Перегляд за Автор "Kharchenko Tamara Hryhorivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 27
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Важливість розвитку дрібної моторики рук у дітей із загальним недорозвиненням мовлення(ФОП Цьома С. П., 2019-02-15) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Смаль Наталія Миколаївна; Smal Nataliia MykolaivnaВ статті розглядаються теоретичні аспекти розвитку дрібної моторики рук у дітей із загальним недорозвиненням мовлення.Документ Вітчизняні вчені про особливості мовлення дітей із затримкою психічного розвитку старшого дошкільного віку(2017-04-14) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Копач Ірина Анатоліївна; Kopach Iryna AnatoliivnaВ статті подано теоретичний аналіз досліджень вітчизняних вчених щодо особливостей мовлення старших дошкільників із затримкою психічного розвитку.Документ Динаміка функціонального стану школярів із сколіозами упродовж навчального року(ФОП Цьома С. П., 2019-02-15) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Коваленко Станіслав Олександрович; Kovalenko Stanislav OleksandrovychДосліджували особливості функціонального стану у школярів зі сколіозами 11 та 14 років на початку та наприкінці навчального року. З’ясовано, що у 14-річних підлітків із сколіотичною хворобою спостерігаються явища дезадаптації у серцево-судинній системі та системі зовнішнього дихання. Це вимагає корекції реабілітаційних програм та навчального процесу у них.Документ До питання відхилень поведінки дітей з порушеннями мовлення(ФОП Цьома С.П., 2021) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Шарпило Олена Володимирівна; Sharpylo Olena VolodymyrivnaУ статті представлено теоретичний аналіз досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених щодо порушень поведінки дітей молодшого шкільного віку із тяжкими порушеннями мовлення. Визначено зв'язок причин, факторів, специфіки прояву поведінкових порушень із мовленнєвими порушеннями.Документ До питання становлення емоційної сфери дошкільників з тяжкими порушеннями мовлення(The Issue of the Formation of the Emotional Sphere of Pre-School Children with Severe Speech Impairment, 2018-02-15) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Чуйкова Тетяна Петрівна; Chuikova Tetiana PetrivnaВ статті розглядаються теоретичні аспекти становлення та розвитку емоційної сфери у дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення.Документ Дослідження обізнаності та використання логопедами моделей гібридного навчання(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Ласточкіна Олена Володимирівна; Lastochkina Olena Volodymyrivna; Осьмачко Анна; Osmachko Anna; Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaПитання впровадження змішаного навчання в освітнє середовище для дітей із особливими освітніми потребами наразі є актуальними. Екстрені обставини військового часу диктують нагальну потребу адаптуватися, у тому числі й змінювати підходи до організації навчально-виховного процесу в закладах спеціальної освіти та інклюзивного навчання. У матеріалах статті авторами запропоновано стислий аналітичний огляд про змішане навчання, що відображений у дослідженнях вітчизняних і зарубіжних науковців до сьогодення, зокрема, від інформації про трактування змісту, синонімічні характеристики, найуживанішу класифікацію та її різновиди (ротаційна, гнучка, особистісно-орієнтована й збагачена віртуальна моделі) до сучасних аналітичних узагальнень, оглядових доповідей і відеооглядів про досвід впровадження змішаного навчання для дітей з нормальним психофізичним розвитком і дітей з особливими освітніми потребами. Вирішення означеного питання для покращення ефективності умов освітнього процесу в закладах спеціальної освіти та інклюзивного навчання автори пропонують розпочати з вивчення стану обізнаності вчителівлогопедів щодо ротаційної моделі гібридної зони змішаного навчання. Авторами подано коротку характеристику структурно-змістового опису різновидів ротаційної моделі; детально схарактеризовано зміст авторського пілотажного опитувальника для логопедів інклюзивних дошкільних та шкільних закладів та інклюзивно-ресурсних центрів; запропоновано кількісноякісний аналіз, що констатує такі підсумки: для більшості фахівців змішаний формат роботи є новим, мало знайомим, рідко використовується на практиці, однак, вчителі-логопеди вбачають позитивний вплив даного різновиду змішаного навчання, мають наміри удосконалювати фахові компетентностей із цього питання для подальшого упровадження такого формату на практиці.Документ Дослідження особистісної сфери дошкільників з загальним недорозвиненням мовлення(2018-02-15) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Симонова Олена Олександрівна; Symonova Olena OleksandrivnaВ статті представлено теоретичний аналіз наукових робіт вчених з дослідження особистісної сфери дошкільників із загальним недорозвитком мовлення.Документ Дослідження особливостей самоконтролю та саморегуляції старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення III рівня(ФОП Цьома С. П., 2019-02-15) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Індиченко Віра Сергіївна; Indychenko Vira SerhiivnaУ статті розглядаються особливості самоконтролю та саморегуляції у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення III рівня. Висвітлено результати власного емпіричного дослідження.Документ Дослідження особливостей самооцінки дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня(ФОП Цьома С. П., 2019-02-15) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Підлужна Тетяна Олексіївна; Pidluzhna Tetiana OleksiivnaУ статті розглядаються особливості самооцінки старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня. Висвітлено результати проведеного емпіричного дослідження.Документ Дослідження психологічної готовності майбутніх педагогів в роботах науковців(ФОП Цьома С. П., 2019-02-15) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Ляшенко Олена Володимирівна; Liashenko Olena VolodymyrivnaНа основі теоретичного аналізу наукових джерел у статті представлено сутність поняття та специфіка психологічної готовності до педагогічної діяльності майбутнього вчителя. Розглядається психологічна готовність як необхідна умова розвитку спеціаліста-педагога.Документ Значення казкотерапії в роботі з дітьми із порушеннями мовлення(ФОП Цьома С. П., 2019-02-15) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Матрунич Наталія Анатоліївна; Matrunych Nataliia AnatoliivnaВ статті здійснено теоретичний аналіз наукових досліджень по застосуванню казкотерапії у корекційній роботі з дітьми із порушеннями мовлення.Документ Корекція уваги та пам’яті дітей передшкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення засобами мнемотехніки(2020) Сташкевич Світлана Володимирівна; Stashkevych Svitlana Volodymyrivna; Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaКваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню процесу психокорекції недостатності довільної уваги та пам’яті дітей передшкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення прийомами мнемотехніки. Здійснено емпіричне дослідження щодо обстеження стану сформованості властивостей довільної уваги та пам’яті дітей передшкільного віку із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення, проаналізовано та інтерпретовано його результати. Складено, обґрунтовано та апробовано експериментальну програму психокорекцї недостатності довільної уваги та пам’яті дітей передшкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення засобами мнемотехніки, теоретично обґрунтована та експеримнентально перевірена її ефективність у навчально-виховному процесі. Отримані результати дослідження дозволяють рекомендувати методику мнемотехніки як засобу розвитку та покращення уваги і пам’яті дітей зазначеної категорії для застосування на заняттях у старшій (підготовчій) групі з дітьми із порушеннями мовлення у закладах дошкільної освіти.Документ Особенности психологической коррекции личности осужденных с отклонениями психического развития(Издательский дом "Белгород" "БелГУ", 2015-03) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaРассматриваются личностные особенности осужденных с отклонениями психического развития, особенности применения в работе с ними методов когнитивной, поведенческой психологической коррекции, позитивной психотерапии, арт-терапии. Обосновывается необходимость специального психологического сопровождения данной категории осужденных в процессе ресоциализации их личности.Документ Особливості уваги старших дошкільників із затримкою психічного розвитку в дослідженнях вчених(2017-04-14) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Демишевська Лариса Володимирівна; Demyshevska Larysa VolodymyrivnaВ статті представлений теоретичний аналіз досліджень вітчизняних вчених щодо особливостей уваги дітей із затримкою психічного розвитку старшого дошкільного віку.Документ Особливості ігрової діяльності у дітей з загальним недорозвиненням мовлення: погляди науковців(2018-02-15) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Демченко Оксана Леонідівна; Demchenko Oksana LeonidivnaУ статті представлено теоретичний аналіз психолого-педагогічних наукових досліджень з проблеми становлення, формування ігрової діяльності дітей дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення та її особливостей.Документ Педагогічні умови формування музично-пізнавальної компетентності молодших школярів у закладах позашкільної мистецької освіти(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaСтаття презентує результати розроблення й наукового обґрунтування педагогічних умов формування музично-пізнавальної компетентності молодших школярів у закладах позашкільної мистецької освіти, а саме: створення в закладах позашкільної мистецької освіти освітньо-музичного середовища; розвиток у молодших школярів здатності до повноцінного сприйняття творів мистецтва; послідовне формування музично-пізнавальної компетентності молодших школярів із поступовим накопиченням їх мистецького досвіду; забезпечення музично-творчої самостійності молодших школярів в опрацюванні різних за стилями і жанрами музичних творів.Документ Поведінкові особливості молодших школярів з порушенням письма в наукових психолого педагогічних дослідженнях(2018-02-15) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Підлісна Тетяна Миколаївна; Pidlisna Tetiana MykolaivnaВ статті представлений теоретичний аналіз психолого-педагогічних досліджень присвячених особливостям поведінки молодших школярів які мають порушення письма.Документ Психокорекцiя неуважностi у дiтей раннього вiку iз затримкою мовленнєвого розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Жданович Ірина Сергіївна; Zhdanovych Iryna Serhiivna; Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna;Велике значення для формування повноцінної особистості має раннє опановування правильним чітким мовленням. Людина з добре розвиненим мовленням легко вступає в спілкування, може зрозуміло висловлювати свої думки або бажання, домовлятися з партнерами про спільну діяльність, чітко запитувати та відповідати. І навпаки, незрозуміле мовлення сильно ускладнює відносини з оточуючими людьми та часто відображається на характері людини в майбутньому. Аналіз сучасної наукової літератури з даної проблеми показує, що проблема особливостей та розвитку уваги дітей з порушеннями мовлення вивчена недостатньо повно. У зв'язку з її актуальністю нами була обрана тема дослідження: «Психокорекція неуважності у дітей раннього віку із затримкою мовленнєвого розвитку».Документ Психолого-педагогічний екскурс дослідження вольової сфери дошкільників із порушеннями мовлення(2018-02-15) Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara Hryhorivna; Лапченко Оксана Вікторівна; Lapchenko Oksana ViktorivnaВ статті представлено теоретичний аналіз досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених щодо вольової сфери дошкільників із порушеннями мовлення.Документ Психологічна корекція відхилень у поведінці дітей із заїканням старшого дошкільного віку(2020) Заїзжай Анна Олександрівна; Zaizzhai Anna Oleksandrivna; Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaКваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню особливостей поведінки дітей старшого дошкільного віку із заїканням та психокорекційній роботі із дітьми означеної категорії. Здійснено емпіричне дослідження щодо виявлення відхилень у поведінці старших дошкільників із заїканням, проаналізовано та інтерпретовано його результати. Складено та апробовано психокорекційну програму по подоланню відхилень у поведінці дітей старшого дошкільного віку із заїканням «Ти все зможеш!», перевірена її ефективність у навчально-виховному процесі.