Перегляд за Автор "Domina Zhanna Hennadiivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Критерії, які необхідно враховувати при доборі тестів для оцінювання рівня фізичної підготовленості здобувачів освіти: думки експертів(2024) Боднар Іванна Романівна; Bodnar Ivanna Romanivna; Бєлікова Наталія Олександрівна; Bielikova Nataliia Oleksandrivna; Дьоміна Жанна Геннадіївна; Domina Zhanna Hennadiivna; Індика Світлана Ярославівна; Indyka Svitlana Yaroslavivna; Москаленко Наталія Василівна; Moskalenko Nataliia Vasylivna; Огнистий Андрій Володимирович; Ohnystyi Andrii Volodymyrovych; Петрица Петро Миколайович; Petrytsa Petro Mykolaiovych; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych Pavlova Yuliia Oleksandrivna; Павлова Юлія Олександрівна; Pavlova Yuliia OleksandrivnaОцінювання рівня фізичної підготовленості школярів і студентів є важливим компонентом системи фізичного виховання. Мета статті полягає у визначенні ключових критеріїв, які необхідно враховувати під час добору тестів для оцінювання фізичної підготовленості школярів та студентів. Провели опитування експертів (n=17). Результати дослідження. Важливими є дві групи критеріїв, які варто враховувати під час добору тестів для застосування в освіті: критерії, що стосуються самих тестів; критерії, що безпосередньо стосуються учасників тестування. Тести фізичної підготовленості повинні відповідати характеристикам з позиції валідності та надійності, тобто забезпечувати точність вимірювання. Експерти рекомендують використовувати економічно ефективні тестові вправи, які вимагають мінімальних витрат часу, зусиль та інших ресурсів. Тести повинні відповідати характеристикам та потребам учасників тестування. Тести повинні бути цікавими та привабли-вими для осіб, яких тестують, повинні відповідати їхнім інтересам учнів у руховій активності; важливо передбачити мож-ливість альтернативного вибору деяких тестових вправ за бажанням того, хто тестується. Висновки. Адаптація тестів до віку, статі, стану здоров’я та рівня підготовленості учнів забезпечує коректність та справедливість оцінювання. Диференціація завдань робить тестування більш привабливим і доступним для різних груп учасників. Можливість альтернативного вибору тестових вправ дає учням змогу обирати завдання, які відповідають їхнім інтересам і фізичним можливостям, підвищуючи мотивацію до участі. Розроблення системи тестів (батареї) є необхідним для отримання всебічної інформації про ступінь гармонійності фізичного розвитку і фізичної підготовленості учнів, прогнозування їхнього здоров’я; використання коефіцієнтів для розв’язання різних завдань фізичного виховання, забезпечення надійної бази для навчання, тренувань і моніторингу прогресу. Таким чином, впровадження адаптованих, точних і безпечних тестів дозволить створити об’єктивну й ефективну систему оцінювання фізичної підготовленості учнів та студентів, що сприятиме розвитку фізичного виховання в сучасному освітньому середовищі, забезпечить участь молоді у активному способі життя.