Дошкільна освіта: від традицій до інновацій
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Використання майбутніми учителями технологій мейкерства в сфері декоративно-прикладної творчості у соціальних проєктах(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024) Кудря Оксана; Kudria OksanaАктуальність дослідження полягає у необхідності навчання студентської молоді забезпеченню психологічної підтримки та соціальної інтеграції родин внутрішньо переміщених осіб через використання інноваційних методів, таких як мейкерство у сфері декоративно-прикладної творчості. В умовах військових дій в Україні та масового переміщення громадян, актуальним є пошук ефективних способів надання допомоги цій категорії населення, зокрема через творчість та освітні ініціативи. Основною метою дослідження було висвітлення практичного досвіду залучення студентів – майбутніх учителів технологій до використання мейкерства у сфері декоративно-прикладної творчості у роботі з родинами вимушених переселенців, а також аналіз ефективності цих підходів для зменшення рівня стресу та тривожності серед учасників. Використані методи дослідження включали аналіз та узагальнення наукової літератури, обробку та інтерпретацію результатів проведених заходів з мейкерства. Результати дослідження демонструють, що мейкерство у сфері декоративно-прикладної творчості є засобом арт-терапії, а мейкерські заходи є ефективними для соціальної інтеграції для родин внутрішньо переміщених осіб. Залучення до творчої діяльності в рамках мейкерських проєктів сприяє зниженню рівня стресу і тривожності серед учасників, підвищує їхню самооцінку. Досвід організації майстер-класів, воркшопів підтвердив, що процес спільного створення декоративних виробів не лише сприяє прояву творчого потенціалу і розвитку навичок, але й створює умови для формування нових соціальних зв'язків. Учасники таких заходів відзначають покращення емоційного стану і зниження відчуття соціальної ізоляції. Впровадження мейкерства у сфері декоративно-прикладної творчості в роботу з родинами внутрішньо переміщених осіб позитивно впливає на психологічний стан учасників, сприяє зниженню рівня стресу, підвищенню самооцінки та зміцненню соціальних зв'язків серед учасників. Студенти – майбутні учителі технологій здобули цінний досвід взаємодії з родинами вимушених переселенців, що дозволило їм удосконалити педагогічні навички у сфері технологічної освіти, продовжувати розвивати професійну компетентність.Документ Особливості кондиційного тренування(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024) Єфременко Андрій; Yefremenko Andrii; Шаленко Віктор; Shalenko Viktor; Коваль Святослав; Koval Sviatoslav; Абдула Анатолій; Abdula Anatolii; Шелудько Павло; Sheludko Pavlo; Лебедєв Сергій; Lebediev SerhiiПотреба у формуванні пропозиції з ефективних способів удосконалення рухової функції людини зумовлює інтерес до вивчення особливостей кондиційного тренування. Мета – узагальнення уявлень про особливості кондиційного тренування. Методи. Для досягнення поставленої мети застосовували теоретичні методи педагогічного дослідження. Результати. В результаті проведеного дослідження уточнено визначення ключових понять, які сприяють трактуванню та розумінню кондиційного тренування як виду організованого систематичного використання фізичних вправ з метою підвищення фізичних кондицій. Проведено структурний аналіз кондиційного тренування. Визначено типи кондиційного тренування; охарактеризовано їх мету та завдання. Обговорення. Дослідження особливостей кондиційного тренування підтвердило думку, щодо можливості виокремлення даного напрямку використання фізичних вправ із сфери фізичної культури та спорту відносно інших. Представлено уявлення про різні типи кондиційного тренування, що мають характерні відмінності та спільні риси. Найбільші розбіжності в характеристиках спостерігаються для кондиційного тренування спортсменів і неспортсменів. Проте, вони зменшуються при розгляді кондиційного тренування у площині порівняння особливостей кондиційного тренування для професійного і аматорського спорту. Найбільш відокремленим типом є профілактично-реабілітаційний, який є специфічним і потребує ретельного враховування медичних рекомендацій щодо занять фізичними вправами конкретної особи. Висновки. Дослідження особливостей і сучасних уявлень про кондиційне тренування дозволяє зосередити подальший пошук на можливостях розробки спеціалізованих тренувальних програм для різного кола осіб. Встановлені характерні особливості кондиційного тренування дозволяють продовжити його вивчення як повноцінного напрямку організованого використання фізичних вправ для вирішення різних завдань в процесі вдосконалення рухової функції людини. Кондиційне тренування має значний потенціал для покращення ефективності організації та реалізації завдань у сфері фізичного виховання та спорту.Документ Індивідуальні стилі навчання як чинник ефективності іншомовної підготовки студентів комп’ютерних спеціальностей(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024) Кугай Ксенія; Kuhai KseniiaСтаття присвячена актуальному питанню впливу індивідуального стилю навчання на ефективність вивчення іноземних мов студентами комп’ютерних спеціальностей. Дослідження базується на теоретичному аналізі наукової літератури та узагальненні результатів емпіричних досліджень. Метою роботи є визначення взаємозв’язку між індивідуальними стилями навчання та результативністю вивчення іноземної мови в IT-сфері. У статті розглядаються основні теоретичні підходи до розуміння стилів навчання, зокрема модель П. Хані та А. Мамфорда, яка виділяє чотири стилі навчання: рефлектор, активіст, теоретик та прагматик. Аналізується, як ці стилі виявляються у студентів комп’ютерних спеціальностей, та як вони впливають на вибір стратегій вивчення іноземної мови. На основі проведеного теоретичний аналізу вітчизняної та зарубіжної науково-педагогічної літератури зроблено висновок про те, що індивідуальний стиль навчання є важливим чинником, який впливає на успішність вивчення іноземних мов. Студенти з різними стилями навчання потребують різних підходів та методів навчання. Для студентів-теоретиків важливим є глибоке розуміння граматичних правил та лексичних нюансів, тоді як студенти-прагматики більше орієнтовані на практичне застосування мови. У статті запропоновано ряд рекомендацій щодо оптимізації освітньої діяльності на заняттях з іноземної мови з урахуванням індивідуальних стилів навчання студентів комп’ютерних спеціальностей. Результати дослідження свідчать про необхідність персоналізації навчання задля підвищення ефективності вивчення іноземних мов студентами комп’ютерних спеціальностей. Урахування індивідуальних особливостей кожного студента надасть змогу створити більш комфортні умови для навчання та сприяти розвитку як іншомовної компетентності, так і професійно важливих навичок.Документ Дошкільна освіта: від традицій до інновацій(ФОП Цьома С. П., 2024)Орієнтовні тематичні напрями роботи конференції: актуальні проблеми дошкільної освіти; теоретичні та методичні засади підготовки дітей до школи; наступність і перспективність навчально-виховної роботи в закладі дошкільної освіти і закладі загальної середньої освіти; проблеми підготовки майбутніх фахівців дошкільної і початкової освіти в закладі вищої освіти; проблеми корекційно-реабілітаційної роботи з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку.Документ Стимулювання інтересу здобувачів початкової освіти до творчої, самостійної та дослідницької діяльності(ФОП Цьома С. П., 2022) Устинова Любов; Ustynova Liubov; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті висвітлено сутність базової категорії «інтерес»; визначено етапи послідовного переходу від одного якісного стану до іншого при формуванні інтересу до творчої, самостійної та дослідницької діяльності здобувачів початкової освіти.Документ Полікультурне виховання дітей старшого дошкільного віку засобами ігрової діяльності(ФОП Цьома С. П., 2022) Шинкаренко Марина; Shynkarenko Maryna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті уточнено сутність категорій «полікультурність», «полікультурне виховання», «ігрова діяльність»; визначено педагогічний потенціал ігрової діяльності як засобу полікультурного виховання дітей старшого дошкільного віку, який розкрито у когнітивній, розвивальній, виховній, діяльнісній, аксіологічній, творчій, сугестивній функціях.Документ Українська казка в сучасному закладі дошкільної освіти(ФОП Цьома С. П., 2022) Тронько Вікторія; Tronko Viktoriia; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті встановлено потенціал використання української народної казки в сучасному закладі дошкільної освіти; систематизовано специфічні особливості української народної казки; уточнено класифікацію видів українських народних казок та наведено їх приклади; схарактеризовано особливості підготовки вихователів до роботи з казкою та прийоми роботи з нею.Документ Організація дистанційного навчання в закладі дошкільної освіти в умовах воєнного стану(ФОП Цьома С. П., 2022) Роговець Анастасія; Rohovets Anastasiia; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті встановлено алгоритм організації дистанційного навчання в закладі дошкільної освіти; визначено форми та інструменти спілкування при дистанційному навчанні дітей дошкільного віку; розкрито методичні аспекти організації дистанційного навчання дітей дошкільного віку в умовах воєнного стану.Документ Дидактична гра як засіб формування уявлень дітей дошкільного віку про геометричні фігури та форми предметів(ФОП Цьома С. П., 2022) Петренко Катерина; Petrenko Kateryna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті висвітлено сутність категорії «дидактична гра»; охарактеризовано її структуру, значення; визначено потенціал дидактичних ігор у формуванні уявлень дітей дошкільного віку про геометричні фігури та форми предметів.Документ Організація освітнього процесу в різновіковій групі сучасного закладу дошкільної освіти(ФОП Цьома С. П., 2022) Олійник Анастасія; Oliinyk Anastasiia; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті встановлено та висвітлено основні аспекти організації освітнього процесу в різновіковій групі: принципи комплектування груп; планування освітнього процесу; дотримання методичних аспектів організації життєдіяльності дітей різновікового об’єднання; створення предметно-розвивального простору.Документ Праця як засіб морального виховання дітей старшого дошкільного віку(ФОП Цьома С. П., 2022) Левченко Лілія; Levchenko Liliia; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті уточнено сутність поняття «моральне виховання»; схарактеризовано основні види трудової діяльності дітей старшого дошкільного віку; визначено потенціал праці в моральному вихованні дітей старшого дошкільного віку.Документ Інтелектуальна готовність дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі(ФОП Цьома С.П., 2022) Лебідь Мирослав; Lebid Myroslav; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті висвітлено сутність базових категорій «готовність», «інтелектуальна готовність»; визначено основні компоненти інтелектуальної готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі.Документ Формування екологічної культури дітей старшого дошкільного віку засобами ігрової діяльності(Суми: ФОП Цьома С.П., 2022) Коваленко Іванна; Kovalenko Ivanna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті уточнено сутність феномену «екологічна культура»; схарактеризовано компоненти екологічної культури дітей старшого дошкільного віку; визначено можливості використання ігрової діяльності як засобу формування екологічної культури дітей старшого дошкільного віку.Документ Морально-етичне виховання дітей старшого дошкільного віку засобами казок В. Сухомлинського(ФОП Цьома С. П., 2022) Кириченко Максим; Kyrychenko Maksym; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті схарактеризовано ефективні форми роботи з дітьми старшого дошкільного віку у морально-етичному вихованні засобами казок В. Сухомлинського; визначено потенціал казок В. Сухомлинського в морально-етичному вихованні дітей старшого дошкільного віку.Документ Форми партнерської взаємодії закладу дошкільної освіти та сім’ї(ФОП Цьома С. П., 2022) Бурба Катерина; Burba Kateryna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті визначено основні положення, які визначають зміст, організацію і методику спільної роботи закладу дошкільної освіти та сім’ї та завдання цієї роботи; уточнено кроки до партнерства в означеному напрямі; систематизовано форми партнерської взаємодії закладу дошкільної освіти та сім’ї.Документ Використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності в сучасному закладі дошкільної освіти(ФОП Цьома С. П., 2022) Булах Катерина; Bulakh Kateryna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті здійснено класифікацію груп нетрадиційних технік зображувальної діяльності; визначено методи роботи дітей дошкільного віку з різними матеріалами; розкрито функції, етапи, форми роботи щодо використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності в сучасному закладі дошкільної освіти.Документ Стан патріотичного виховання учнів початкових класів на родинних традиціях українського народу(ФОП Цьома С. П., 2018-11-08) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Бесараб Юлія; Besarab YuliiaУ статті здійснено практичний аналіз проблеми патріотичного виховання учнів початкових класів; з’ясовано завдання констатувального етапу експерименту; обґрунтовано методи дослідження патріотичного виховання молодших школярів.Документ Сутність і структура гуманістичних цінностей учнів початкових класів(ФОП Цьома С. П., 2018-11-08) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Аксен Валерія; Aksen ValeriiaУ статті здійснено теоретичний аналіз формування гуманістичних цінностей учнів початкових класів; розкрито сутність і структура гуманістичних цінностей; уточнено сутність поняття «гуманістичні цінності» стосовно учнів початкових класів.Документ Розвиток образності мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами художньої картини(ФОП Цьома С. П., 2018-11-08) Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna; Гасанова Ельвіра; Hasanova ElviraУ статті подано аналіз наукових досліджень з означеної проблеми, розкрито роль художньої картини в розвитку образності мовлення дітей старшого дошкільного віку. Наголошено на доцільності розвитку образності мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами художньої картини.Документ Вплив усної народної творчості на формування культури мовлення дітей дошкільного віку(ФОП Цьома С. П., 2018-11-08) Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna; Бесага Ірина; Besaha IrynaУ статті розглянуто усну народну творчість як один із найкращих засобів впливу на розвиток мовлення дітей в дошкільному віці. Акцентовано на важливості використання кожного жанру усної народної творчості під час роботи з дошкільниками.