Перегляд за Автор "Berenbein Inesa Samiilivna"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Концерт для скрипки і фортепіано В. Косенка в контексті вивчення рукописної спадщини митця(Гельветика, 2025) Беренбейн Інеса Самійлівна; Berenbein Inesa SamiilivnaРозглянуто Концерт для скрипки і фортепіано В. Косенка в аспекті жанрово-інтонаційних зв’язків з камерно-інструмен-тальними творами житомирського періоду із залученням рукописних першоджерел. Визначено його камерно-інструментальну естетику. Охарактеризовано тип індивідуально-стильового мислення митця як екзистенційно-кордоцентричний. В контексті переосмислення В. Косенком сонатно-симфонічного циклу виявлено стилістичні риси безконфліктної драматургії поемного типу із структурними інваріантами сонати і сюїти. Драматургічну ідею охарактеризовано як внутрішній лірико-драматич-ний діалог. З’ясовано жанрово-інтонаційні і семантичні зв’язки Концерту з необароковою Сонатою для скрипки і фортепіано, а також з п’єсами «Мрії», «Експромт», які були вписані в структуру сонатного алегро як епізоди і визначили особливості дра-матургічної концепції Концерту. Акцентовано висновок щодо органічного втілення в Концерті жанрових маркерів камерно-інструментальної сонати. Визначено структурно-стилістичний інваріант Концерту як романтично-бароковий. Обґрунто-вано висновок про суттєвий для В. Косенка напрямок переосмислення сонатності як ідеї і концепції з конститутивним зна-ченням фрагменту і домінуванням камерного мислення в концертних формах. На підставі проведеного дослідження конста-товано безперервність і цілісність процесу жанрово-інтонаційних трансформацій композиторського мислення В. Косенка як живої інтонаційної системи, що здатна до оновлювання і розширення своїх меж. Охарактеризовано дві оркестрові версії партитури Концерту, що відповідають камерній і симфонізованій моделі. Уточнено жанрову атрибуцію п’єс «Мрії» та «Екс-промт». Окреслено перспективи поновлення виконавської традиції. Спрогнозовано перспективні напрямки вивчення і система-тизації біографічних матеріалів, епістолярію митця, віднайдення та ідентифікації оркестрових версій, створення зведеного каталогу фонографічних фондових матеріалів, вивчення виконавських концепцій тощо.Документ Постать Валентина Костенка в українській музичній культурі першої половини ХХ століття(Видавець ПП Лисенко М. М., 2024) Беренбейн Інеса Самійлівна; Berenbein Inesa SamiilivnaМонографія Інеси Беренбейн є першим і єдиним ґрунтовним дослідженням життєтворчості харківського композитора, філософа, музичного критика, педагога Валентина Костенка, де повно і всебічно розкривається творча доля і трагічна історія самобутнього українського митця, представника генерації 20-30-х років ХХ століття. Цілісний системний підхід до вивчення постаті Валентина Костенка в контексті епохи із залученням всіх можливих верифікованих документів і матеріалів, більшість з яких є рукописами, дозволив розширити семантичні межі і етичні виміри в осмисленні трагічної епохи, її звукообразного і стильового контенту.