Особливості ціннісно-смислової сфери особистості студентів із різною успішністю адаптації до дистанційного навчання в умовах воєнного стану

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2024
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Гельветика
Анотація
Актуальність дослідження, представленого у статті, обумовлена суспільним запитом на фахівців, що характеризуються високим рівнем професійної компетентності, здатні вирішувати важливі життєві завдання з опорою на власні особистісні смисли та ціннісні орієнтири самореалізації. Водночас успішність підготовки висококваліфікованих фахівців сьогодні багато в чому обумовлена здатністю студентів адаптуватися до дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Визначення особли-востей ціннісно-смислової сфери особистості студентів із різним рівнем адаптації до дистанційного навчання в умовах воєн-ного стану стало метою дослідження. За результатами проведеного дослідження визначено відмінності у значущості тер-мінальних та інструментальних цінностей, а також показниках складників смислу життя між групами студентів із високим і низьким рівнями адаптації до дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Визначено, що структура ціннісно-смислової сфери студентів із високим рівнем адаптації до дистанційного навчання в умовах воєнного стану характеризується більшою організованістю порівняно зі структурою ціннісно-смислової сфери студентів із низьким рівнем адаптації. Визначено, що серед базових елементів структури ціннісно-смислової сфери студентів із високим рівнем адаптації до дистанційного навчання в умо-вах воєнного стану представлені цінності щодо сфери професійної самореалізації особистості. Також до базових елементів структури ціннісно-смислової сфери студентів цієї групи увійшли цілі в житті. Базові елементи структури ціннісно-смислової сфери студентів із низьким рівнем адаптації переважно складають цінності особистого життя. Складові частини смислу життя серед базових елементів структури ціннісно-смислової сфери студентів цієї групи не представлені.
The relevance of the research presented in the article is conditioned by a social demand for the specialists characterized by high level of the professional competence, capable of solving important life tasks based on their own personal meanings and value orientations of self-realization. At the same time, the success of training highly qualified specialists in modern conditions is largely determined by the ability of students to adapt to distance learning in conditions of martial law. Determining the features of the value-meaning sphere of the personality of students with different levels of adaptation to distance learning in the martial law conditions became the purpose of this study. According to the results of the research, differences in the significance of terminal and instrumental values, as well as in the indicators of the components of the meaning of life between groups of students with high and low levels of adaptation to distance learning in the conditions of martial law were determined. It was determined that the structure of the value-meaning sphere of students with a high level of adaptation to distance learning in the conditions of martial law is characterized by greater organization compared to the structure of the value-meaning sphere of students with a low level of adaptation. It was determined that among the basic elements of the structure of the value-meaning sphere of students with a high level of adaptation to distance learning in the conditions of martial law, the values related to the sphere of professional self-realization of the individual are mainly presented. The basic elements of the structure of the value-meaning sphere of the students of this group also included goals in life. The basic elements of the structure of the value-meaning sphere of students with a low level of adaptation are mainly the values of personal life. The components of the meaning of life among the basic elements of the structure of the value-meaning sphere of the students of this group are not represented.
Опис
Ключові слова
адаптація до дистанційного навчання в умовах воєнного стану, ціннісно-смислова сфера особистості, термінальні цінності, інструментальні цінності, смисложиттєві орієнтації, студенти, adaptation to distance learning in the martial law conditions, value-meaning sphere, terminal values, instrumental values, life-purpose orientations, students
Бібліографічний опис
Скрипник Н. Особливості ціннісно-смислової сфери особистості студентів із різною успішністю адаптації до дистанційного навчання в умовах воєнного стану [Текст] / Н. Скрипник // Слобожанський науковий вісник. Серія Психологія : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [гол. ред. С. Б. Кузікова, редкол.: А. В. Вертель, А. Н. Гірняк, І. А. Гуляс та ін.]. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 1. – С. 170–174. – DOI: 10.32782/psyspu/2024.1.30