eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Bobokalo Andrii"

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Навчання побудови блок-схем для розвитку алгоритмічного мислення майбутніх учителів інформатики
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2025) Бобокало Андрій; Юрченко Артем Олександрович; Семеніхіна Олена Володимирівна; Bobokalo Andrii; Yurchenko Artem Oleksandrovych; Semenikhina Olena Volodymyrivna
    У статті висвітлено результати дослідження, спрямованого на обґрунтування доцільності та ефективності використання блок-схем у процесі вивчення обчислювальних методів як засобу розвитку алгоритмічного мислення майбутніх учителів інформатики. Основна увага приділена специфіці формулювання й опрацювання типових задач з курсу алгоритмізації й програмування (зокрема методів дихотомії, хорд, Ньютона), які мають чітку структуру ітераційного процесу та дозволяють візуалізувати логіку обчислень через блок-схеми. На основі практичної апробації доведено, що включення етапу побудови блок-схеми перед реалізацією коду сприяє глибшому осмисленню кожного етапу обчислення, правильному визначенню умов завершення ітерацій, структуруванню коду та розвитку аналітичних навичок. Розроблено та перевірено ефективність методичного підходу до порівняння альтернативних шляхів розв’язування задачі, що дає змогу студентам зіставляти ефективність методів, кількість ітерацій до збіжності, чутливість до початкових умов, а також складність реалізації й дидактичну доступність для студентів. У межах дослідження було також узагальнено низку методичних рішень щодо інтеграції блок-схем у професійну підготовку майбутніх учителів інформатики. Зокрема, запропоновано поетапну структуру завдань, рефлексивне осмислення побудованих схем, створення навчальних матеріалів на їх основі, а також моделювання уроків із використанням блок-схем як інструмента пояснення. Обґрунтовано, що побудова блок-схем виконує подвійну функцію – когнітивно-візуальну (як інструмент засвоєння алгоритму) та дидактичну (як засіб пояснення й аналізу). Зроблено висновок про необхідність системного включення таких завдань у підготовку майбутніх учителів інформатики як засобу формування в них алгоритмічного мислення, педагогічного передбачення та готовності до викладання інформатики в закладах загальної середньої освіти.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук