Ознайомлення учнів основної школи з елементами математичного моделювання (на прикладі змістової лінії «Рівняння, нерівності та їх системи»)

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті пропонуються перші результати дослідження магістранткою проблеми ознайомлення учнів основної школи з елементами математичного моделювання. Пропонуються підходи до введення поняття «математичне моделювання» в основній школі, які ілюструються конкретними прикладами (змістова лінія «Рівняння, нерівності та їх системи»), серед яких: починати ознайомлювати з поняттям математичного моделювання ще у 5-6 класах, демонструючи приклади найпростіших математичних моделей; в ході вивчення курсу алгебри у 7-9 класах - систематично акцентувати увагу учнів на тому, що рівняння, нерівності та їх системи є математичними моделями; виділяти етапи математичного моделювання в ході розв’язування завдань.
The article offers the first results of the study the problem of secondary schoolfamiliarization student with elements of mathematical modeling, Approaches to the introduction of concept of «mathematical modeling» in secondary school, illustrated by concrete examples (content line «Equations, inequalities and their systems») a offered. For example: start the introduction with the notion of mathematical modeling in 5-6 classes demonstrate basic mathematical models; systematically focus that equations, inequalities and their systems are mathematical models studying the course of algebra in 7-9 classes select the steps of mathematical modeling during problem solving. The teacher must demonstrate that there are different mathematical models and their examples. The teacher also must to allocate time for fixation of all steps of mathematical modeling at the lesson and during homework. First, the teacher proposes the problem with «mathematicalplot». Such a problem does not difficult neither in solving not in its interpretation. Then the teacher can propose story tasks. Some of such tasks can have redundant information (books by I. Perelman).
Опис
Ключові слова
навчання математики, основна школа, рівняння, системи рівнянь, математичне моделювання, математична модель, learning mathematics, secondary school, equation, equations, mathematical modelling, mathematical model
Бібліографічний опис
Чашечникова, О. С. Ознайомлення учнів основної школи з елементами математичного моделювання (на прикладі змістової лінії «Рівняння, нерівності та їх системи») [Текст] / О. С. Чашечникова, І. С. Нейчева // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін., голова редкол. О. С. Чашечникова]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2017. – № 2 (10). – С. 50–57.