективної підготовки вчителів початкових класів до формування життєвих навичок у молодших школярів.
  • Документ
    Європейський досвід формування життєвих навичок учнів початкової школи
    (СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Філоненко Оксана Володимирівна; Filonenko Oksana Volodymyrivna
    Ураховуючи сучасні запити освіти на вивчення європейського досвіду потребує уваги вивчення проблеми формування життєвих навичок учнів початкової школи. У статті розкрито особливості формування життєвих навичок учнів початкових класів згідно з європейським досвідом. Для вирішення поставленої мети було використано такі методи дослідження: теоретичні: аналіз педагогічної літератури, нормативних документів, матеріали періодичних видань із теми дослідження; структурно-логічний аналіз та систематизація; зіставлення різних поглядів на проблему; узагальнення. Встановлено, що розвиток життєвих навичок учнів початкових класів, згідно з європейським досвідом, є насамперед дослідженням і практичним застосуванням підходів, спрямованих на комплексний розвиток особистості дитини. Європейський досвід у цій області базується на тривалих педагогічних дослідженнях та інноваційних програмах, які акцентують увагу на важливості не лише когнітивного, а й емоційного та соціального розвитку учнів. Одним з ключових аспектів є поєднання теоретичних знань з практичними навичками, які сприяють формуванню життєвих компетентностей. Це включає розвиток емоційного інтелекту, навичок саморегуляції, уміння працювати в команді, розвиток критичного мислення та прийняття рішень. Європейський підхід акцентує увагу на важливості виховання громадянських якостей,таких як повага до прав людини, толерантності тощо. Подальшим напрямом досліджень вбачаємо визначення напрямів творчого застосування європейського досвіду підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування життєвих навичок учнів.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук