Переглянути
Нові надходження
Документ Фольклорні мотиви у творчості Лесі Українки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Рудика Б. В.; Rudyka B. V.; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ статті розглянуто фольклорні мотиви у творчості Лесі Українки. Зокрема проаналізовано поезії, поеми, фольклорні записи, календарно-обрядові пісні, пісні про кохання. З’ясовано роль народнопоетичних засобів: епітетів, порівнянь, прикметникових та займенникових форм, колоритної емоційно-експресивної лексики. У праці досліджено причини значного використання фольклору у творах Лесі Українки.Документ «Соло для Соломії» Володимира Лиса: художньо-естетична енергетика роману(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Лисянська В. В.; Lysianska V. V.; Захарова Валентина Анатоліївна; Zakharova Valentyna AnatoliivnaУ статті визначено художньо-естетичну енергетику роману сучасного українського письменника В. Лиса «Соло для Соломії». Акцентовано увагу на літературознавчому та методичному аспектах вивчення роману на уроці української літератури.Документ Особливості вербалізації категорії експресивності у персонажному мовленні роману Дж. К. Роулінг «Гаррі Поттер і В’язень Азкабану»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Ковтун Т. В.; Kovtun T. V.; Алексенко Світлана Федорівна; Aleksenko Svitlana FedorivnaСтаття присвячена аналізу особливостей вербалізації категорії експресивності у персонажному мовленні роману «Гаррі Поттер і В’язень Азкабану». Розкрито поняття та особливості персонажного мовлення, надано характеристику категорії експресивності, проаналізовано специфіку її реалізації на різних мовних рівнях у поєднанні з іншими лінгвістичними категоріями на прикладі мовлення персонажів аналізованого роману Рона Візлі та Драко Мелфоя.Документ Використання сучасних методів і прийомів під час вивчення фольклору у закладах загальної середньої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Драновська Єлизавета; Dranovska Yelyzaveta; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ статі розглянуто сучасні методи та прийоми для проведення уроків фольклору у закладах загальної середньої освіти. Особливу увагу звертаємо на такі: інсерт, хмаринка слів, сторітелінг, кахут. У дослідженні проаналізовано роль фольклору у житті здобувачів освіти.Документ Особливості відтворення антирелігійних мотивів у перекладах роману Марка Твена «Янкі з коннектикуту при дворі короля Артура»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Булгакова А. О.; Bulhakova A. O.; Школяренко Віра Іванівна; Shkoliarenko Vira IvanivnaУ статті розглянуто існуючі напрацювання з проблематики вивчення мотиву як предмету інтерпретації художнього тексту, його ознаки та функції. Визначено особливості мотивного аналізу літературного твору Марка Твена «Янкі з Коннектикуту при дворі короля Артура». Простежено особливості передачі антирелігійних мотивів роману в україномовних перекладах.Документ Мовна норма як центральна категорія лінгвістичної науки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Титаренко Олександр Іванович; Tytarenko Oleksandr Ivanovych; Кумеда Олена Павлівна; Kumeda Olena PavlivnaУ статті проаналізовано поняття мовної норми з позицій сучасної лінгвістичної науки. На основі дослідження соціолінгвістичної природи мовної норми визначено основні чинники її формування й функціонування в умовах активних змін мовної практики носіїв.Документ Харизма сучасного вчителя-оратора(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Сердюк К. І.; Serdiuk K. I.; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті з'ясовано роль харизми у педагогічній діяльності сучасного вчителя-оратора, розглянуто основні якості харизматичного педагога.Документ Лінгвометодична характеристика британських інтернет-видань як засобу формування англомовної комунікативної компетентності у читанні в учнів 9 класу ЗЗСО(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Проніна А. А.; Pronina A. A.; Подосиннікова Ганна Ігорівна; Podosynnikova Hanna IhorivnaУ статті охарактеризовано лінгвометодичні особливості британських інтернетвидань як засобу формування англомовної комунікативної компетентності у читанні в учнів 9 класу ЗЗСО. Уточнено поняття іншомовної комунікативної компетентності. Визначено важливість наближення навчальної обстановки до реальних ситуацій спілкування завдяки автентичним матеріалам, які представляють сучасні англомовні інтернет-видання.Документ Використання інтерактивної технології веб-квест у формуванні компетентності в професійному монологічному мовленні майбутніх учителів англійської мови(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Приходько О. А.; Prykhodko O. A.; Подосиннікова Ганна Ігорівна; Podosynnikova Hanna IhorivnaУ статті визначено сутність інтерактивного навчання та роль інтерактивної технології «веб-квест» у навчальному процесі, проаналізовано особливості інтерактивної технології «веб-квест» як засобу формування компетентності у професійному монологічному мовленні майбутніх учителів англійської мови.Документ Риторична культура вчителя в жанрах академічного красномовства(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Прихідько Ю. С.; Prykhidko Yu. S.; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті розглянуто аспекти реалізації риторичної особистості вчителя в жанрах академічного красномовства. У праці здійснено спробу охарактеризувати такі жанри, як лекція, промова, доповідь.Документ Англомовні запозичення у новинних текстах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Переваруха В. В.; Perevarukha V. V.; Кумеда Олена Павлівна; Kumeda Olena PavlivnaУ статті розглянуто специфіку вживання англомовних запозичень у сучасному українському медіадискурсі. Простежено основні види словотворення похідних слів від запозиченої лексики.Документ Формування англомовної компетентності у техніці читання з використанням ігрових прийомів в учнів 3-го класу закладів загальної середньої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Логвиненко А. М.; Lohvynenko A. M.; Подосиннікова Ганна Ігорівна; Podosynnikova Hanna IhorivnaУ статті розглянуто формування англомовної компетентності в техніці читання на початковому ступені навчання; зазначено, що використання навчальних ігор значно підвищує мотивацію та інтерес учнів до вивчення іноземної мови. Розглянуто типи ігрових прийомів (навчальних ігор) у цьому процесі. Охарактеризовано методичну типологію буквених ігор для формування англомовної компетентності в техніці читання в учнів 3-го класу закладів загальної середньої освіти.Документ Емоція радості як об’єкт дослідження в сучасній лінгвістиці(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Калиш С. В.; Kalysh S. V.; Оробінська Руслана Володимирівна; Orobinska Ruslana VolodymyrivnaУ статті представлено сутність емоційного стану радості та узагальнено особливості його психологічних проявів, що впливають на вираження мовного коду в процесі мовленнєвої взаємодії. В праці узагальнено основні прояви емоційного стану радості у живому спілкуванні людей.Документ Семантика і поетика знаків-символів на позначення сільського простору у художній мові В. Голобородька(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Зленко Аліна Олександрівна; Zlenko Alina Oleksandrivna; Беценко Тетяна Петрівна; Betsenko Tetiana PetrivnaУ статті розглянуто семантику знаків-символів на позначення просторових понять у художній мові В. Голобородька. Зосереджено увагу на аналізі макропростору села, здійснено класифікацію просторових лексем на позначення сільського локусу, що актуалізовані у поетичній творчості В. Голобородька.Документ Діалектизми у поетичному тексті Сергія Жадана(2021) Горбатенко Ірина Сергіївна; Horbatenko Iryna Serhiivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha MykolaivnaУ статті описано вживання діалектизмів у поезії Сергія Жадана, проаналізовано види діалектизмів, що функціонують у поетичних творах майстра слова, розкрито їх експресивну функцію та семантичні особливості.Документ Вивчення образних мовних засобів на матеріалах пісенної творчості гурту Kazka на уроках української мови(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Білик Каріна Вікторівна; Bilyk Karina Viktorivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті розглядаються особливості образних мовних засобів текстів пісень гурту «Казка». З'ясовано стилістичну роль тропів у текстах пісень гурту. Також визначено глибину емоційності пісень та їх народознавчі аспекти. Наведено способи ефективного використання текстів пісень у навчальному процесі, під час уроків з вивчення лексикології.Документ Філологічні студії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021)Збірник присвячений актуальним проблемам слов’янської й германської філології. Тематика статей охоплює питання фундаментальних і прикладних аспектів лінгвістики, літературознавства й риторики. Автори досліджують проблеми етимології, діалектології, історії, лексикології мов, теоретичні питання історії української й світової літератури, а також актуальні проблеми методики викладання філологічних дисциплін.