Перегляд за Автор "Bomdar R. M."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Організація співпраці в системі «вчитель – учень» через створення сайту вчителя математики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Чашечникова Ольга Серафимівна; Chashechnikova Olha Serafymivna; Бондар Р. М.; Bomdar R. M.Так званий «обернений ефект Флінна» нерідко пов’язують перш за все з тим, що людство «перекладає» вирішення багатьох завдань у різних галузях на системи і засоби «штучного інтелекту». Відбувається зменшення часу на безпосереднє спілкування суб’єктів навчання на користь часу на спілкуванні у віртуальному середовищі, що, з одного боку, відкриває нові перспективи, а з іншого – зменшує позитивний вплив інших аспектів спілкування у навчанні. У статті розглянуто один із шляхів вирішення проблеми організації співробітництва учня і вчителя з метою інтелектуального розвитку учнів, розвитку їх математичних здібностей в процесі навчання. Співробітництво учня і вчителя визначено як цілеспрямована, спільно організована, активна діяльність вчителя і учнів, спрямована на оволодіння учнями базою знань з предмету; на набуття і вдосконалення вмінь учня використовувати теоретичні знання на практиці; на формування і розвиток в учня навичок самостійної діяльності; на зростання швидкості дії зворотного двостороннього зв’язку в системі «вчитель ↔ учень», а отже й на самовдосконалення вчителя як фахівця, вдосконалення методики викладання. Як вищий ступінь співробітництва вчителя та учня нами було визначено співтворчість вчителя і учнів. У ході дослідження було узагальнено правила організації спільної діяльності вчителя математики та школярів-підлітків та експериментально підтверджено (експеримент 1989-1996 рр.) необхідність дотримання вчителем наступних правил (експеримент 1998- 2010 років підтвердив їх ефективність й для організації навчальної діяльності старшокласників). Особливо гостро постає проблема відсутності продуктивного спілкування на сучасному етапі у зв'язку з іншою спрямованістю спілкування у віртуальному просторі. У статті показано, як можна спрямувати функціонування сайту вчителя математики на нівелювання деяких негативних аспектів такого спілкування, на формування навичок продуктивного спілкування у процесі навчання математики.