Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих учених
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих учених за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 251
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адаптивна фізична культура як складова освіти дітей із синдромом Дауна(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Славська Христина; Slavska Khrystyna; Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ статті розкрито особливості розвитку дітей із синдромом Дауна. Наголошено на важливості фізичного розвитку означеної категорії осіб. Підкреслено необхідність врахування стану фізичного та інтелектуального розвитку дітей із синдромом Дауна, їхнього стану здоров’я, мотивації до занять фізкультурою і спортом. Висвітлено принципи адаптивної фізичної культури. Названо корекційні та компенсаторні завдання в адаптивному фізичному вихованні дітей із синдромом Дауна. Вказано арсенал адаптивної фізичної культури дітей із синдромом Дауна.Документ Аксеологические основы воспитательной системы Антона Семеновича Макаренка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Меттіні Еміліано; Mettini EmilianoВ статье сделана попытка обобщить воспитательную систему Антона Семеновича Макаренко в контексте проблем аксиологии. Раскрыта сущность педагогической аксеологии, выделено ее методологическую основ – понимание и утверждение ценности человеческой жизни, воспитания и обучения, педагогической деятельности и образования. Описаны фундаментальные аксиологические положения и принципы воспитательной системы А. Макаренка. Выделены в итальянском макаренковедении такие аксеологические доминанты, как значение общества в процессе воспитания и преобразования личности человека под влиянием новых социальных (более прогрессивных) условий, воспитание социальной активности воспитанников, формирование ценностных ориентаций каждого ребенка и т. д.Документ Активізація учнів початкових класів із затримкою психічного розвитку до вивчення математики(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Левченко Інна; Levchenko Inna; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статті автором визначено і описано психолого-педагогічні умови активізації учнів початкових класів із затримкою психічного розвитку до вивчення математики. Автором визначено форми, методи, прийоми, засоби відповідно до виділених психолого-педагогічних умов.Документ Алгоритм розвитку слухового сприймання у молодших школярів зі зниженим слухом(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Жабко Антоніна; Zhabko AntoninaУ статті розглянуто особливості розвитку слухового сприймання у молодших школярів із зниженим слухом. Здійснено аналіз науково-методичних досліджень з цієї проблеми. Наголошено на важливості врахування індивідуальних психофізичних показників дітей зі зниженим слухом в процесі розвитку в них слухового сприймання. Висвітлено алгоритм розвитку слухового сприймання у молодших школярів зазначеної категорії. Наведено приклади з власного практичного досвіду.Документ Викладання математики у закладі спеціальної освіти: методичний аспект(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Ковтун Тетяна; Kovtun TetianaУ статті йдеться про особливості викладання математики у закладі спеціальної освіти. Висвітлено основні принципи та вимоги програми. Виокремлено математичні знання та практичні навички, якими мають оволодіти учні з інтелектуальними порушеннями. Підкреслено актуальність математичних знань для процесу соціалізації та набуття життєвих навичок учнів з інтелектуальними порушеннями.Документ Використання арт-терапевтичних технологій в процесі розвитку соціальної активності молодших школярів зі зниженим слухом(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Таран Євгенія Олександрівна; Taran Yevheniia OleksandrivnaУ статті описано використання та вплив арт-терапевтичних технологій на процес розвитку соціальної активності молодших школярів зі зниженим слухом. Нові умови стратегії реформування спеціальної освіти в Україні передбачають кардинальну переоцінку багатьох аспектів проблеми формування особистості, її підготовки до життя в багатовимірному суспільстві. Арт-терапія у педагогічній інтерпретації розуміється як турбота про емоційне самопочуття і психологічне здоров’я засобами художньої (візуальної) творчості. За висновком автора, використання арт-терапевтичних технологій в процесі розвитку соціальної активності молодших школярів зі зниженим слухом є виправданим та ефективним.Документ Використання засобів рухової діяльності в процесі корекції психомоторної сфери у дітей з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Гриценко Ірина Миколаївна; Hrytsenko Iryna MykolaivnaУ статті розкрито педагогічні аспекти використання засобів рухової діяльності в процесі корекції психомоторної сфери у дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах сучасного освітнього простору. Констатується, що доцільним є використання гімнастичних, акробатичних, легкоатлетичних вправ, засобів психічного вправляння, дихальних вправ, вправ на розслаблення, гімнастики для очей, а також рухливих ігор, що здійснюють цілеспрямований вплив на компоненти психомоторики, використання яких на уроках фізичної культури та в процесі позаурочної діяльності спрямовано на покращення стану сенсорики, моторики та когнітивної сфери учнів означеної нозології.Документ Використання засобів ручної праці в процесі розвитку пізнавальної активності дітей з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Зименко Людмила Миколаївна; Zymenko Liudmyla MykolaivnaУ статті розкрито педагогічні аспекти використання засобів ручної праці в процесі розвитку пізнавальної активності дітей З інтелектуальними порушеннями в умовах сучасного освітнього закладу. Констатується, що засоби ручної праці в процесі розвитку пізнавальної активності дітей З інтелектуальними порушеннями позитивно впливають на активізацію інтересу до навколишнього світу, розвиток довільності поведінки, її регуляції та саморегуляції. Корекційна робота повинна реалізовуватись в розвитку ряду умінь, необхідних для виконання трудових завдань: орієнтуванні в завданні і здійсненні контролю за своєю роботою.Документ Використання методу «Майндуфлнес» як засобу розвитку мотиваційної сфери дітей з ООП(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Абрамчук Орися; Abramchuk Orysia; Чобанян Анна Варужанівна; Chobanian Anna VaruzhanivnaАвторкою статті розглянуто використання методу «Майндфулнес» в якості засобу розвитку мотиваційної сфери, зокрема мотивації до навчання дітей з ООП. Межами статті визначено, що успішність розвитку мотивації до навчання залежить від: спроможності концентрувати увагу, здатності регулювати власні емоційні стани, свідомо використовувати уміння вчитися. Теоретичний аналіз спеціальної психолого-педагогічної літератури дозволив з’ясувати, що за: концентрацію уваги відповідає передня поясна кора, префронтальна кора, смугасте тіло; за емоційну регуляцію – префронтальна кора, лімбічні ділянки; за усвідомлене ставлення до навчання: інсула, медійна префронтальная кора, кора задньої частини поясної звивини, частина верхньої тім’яної частки на медіальній поверхні півкуль. Метод «Майндфулнес» дозволяє ефективно пливати на вказані ділянки кори головного мозку дітей з ООП, що сприятливо позначиться на вмотивованості до навчання.Документ Використання пантоміми у корекційній роботі з учнями з особливими освітніми потребами в умовах воєнного часу(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Глобенко Ірина; Hlobenko IrynaУ статті розкрито особливості використання пантоміми, як методу корекції фізичного та психофізичного стану учнів з особливими освітніми потребами під час занять у театральному колективі спеціальної школи в умовах воєнного стану. Висвітлено види пантоміми та особливості їх використання. Підкреслено особливе значення пантоміми для дітей із РАС, для дітей із синдромом Дауна.Документ Використання прийомів здоров’язбережувальних технологій у корекційній роботі вчителя-дефектолога(2021) Будогазі Катерина Йосипівна; Budohazi Kateryna YosypivnaУ сучасних умовах освітнього спеціального та інклюзивного простору використання здоров’язбережувальних технологій визначено як головний напрям вирішення проблем збереження та зміцнення здоров’я дітей. Статтю присвячено проблемі використання здоров’язбережувальних технологій у корекційній роботі вчителядефектолога з метою вирішення корекційних завдань; збереження, формування і зміцнення здоров’я молодших школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. З метою дослідження використання прийомів здоров’язбережувальних технологій у корекційній роботі вчителя-дефектолога було проведено анкетування вчителів і спостереження на уроках. Згідно заповнених анкет педагоги використовують, як традиційні, так і нетрадиційні прийоми збереження здоров’я. На основі результатів дослідження розроблено методичні рекомендації для ефективнішого використання їх як в урочний, так і в позаурочний час.Документ Використання фольклору як інструмент морального виховання школярів з порушеннями інтелекту(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Герасименко Людмила Миколаївна; Herasymenko Liudmyla MykolaivnaУ статті здійснено аналіз робіт науковців з цієї проблематики. Висвітлено ефективні прийоми використання фольклору у виховній роботі дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Зазначено види фольклорного матеріалу. Наголошено на важливості морального виховання дітей цієї категорії. Підкреслено необхідність широкого використання наочного матеріалу (іграшок, картин, посібників), за допомогою яких створюється розгорнута картина дій і їх результат.Документ Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках музики в спеціальній школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Чубук Інна Григорівна; Chubuk Inna HryhorivnaУ статті здійснено аналіз робіт науковців з проблематики застосування інформаційно-комунікаційних технологій під час навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Наголошено на можливості ефективного застосування комп’ютерних технологій на уроках музики. Підкреслено важливість комплексного використання традиційних і новітніх прийомів, методів, форм навчання на уроках музики. Зазначено, що використання ІКТ сприяє естетичному розвитку школярів зазначеної категорії.Документ Використання іпотерапії у дітей з аутизмом у період военного стану(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Мринський Вячеслав; Mrynskyi ViacheslavУ статті висвітлено ефективність застосування іпотерапії в реабілітації дітей з аутизмом. Встановлено позитивну динаміку в їхньому розвитку, покращення емоційного стану, соціалізації та швидшої адаптації до взаємодії з навколишнім світом. Зроблено висновок, що іпотерапія для дітей з аутизмом сприяє їхньому розвитку та фізичній реабілітації.Документ Виховні ситуації та їх роль у розвитку комунікативних навичок дітей з особливими освітніми потребами(2024) Качур Тетяна; Kachur TetianaСтаття окреслює окремі аспекти застосування виховних ситуацій у процесі розвитку комунікативних навичок дітей з особливими освітніми потребами. Зазначено, що мовленнєве функціонування дітей з ООП значною мірою залежить від створюваних соціальних ситуацій. Надано визначення поняття «виховна ситуація» та підкреслено особливості їх використання для дітей з ООП. Виокремлено види виховних ситуацій.Документ Включення комп’ютерних розвиваючих ігор в роботу з дітьми з особливими потребами в умовах реабілітаційних центрів(2021) Каща Максим Миколайович; Kashcha Maksym MykolaiovychДана стаття розглядає одне з актуальних питань – залучення дітей з обмеженими можливостями здоров’я до світу інформаційної культури.Документ Вплив ерготерапії на психофізичний розвиток осіб із особливими освітніми потребами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Боряк Ілля; Boriak Illia; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaУ статті досліджується проблема специфіки психофізичного розвитку осіб із особливими освітніми потребами – зі зниженим слухом. З’ясовано, що фізичний розвиток дошкільнят із порушеннями слуху має своєрідність. У таких дітей відзначається нижчі показники росту, маси тіла та кола грудної клітки. Для дошкільнят характерним є: м’язова слабкість, зниження тонусу м’язів, вегетативні розлади. Діти з порушеннями слуху відрізняються від своїх однолітків, з норомотиповим розвитком, соматичною слабкістю, недостатньою руховою активністю. Доведено, що школярі, зі зниженим слухом, відстають від своїх однолітків у психофізичному розвитку на 1-3 роки.Документ Вплив культури мовлення корекційного педагога на ефективність комунікативної взаємодії з дітьми з ООП(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Присяжна Ліза; Prysiazhna Liza; Дмітрієва Оксана Іванівна; Dmitriieva Oksana IvanivnaСтаття присвячена впливу культури мовлення корекційного педагога на ефективність комунікативної взаємодії з дітьми з ООП. Здійснено аналіз теоретичних відомостей щодо впливу культури мовлення корекційного педагога на його професійну діяльність. Проведено та проаналізовано дослідження, присвячені темі даної публікації.Документ Вплив соціального середовища на формування особистості дітей з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Тимків Світлана; Tymkiv Svitlana; Дмітрієва Оксана Іванівна; Dmitriieva Oksana IvanivnaЗапропонована стаття розглядає процес соціалізації осіб з інтелектуальними порушеннями в різних соціальних контекстах. У статті наголошується на важливості освіти, індивідуалізованої підтримки, ролі сім’ї тат соціокультурного середовища у формуванні позитивної соціальної самоідентифікації та інтеграції дітей у суспільство; розглянуто важливість трозуміння з боку вчителів та батьків, а також розвитку інклюзивних освітніх програм для створення сприятливого середовища для соціалізації осіб з інтелектуальними порушеннями. У публікації наголошується на важливості позитивного ставлення до різноманітності та навчання суспільства приймати різні особливості як природну різноманітність.Документ Віртуальні екскурсії як інноваційний інструмент формування пізнавального інтересу дітей молодшого шкільного віку зі зниженням зору(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Ніколаєску Інна; Nikolaiesku Inna; Замша А. В.; Zamsha A. V.Аргументовано, що в освітньому процесі початкової школи під час вивчення предметів не приділяється належної уваги теорії та практиці використання цифрових ресурсів як способу активізації пізнавального інтересу молодших школярів. Вмотивовано необхідність використання віртуальних екскурсій як інноваційного засобу формування пізнавального інтересу дітей молодшого шкільного віку зі зниженням зору. Проаналізовано наявні в науково108 методичній літературі визначення віртуальних екскурсій та доповненої реальності, описуються програми доповненої реальності для дітей зі зниженням зору. Обґрунтовано методичні рекомендації щодо використання віртуальних екскурсій для дітей молодшого шкільного віку зі зниженням зору з позицій сучасної методичної науки і накопиченого досвіду практичної роботи у галузі спеціальної освіти.