Перегляд за Автор "Domin Oleksandr"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Педагогічні умови фахової підготовки техніків‐електриків у закладах освіти аграрного профілю(2023) Дьомін Олександр; Domin OleksandrУ статті встановлено необхідність визначення педагогічних умов підготовки техніків‐електриків для сучасного сільського господарства у вітчизняних закладах освіти аграрного профілю. Ця потреба пояснюється швидкими змінами умов розвитку та впровадженням нових технологій в енергетику сільськогосподарських підприємств та сільськогосподарської техніки.Автори наголошують на необхідності впровадження нової освітньоїконцепції, що базується на компетентнісному підході, у закладах освіти аграрного профілю. Зміна провідного мислення у підготовці техніків‐електриків сільськогосподарського спрямування пояснюється стрімким зменшенням кількості висококваліфікованих фахівців на сільськогосподарських підприємствах. Така ситуація визначається переходом вітчизняних сільськогосподарських підприємств до ринкових умов господарювання і, як наслідок, значним підвищенням рівня фахової компетентності, що вимагається від випускників закладів освіти аграрного профілю. У статті представлено детальний аналіз наукових результатів вітчизняних та зарубіжних вчених щодо визначення педагогічних умов навчання у закладах освіти аграрного профілю, на основі якого сформульовано педагогічні умови, що мають повною мірою відповідати сучасним вимогам енергетики сільського господарства в процесі фахової підготовки для неї техніків‐електриків.Документ Фахова компетентність сучасних агроінженерів в умовах розвитку вітчизняного сільського господарства(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Дьомін Олександр; Domin OleksandrУ цій статті порушується питання, яке тривалий час залишалося поза увагою освітянської спільноти незалежної України. Йдеться про необхідність адаптації формування фахової компетентності інженера‐аграрника до кардинальних змін у вітчизняному сільському господарстві, що відбулися з часу здобуття Україною незалежності. За цей період значні реформи в сільському господарстві призвели до зміни форм власності від колективної та державної до приватної. Як наслідок, сучасні приватні сільськогосподарські компанії функціонують і розвиваються за суворими законами ринкової економіки. Це означає, що основною метою такого управління є, перш за все, максимізація прибутку. В результаті такого не завжди прогресивного розвитку змінюється професійна освіта технічного персоналу в аграрному секторі, яка створювалася десятиліттями. Наприклад, розрив зв'язків між приватними сільськогосподарськими підприємствами та аграрними закладами освіти, порушення умов, необхідних для відтворення родючості ґрунтів сільськогосподарськими підприємствами, економія висококваліфікованих кадрів та частковий перехід до компетенції агроінженерів задач професійної діяльності з агрономії, агрохімічного обслуговування, захисту рослин та інших подібних завдань. Цих змін достатньо, щоб зрозуміти, що існують серйозні проблеми у формуванні фахових компетентностей майбутніх фахівців з аграрної інженерії у закладах аграрної освіти. Була зроблена спроба виявити сучасні обов’язки агроінженера у вітчизняному сільському господарстві та визначити вимоги до його професійної підготовки.