Перегляд за Автор "Andriichuk Tamara"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Особливості використання інноваційних технологій у процесі підготовки майбутнього учителя географії(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024) Андрійчук Тамара; Andriichuk Tamara; Власенко Руслана; Vlasenko RuslanaВ статті розглянуто поняття інноваційних технологій та методів навчання, їх значення для підготовки майбутнього вчителя географії у закладі вищої освіти. З’ясовано, що впровадження у навчальний процес інновацій характеризується цілеспрямованою діяльністю, яка пов’язана із пошуком нового змісту освіти та нових форм навчання. Проаналізовано літературні джерела щодо класифікації інноваційних методів. Запропоновано класифікацію інноваційних технологій навчання у залежності від мети уроку та способу його організації, що застосовуються майбутніми вчителями географії. Здійснено аналіз мережевих, ігрових, мультимедійних та інтерактивних технологій. З’ясовано, що найпоширенішими формами мережевих технологій при підготовці до уроків географії є Google Drive, Google Hangouts, Google Docs, Google Forms та YouTube. Відзначено, що серед мультимедійних технологій на географічну тематику найефективнішими є такі програми як Microsoft Clipchamp, iMovie, Adobe Premiere, OpenShot, Videopad Editor, а для створення мультимедійних презентацій – Power Point, Google Slides, Piktochart тощо. Виокремлено використання ігрових форм, що дозволяє зробити акцент на тих фактах і явищах, які є найважливішими при вивченні певних тем. Обґрунтовано використання інтерактивних технологій навчання залежно від мети уроку та способу його організації, зокрема, технології кооперативного навчання, колективно-групові технології, технології моделювання ситуації і технології вирішення дискусійних питань. З’ясовано досить високий ступінь задоволеності використання інноваційних технологій майбутніми вчителями на уроках географії. Відзначено, що переважна більшість респондентів застосовує при підготовці до уроків ігрових та інтерактивних технологій. Відзначено, що майбутні вчителі географії надають перевагу використанню у своїй роботі ігровим, інтерактивним та проєктним технологіям навчання. Серед ігрових - найпопулярнішими у використанні є квести, настільні та рольові ігри. З’ясовано, що майбутні вчителі географії активно застосовують такі види інтерактивів як: робота в групах, фішбоун, мозковий штурм, коло ідей, акваріум, рольові ігри, бінго. Доведено, що у майбутніх вчителів географії спостерігається урізноманітнення видів інтерактивної роботи, зокрема створення ментальних карт, інтерактивних відео та квізів, робота з віртуальною лабораторією, метод кубування, інтерактивних прийомів. Обґрунтовано, що підготовка майбутніх учителів географії спрямована не лише на засвоєння методичних компетентностей, а й на формування фахових умінь засобами інтерактивних технологій навчання.