Перегляд за Автор "Babenko Olena Mykhailivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 43
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Determining the Characteristics of Concrete in a Historical Building Under the Influence of Climatic and Biological Factors(2024) Shkromada Oksana; Шкромада Оксана; Fotina Tatiana; Фотіна Тетяна; Ivchenko Viktoriia; Івченко Вікторія; Chivanov Vadym; Чіванов Вадим; Sirobaba Vitaliy; Сіробаба Віталій; Shvets Olha; Pikhtirova Alina; Піхтірьова Аліна; Babenko Olena Mykhailivna; Бабенко Олена Михайлівна; Vorobiova Inna; Воробйова Інна; Dychenko Tetiana; Диченко ТетянаThe object of this study was con-crete samples of the cathedral and wall frescoes. The study solved the problem related to the destruction of concrete and wall frescoes under the long-term influence of biochemical and climatic factors.Samples of concrete for research and wall murals were obtained from a historic listed building. Using microbiological studies and scan-ning electron microscopy, dam-age to wall murals and concrete by microscopic fungi was established: Aspergillus fumigatus, Penicillium brevicompactum, Aspergillus niger, Cladosporium sphaerospermum.The study of concrete samples by the TPD-MS method showed the presence of an increased level of moisture and carbon compounds by 20 % in the test samples, compared to control. The sulfur content in all concrete samples was not signifi-cant. Determination of the mineral composition of concrete by X-ray diffraction showed the presence of Al2O3, 36–44 %, which indicates a significant clay content. The pres-ence of NiTi, 53 %, and СoMg7O8, 46 %, in the concrete sample indi-cates the probable migration of the chemical elements of the paint pig-ments used to decorate the cathe-dral. The concrete control sample contained a significant amount of SiO2, up to 51 %, which is the main component of sand. A feature of the work is the determination of the cor-rosion effect on concrete under pro-longed exposure to climatic and bio-logical factors. The present study is distinguished by the use of non-de-structive methods: microbiological studies, scanning electron micros-copy, TPD-MS and X-ray diffrac-tion to determine the destruction of concrete and wall frescoes of the building, which is a cultural heri-tage. The results of the study could be applied to the development and planning of restoration works for the restoration of buildings that have historical value.Документ Heatwaves’ Characteristics Detected by Heat and Cold Wave Index in Ukraine over the Last Four Decades("HARD" Publishing Company s.c., 2023) Корнус Анатолій Олександрович; Kornus Anatolii Oleksandrovych; Корнус Олеся Григорівна; Kornus Olesia Hryhorivna; Клок Сергій Володимирович; Klok Serhii Volodymyrovych; Данильченко Олена Сергіївна; Danylchenko Olena Serhiivna; Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaМетою даного дослідження є аналіз особливостей хвиль тепла в теплий період року як прояву кліматичних змін в Україні. Нашою метою також було визначити, наскільки надійним є індекс хвиль тепла та холоду (HCWI) Європейської обсерваторії посух (EDO), як інструмент для аналізу хвиль тепла. Для визначення частоти та тривалості теплових хвиль використовували порогові значення 90-го процентиля. Аналізувалися дані метеостанцій України з 1980 по 2021 рік. В Україні зафіксовано 83 хвилі тепла (ХТ). При цьому за перший напівперіод (1980-2000 рр.) зафіксовано 29 ХТ, а за другий (2001-2021 рр.) − уже 54 ХТ. Протягом досліджуваного періоду тривалість хвиль тепла зросла. Якщо за 1980-2000 роки середня тривалість ХТ становила 3,8 дня, то за 2001-2021 роки середня тривалість зросла до 4,3 дня. Середня максимальна тривалість теплових хвиль зросла більш суттєво – з 7,4 до 11,5 діб у другій половині періоду спостережень. Інтенсивність спеки оцінювали за екстремумом температури. Середня максимальна температура (1980-2021 рр.) під час спеки в Україні становить 32,2°C. Найгарячіша ХТ за період дослідження мала максимальну добову температуру 41,4°C (2010). Вперше за допомогою HCWI визначено частоту, тривалість та інтенсивність теплових хвиль в Україні. HCWI також можна застосовувати для вивчення змін клімату, визначення періоду посухи, адаптації населення до теплового стресу та системи охорони здоров’я до його наслідків.Документ STEM-освіта як важливий чинник компетентнісного навчання хімії(2023) Лебединець Н. І.; Lebedynets N. I.; Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Лебединець С. П.; Lebedynets S. P.Сучасні трансформації у галузі освіти характеризуються переходом від підходу, спрямованого на передачу фактичних знань, до акценту на формування компетентностей. Ця нова освітня концепція підкреслює важливість розвитку учнівських навичок, умінь, ціннісного ставлення до набутої інформації та досвіду, об'єднуючи ці аспекти зі знаннями. Така зміна підходу призвела до оновлення Державних стандартів, перегляду концепцій освіти, перетворення навчальних програм, розробки інтегрованих курсів, впровадження нових методик навчання. З урахуванням важливості впровадження STEM-освіти, наукове обґрунтування впливу цього підходу на розвиток компетентностей учнів, зокрема хімії, ще потребує докладного дослідження та наукового аналізу. Мета статті полягає у дослідженні впливу STEM-освіти на компетентнісне навчання учнів хімії. У статті виділено основні переваги реалізації STEM освіти та ряд її важливих аспектів. Сформульовані вимоги до сучасного уроку хімії в закладі загальної середньої освіти: високий рівень інформатизації структури уроку та формулювання результатів уроку у вигляді продуктів освітньої діяльності учнів; суттєве зростання тривалості самостійної роботи учнів на уроці; зміна підходів до самого процесу навчання та до ролі вчителя. Виокремлено ряд методів та інструментів, що дозволяють оцінити вплив застосування STEM-підходу до навчання на рівень компетентності учнів закладів загальної середньої освіти: створення відповідних STEM завдань та проектів; спостереження за роботою учнів під час виконання STEM-завдань; збір даних та оцінювання досягнень; залучення та спонукання учнів до самооцінки свого розвитку та навчання; проведення обговорення та рефлексії з учнями їхніх досягнень тавикликів. Визначено подальші перспективи наукових досліджень, що включають детальний аналіз впливу STEM-освіти на формування компетентності учнів у галузі природничих наук, техніки і технологій, а також вдосконалення методів оцінювання цього впливу.Документ Аналіз готовності вчителів міста Суми та Сумської області до дистанційного навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Касьяненко Геннадій Яковлевич; Kasianenko Hennadii YakovlevychНа сьогодні дистанційна освіта в Україні перебуває на етапі впровадження і використання в освітньому процесі закладами освіти. Відразу підкреслимо, що, на нашу думку, система дистанційного навчання не може замінити повністю традиційну систему навчання, а лише доповнюватиме її, і, водночас, матиме вплив на розвиток та удосконалення освіти. Мета статті полягає в аналізі, узагальненні та систематизації досвіду впровадження дистанційної форми навчання шкільних дисциплін у закладах загальної середньої освіти міста Суми та Сумської області. Дистанційне навчання в Україні почало розвиватися давно, але неабиякого поширення набуло у період погіршення епідемічної ситуації в зв’язку з COVID-19. Заклади освіти були вимушені перейти на дистанційну форму навчання. Проведено опитування вчителів, яке було спрямоване на виявлення їх думки щодо ефективності використання онлайн інструментів для забезпечення дистанційного навчання учнів, а також на визначення освітніх ресурсів, електронних засобів навчання, які користуються найбільшим попитом серед вчителів в умовах карантину. Під час опитування було визначено, як вчителі закладів загальної середньої освіти міста Суми та Сумської області організовують дистанційне навчання, як реалізовані його переваги, які інструменти використовують педагоги, наскільки ефективно та гнучко; скільки часу використовують вчителі на підготовку до здійснення освітньої діяльності. З’ясувалось, що багато закладів загальної середньої освіти були не готові до впровадження дистанційного навчання у закладах загальної середньої освіти. Вчителі отримали додаткове навантаження та ряд проблем, зокрема недостатні технічні уміння учнів, обмежений доступ школярів до Інтернету, їх невисоку мотивацію до навчання та самонавчанння і, звичайно, недостатність власного досвіду викладання предметів дистанційно. На цьому тема дослідження не вичерпується. У подальшому планується розкриття можливості впровадження дистанційного навчання на уроках хімії в закладах загальної середньої освіти з урахуванням специфіки цього предмету.Документ Використання веб-квестів та відео-проектів у вивченні хімії в школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Комар О. В.; Komar O. V.У статті розглянуто застосування інноваційних методів навчання в освітньому процесі. Основна увага приділена використанню веб-квестів та відео-проектів у навчанні хімії. Мета статті полягає у розкритті можливостей застосування веб-квестів і учнівських відео-проектів у процесі вивчення хімії в середній школі та створення в цей спосіб необхідних умов для активізації навчальної діяльності школярів.Документ Використання сервісів Google на етапі контролю навчальних досягнень учнів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaУ статті описаний досвід застосування Google інструментарію для проведення контролю навчальних досягнень учнів. Доцільним виявилось створення особистого блогу вчителя, в якому розміщувалися всі необхідні навчальні та допоміжні матеріали до кожного уроку. Детально описаний проведений педагогічний експеримент, що включав констатувальний, пошуковий, формувальний етапи й обробку одержаних результатів. Для контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів експериментального класу були застосовані такі інструменти Google: Форми, Презентації, Документи. Опитування школярів і аналіз виконуваних ними завдань засвідчив, що застосування нетрадиційних форм і методів контролю викликало бажання школярів навчатися, опрацьовувати додатковий матеріал, відповідальніше ставитися до виконання домашнього завдання. Ефективність запропонованої методики перевірено за допомогою методів математичних розрахунків, що включав визначення зростання середнього балу оцінок учнів та коефіцієнту засвоєння знань учнів контрольного і експериментального класів. Позитивна динаміка цих показників в учнів контрольного класу доводить ефективність запропонованої методики застосування Google-сервісів для контролю навчальних досягнень школярів з хімії.Документ Виробнича (педагогічна) практика в закладах загальної середньої освіти(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2023) Бабенко Олена Михайлівна; Харченко Юлія Володимирівна; Вакал Юлія Сергіївна; Кущ Юлія Іванівна; Babenko Olena Mykhailivna; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Vakal Yuliia Serhiivna; Kushch Yuliia IvanivnaМетодичні рекомендації укладені відповідно до «Положення про проведення практик у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка» (ухвалено рішенням вченої ради СумДПУ імені А.С. Макаренка № 6 від 26.12.2017 р.). і робочої програми виробничої (педагогічної) практики в закладах загальної середньої освіти та призначені для студентів, що навчаються за освітньо-професійною програмою 014 Середня освіта (Хімія) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Методичні рекомендації включають цілі, основні завдання, зміст, організацію, форми і методи контролю, методичні поради щодо проходження педагогічної практики, а також вимоги, що висуваються до оформлення звітної документації результатів проходження педагогічної практики.Документ Виробнича (педагогічна) практика в закладах фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna; Кущ Юлія Іванівна; Kushch Yuliia IvanivnaМетодичні рекомендації укладені відповідно до «Положення про проведення практик у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка» (ухвалено рішенням вченої ради СумДПУ імені А.С. Макаренка № 6 від 26.12.2017 р.). і робочої програми виробничої (педагогічної) практики в закладах загальної середньої освіти та призначені для студентів, що навчаються за освітньо-професійною програмою 014 Середня освіта (Хімія) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Методичні рекомендації включають цілі, основні завдання, зміст, організацію, форми і методи контролю, методичні поради щодо проходження педагогічної практики, а також вимоги, що висуваються до оформлення звітної документації результатів проходження педагогічної практикиДокумент Впровадження дистанційного навчання з хімії у школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Нагорна Юлія Валеріївна; Nahorna Yuliia ValeriivnaУ статті розглянуто особливості дистанційного навчання хімії у закладах середньої освіти. Наведено перелік нормативно-правових актів, що регламентують дистанційне навчання. Перелічені та охарактеризовані онлайн-сервіси, програми та платформи, які доцільно використовувати на уроках хімії під час дистанційного навчання. Здійснено аналіз анкетування вчителів і учнів міста Суми та Сумської області щодо організації та проведення дистанційного навчання під час карантину.Документ Впровадження моделі «ротація за станціями» у процес навчання хімії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaМета статті полягає у з’ясуванні сутності «ротації за станціями» як однієї з моделей технології змішаного навчання та дослідженні можливості її впровадження на уроках хімії. Методами дослідження виступили теоретичний аналіз літератури, узагальнення та систематизація виявлених даних для формування й обґрунтування висновків та проведення власного педагогічного експерименту. Встановлено, що провідною освітньою технологією з активним використанням інформаційно-комунікаційних технологій є змішане навчання. Це така технологія навчання, за якої учень освітнього закладу навчається як через онлайнові засоби, так і з використанням традиційних форм організації освітнього процесу. Поєднання традиційного і он-лайн навчання на уроках хімії створює можливості для активного залучення учнів до освітнього процесу, поліпшення його якості. Навчання за моделлю «ротація за станціями» дає змогу залучати всіх учнів до активної та творчої навчальної діяльності, процесу самонавчання, самореалізації. Учні навчаються спілкуватися, співпрацювати, критично мислити, відстоювати свою позицію. Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів впровадження технології змішаного навчання у освітній процес. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у з’ясуванні особливостей упровадження різних моделей змішаного навчання у процес вивчення хімії в школі та порівняння їх ефективності.Документ Впровадження скрайб-презентацій у процес вивчення хімії в 9 класі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia VolodymyrivnaМета статті полягає в обґрунтуванні доцільності застосування скрайб-презентацій у сучасних закладах середньої освіти, зокрема на уроках хімії. Для реалізації поставленої мети були застосовані такі методи: теоретичний аналіз літератури, вивчення та узагальнення досвіду роботи вчителів, опитування учнів, проведення педагогічного експерименту. До переваг скрайб-презентацій віднесемо: привабливість і оригінальність цієї технології; компактність і образність; сприяння підвищенню пізнавального інтересу учнів, засвоєнню й запам’ятовуванню навчального матеріалу. Як недоліки, зазначимо: великі часові витрати на створення скрайбу; вимогливість до підготовленості вчителя у технологічному плані, технічному, художньо-естетичному. Був проведений педагогічний експеримент по дослідженню можливостей впровадження до освітнього процесу загальноосвітніх шкіл скрайб-презентацій. За мету дослідження було поставлено упровадження в навчальний процес дев’ятого класу скрайб-презентації для підвищення зацікавленості та мотивації до вивчення та закріплення навчального матеріалу, що, на нашу думку, зумовить покращення якості знань, умінь та навичок школярів. Анкетування школярів показало, що учасники експерименту мали змогу краще розібратись із навчальним матеріалом тем «Розчини» та «Хімічні реакції» за допомогою розроблених скрайб-презентацій. Крім того, аналіз самостійних і контрольних робіт засвідчив, що можливість постійного доступу до навчальних відео під час підготовки домашнього завдання, повторення пройденого матеріалу в класі, при підготовці до контрольної роботи зумовило підвищення рівня навчальних досягнень школярів експериментального класу. Практичне значення дослідження полягає в розробці методики застосування скрайбінгу під час вивчення хімії, яка може бути використана на заняттях з методики навчання хімії, студентами під час педагогічної практики та вчителями.Документ Дидактичні можливості використання мережі інтернет на уроках хімії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Сахно Т. Г.; Sakhno T. H.; Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaСтаття присвячена дослідженню дидактичних можливостей мережі Інтернет та відбору з нього навчального матеріалу, що буде застосований на уроках хімії для розширення інформаційного середовища даного курсу.Документ Дослідницький підхід до формування біохімічних знань студентів факультету фізичного виховання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaУ статті розглянуто можливості переходу від пояснювально-ілюстративного до дослідницького підходу під час викладання біохімії на факультеті фізичного виховання. Відзначено аспекти готовності студентів до дослідницької діяльності на заняттях. Наведено прийоми залучення студентів до активної самостійної навчально-пізнавальної діяльності.Документ Завдання на розвиток критичного мислення на заняттях з методики навчання хімії(ФОП Цьома С. П., 2020) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaРозглянуто питання формування та розвитку критичного мислення в студентів – майбутніх учителів хімії. Наведено приклади деяких завдань, що можуть бути використані на заняттях курсу «Методика навчання хімії», що покликані навчити студентів ставити усвідомлені, осмислені питання, формулювати підкріплюючі аргументи до власної думки та позиції, приймати незалежні продумані рішення.Документ Застосування Google інтрументарію для контролю навчальних досягнень школярів з хімії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Рубан Т. В.; Ruban T. V.У статті розкриваються можливості використання інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема Google-інструментарію для контролю навчальних досягнень учнів. Наведено методику створення та застосування вчителем хімії особистого блогу з вбудованим Google інструментарієм: презентаціями, тестами, кросвордами тощо.Документ Застосування алгоритмів для формування вмінь учнів розв’язувати задачі з теми «розчини»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Бартош Д. Є.; Bartosh D. Ye.; Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaУ статті розглядається можливість застосування алгоритмічного підходу для формування вмінь учнів розв’язувати задачі з теми «Розчини». Також запропоновані етапи формування умінь учнів розв’язувати задачі певного типу.Документ Застосування сервісу LearningApps на уроках хімії під час вивчення теми «Вода»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaМета цієї статті полягає в теоретичному обґрунтуванні та розробці методики контролю навчальних досягнень семикласників з теми «Вода» з використанням онлайн сервісу LearningАpps та її експериментальна перевірка. Для контролю знань, умінь та навичок учнів на уроці вчителям можна використовувати інтерактивні завдання, створені за допомогою сервісу LearningApps. Такі завдання дають змогу в ігровій формі засвоїти та перевірити рівень навчальних досягнень школярів. Важливо, що цей сервіс дозволяє публікувати свої вправи та користуватися вже створеними вправами інших учителів. У статті проаналізовано науковий доробок педагогів-практиків і роботи теоретичного характеру, в яких обґрунтовується доцільність застосування електронного навчального середовища Learning Apps в освітньому процесі. Висунуто гіпотезу, згідно якої систематичне використання в навчальному процесі різноманітних засобів контролю навчальних досягнень, що поєднують як традиційні методи, так і сучасні інформаційні технології, забезпечить зростання зацікавленості учнів до вивчення шкільного предмета, а отже, сприятиме підвищенню їх рівня навчальних досягнень. Методами дослідження, спрямованими на перевірку гіпотези, обрано: опитування школярів, письмова анкетування та проведення педагогічного експерименту. Педагогічний експеримент проведено в одній із сумських загальноосвітніх шкіл у двох сьомих класах, один з яких став експериментальним, а другий – контрольним. У експериментальному класі контроль навчальних досягнень учнів і на уроці, і під час домашньої підготовки проводився з використанням сервісу LearningApps. Тоді як на уроках у контрольному класі застосовувалися лише традиційні методи контролю: опитування, хімічні диктанти, самостійні роботи тощо. З’ясовано, що середній бал оцінок учнів експериментального класу підвищився на 7,5%, а контрольного – лише на 3,3%, порівнюючи із попередньою темою. У подальшому планується продовжити використовувати в освітньому процесі онлайн-сервісів та пропонувати школярам систематично виконувати різних інтерактивних завдань на уроці та вдома під час підготовки до занять.Документ Методика використання QR-кодів у процесі навчання хімії учнів 8 класу(2020) Марченко Тетяна Михайлівна; Marchenko Tetiana Mykhailivna; Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaАктуальність теми магістерської кваліфікаційної роботи полягає у тому, що впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у освітній процес є доцільним і перспективним. Мета кваліфікаційної роботи дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та виявленні ефективності використання QR-кодів на уроках хімії. Встановлено, що застосування QR-кодів у процесі навчання хімії дає можливість зацікавити учня до вивчення предмету, дозволяє проілюструвати виклад нової інформації відеофрагментами, схемами, малюнками, що полегшує сприймання навчального матеріалу а також забезпечує швидкий зворотній зв'язок між учнями та вчителем, надає можливість здійснити контроль навчальних досягнень школярів.Документ Методика дистанційного навчання хімії у закладах середньої освіти в умовах карантину(2020) Нагорна Юлія Валеріївна; Nahorna Yuliia Valeriivna; Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaАктуальність теми магістерської кваліфікаційної роботи полягає в тому, що виникає необхідність розробляти нові методичні рекомендації стосовно викладання уроків хімії під час дистанційної форми навчання, з урахуванням усієї специфіки предмету. Мета кваліфікаційної роботи полягає у розгляді сутності дистанційного навчання та розкритті можливості його впровадження на уроках хімії в закладах середньої освіти. Експериментально перевірено педагогічну доцільність запропонованої методики шляхом проведення педагогічного експерименту в сьомому класі. Зафіксовано від’ємну динаміку середнього балу оцінок учнів і коефіцієнту засвоєння знань у тих випадках, коли навчальний матеріал вивчався школярами дистанційно в умовах загальнонаціонального карантину. Визначено та теоретично обґрунтовано методичні рекомендації щодо впровадження дистанційного навчання у закладах середньої освіти.Документ Методика підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з хімії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Сухоруков В. П.; Sukhorukov V. P.; Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaУ статті розглядається методика дистанційної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з хімії. Обгрунтована доцільність виділення основних форм підготовки: самопідготовка, робота у школі, робота з репетитором, дистанційна підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »