Перегляд за Автор "Draha Inna Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Організаційно-педагогічні засади вищої військової освіти в Республіці Польща(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Драга Інна Миколаївна; Draha Inna MykolaivnaДисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з’ясовано теоретичні, нормативні, змістові, процесуальні засади вищої військової освіти в Республіці Польща з метою визначення можливостей використання елементів польського прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. Схарактеризовано стан розробленості досліджуваної проблеми. Застосування структурно-логічного аналізу широкого кола досліджень дозволило виокремити такі аспекти розгляду вищої військової освіти в науково-педагогічному дискурсі. Розкрито концептуальні засади вищої військової освіти в Республіці Польща та виокремлено етапи її становлення та розвитку. З’ясовано, що в наукових дослідженнях концептуальні засади трактуються як методологічні підходи розвитку педагогічного феномену, які всебічно розкривають його сутність, зміст, особливості, а також технологію оперування з ним в умовах сучасної освіти. Виокремлено етапи розвитку вищої військової освіти в Республіці Польща: 1) поява перших закладів вищої військової освіти - військових шкіл (друга половина XVIII - кінець XVIII століття); 4) застій у розвитку вищої військової освіти (XIX століття); 5) гармонізація військової освіти (1922-1939 роки); 6) воєнні роки (1939-1945 роки); 7) зростання попиту на висококваліфікований персонал для потреб збройних сил країни (1946-50-ті роки); 8) реформування вищої військової освіти в Польщі (60-80-ті роки XX століття); 9) скорочення закладів вищої військової освіти (90-ті роки XX століття - 2010 рік); 10) закріплення військової освіти в рішенні президента про основні напрями розвитку збройних сил у 2013-2022 роках (2011 рік - дотепер). З метою окреслення нормативних засад вищої військової освіти в Республіці Польща проаналізовано та схарактеризовано нормативні документи, у яких відображено провідні позиції організації системи вищої військової освіти (Закон про вищу освіту і науку, Стратегія - Польща 2030, Третя хвиля сучасності. Довгострокова стратегія розвитку країни, Стратегія відповідального розвитку до 2020 року, Європа 2020 - Стратегія зі сталого, стійкого та інклюзивного зростання, Стратегія розвитку системи національної безпеки Республіки Польща 2022 рік, Закон про вищу військову освіту, Стандарт військової освіти для кандидатів в офіцери, Накази Міністра національної оборони про встановлення умов та порядку прийому на навчання до закладів вищої військової освіти для кандидатів на професійну військову службу в академічному році). Зазначені документи стали підґрунтям для розробки програм з надання послуг у сфері вищої військової освіти Польщі. У контексті з’ясування змістових засад вищої військової освіти в Республіці Польща схарактеризовано основоположні напрями діяльності закладів вищої військової освіти. Визначено, що змістовими засадами вищої військової освіти в Республіці Польща є: - диверсифікація освітніх програм військового і цивільного напряму; інтенсифікація науково-дослідницького напряму діяльності закладів вищої військової освіти; - розробка освітніх програм підготовки військовослужбовців на основі консолідаційного підходу; - активізація вивчення англійської мови; - розширення системи підвищення кваліфікації військовослужбовців. З метою з’ясування процесуальних ознак досліджено особливості управління вищою військовою освітою; структурна організація системи вищої військової освіти, функціональні обов’язки менеджерів закладів вищої військової освіти. Визначено перспективи використання прогресивних здобутків вищої військової освіти в Україні. Найбільш перспективними визначено такі: 1. Розвиток системи підвищення кваліфікації. 2. Практична підготовка на спеціальних тренувальних майданчиках на систематичній основі. 3. Отримання міжнародної акредитації. 4. Розробка нормативно-правового забезпечення вищої військової освіти. 5. Зміна підходу до розроблення стандарту вищої військової освіти. 6. Формування іншомовної компетентності військовослужбовців на основі комунікативного, компетентнісного, систематичного, міждисциплінарного та інтеркультурного підходів. Наукова новизна отриманих результатів дослідження детально презентована на слайді та полягає в тому, що в ньому вперше', цілісно з’ясовано організаційно-педагогічні засади вищої військової освіти в Республіці Польща. У межах характеристики теоретичних засад досліджуваного феномену проаналізовано основні аспекти розгляду проблеми вищої військової освіти в науковому дискурсі та виокремлено етапи становлення вищої військової освіти в Республіці Польща. Окреслено нормативні засади вищої військової освіти, зокрема проаналізовано нормативно-правові документи, у яких визначено основні аспекти її організації. На прикладі закладів вищої військової освіти Польщі виявлено змістові засади вищої військової освіти в Республіці Польща: диверсифікація освітніх програм військового і цивільного напряму; інтенсифікація науково-дослідницького напряму діяльності закладів вищої військової освіти; розробка освітніх програм підготовки військовослужбовців на основі консолідаційного підходу; активізація вивчення англійської мови; розширення системи підвищення кваліфікації військовослужбовців. З’ясовано процесуальні засади вищої військової освіти в Республіці Польща: особливості управління вищою військовою освітою; стуктурна організація системи вищої військової освіти, функціональні обов’язки менеджерів закладів вищої військової освіти. Визначено можливості використання прогресивного досвіду полської системи вищої військової освіти в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. Уточнено нормативні засади вищої військової освіти в Україні. Подальшого розвитку дістала характеристика наукових розвідок із проблеми розвитку й організації вищої військової освіти в Україні та світі. У науковий обіг уведено маловідомі й раніше невідомі іншомовні джерела, історичні документи та факти, що стосуються особливостей вищої військової освіти в Республіці Польща. Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає у тому, що узагальнені положення щодо етапів розвитку вищої військової освіти, концептуальних, нормативних, змістових та процесуальних засад діяльності закладів вищої військової освіти можуть бути включені до змісту освітніх компонентів закладів вищої військової освіти України. Прогностичний потенціал проведеного дослідження зумовлений можливістю використання його результатів для здійснення подальшої науково- дослідницької роботи щодо розвитку вищої військової освіти у процесі модернізації вітчизняної системи освіти.