Перегляд за Автор "Didkivska T. V."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Визначні історичні задачі з теорії чисел(2013) Дідківська Т. В.; Didkivska T. V.; Сверчевська Ірина Анатоліївна; Sverchevska Iryna AnatoliivnaПропонується система визначних історичних задач для вивчення курсу «Теорія чисел» з розділів: подільність, ділення з остачею, прості та складені числа, спеціальні прості числа, ланцюгові дроби та діофантові рівняння. Це задачі математиків XII – XX ст., збережені історією. Наводяться авторські та сучасні розв’язання. Рекомендується література для самостійної роботи студентів. Запропоновані авторами історичні задачі доцільно використовувати поряд з іншими задачами з теорії чисел, які розв’язуються при навчанні цього курсу. Така робота, на думку авторів, дає можливість познайомитися з цікавими та нетрадиційними методами розв’язування задач видатними математиками і запропонувати свої розв’язання. Розв’язування історичних задач розвиває творчі здібності, породжує мисленеву активність студентів, дає можливість відчути красу наукового пошуку.Документ Методи розв’язування нелінійних алгебраїчних систем(ФОП Цьома С. П., 2017) Дідківська Т. В.; Didkivska T. V.; Сверчевська Ірина Анатоліївна; Sverchevska Iryna AnatoliivnaВиокремлено основі методи розв’язування нелінійних систем алгебраїчних рівнянь. Пропонується поповнити індивідуальний банк математичних методів розв’язування таких систем засобами історії математики. Для цього проаналізовано різні підходи до розв’язування нелінійних систем алгебраїчних рівнянь у визначних математичних задачах математиків різних часів. Наведено приклади розв’язування деяких систем авторськими методами та здійснено порівняльний аналіз цих методів.Документ Узагальнення чисел Фібоначчі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Дідківська Т. В.; Didkivska T. V.; Сверчевська Ірина Анатоліївна; Sverchevska Iryna AnatoliivnaСтаття присвячена властивостям деяких рекурентних послідовностей. В основу покладено послідовність чисел Фібоначчі та найважливіші їх властивості. Ця числова послідовність виникла з практичної задачі, розв ’язаної Фібоначчі у творі "Книга про абак". Протягом історії розвитку математики діяльність вчених призвела до виникнення визначних математичних задач. Вони становлять інтерес при навчанні математики, тому пропонуємо їх розглядати. Для порівняння з числами Фібоначчі наводяться властивості чисел Нарайани, до яких ми прийшли на основі задачі індійського математика Нарайани. Виокремлюємо арифметичні властивості чисел Нарайани (1-4), порівнюємо їх з відповідними властивостями чисел Фібоначчі та визначаємо закономірності у зміні кількості випадків (властивість 2) та кількості доданків (властивості 3 і 4). Фактично це перше узагальнення чисел Фібоначчі. Оскільки розвиток теорії чисел Фібоначчі відбувається в напрямку поглибленого вивчення властивостей та їх узагальнення, розглядається деяке узагальнення чисел Фібоначчі. До нової числової послідовності призводить задача про пінгвінів. Пропонується рекурентна формула для обчислення членів цієї послідовності та визначаються її члени. Доводяться властивості узагальнених чисел Фібоначчі. Розглядається застосування узагальнених чисел Фібоначчі до побудови нетрадиційної системи числення, за основу якої вибираються ці числа. Доводиться теорема про існування систематичного запису довільного натурального числа на основі леми про зв'язок цього числа з відповідним числом узагальненого ряду Фібоначчі. Показано побудову систематичного запису числа на прикладах.Документ Історичні задачі на практичних заняттях з теорії чисел(2011) Дідківська Т. В.; Didkivska T. V.; Сверчевська Ірина Анатоліївна; Sverchevska Iryna AnatoliivnaРозглядаються історичні задачі з теорії чисел як засіб розвитку інтелектуальних і творчих здібностей студентів. Подано приклади деяких таких задач до практичних занять з різних тем. Кожна задача названа іменем вченого, який її розв’язав. Також наведено історичні довідки про появу і розв’язання цих задач.