Прядко Любов ОлексіївнаPriadko Liubov OleksiivnaТкач Анна ОлександрівнаTkach Anna Oleksandrivna2022-09-082022-09-082021Ткач, А. О. Моральне виховання дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освіти [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / А. О. Ткач, науковий керівник Л. О. Прядко – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 88 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12410Об’єктом дослідження є моральне виховання дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освіти. Предмет дослідження – засоби формування моральних якостей молодших школярів із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освіти. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати, та експериментально перевірити ефективність засобів формування моральних якостей молодших школярів із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освіти. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретико-методологічні основи морального виховання дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освіти, дано визначення основних понять. У другому розділі описано показники, рівні та методики діагностування морального виховання дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку, досліджено рівень морального виховання дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освіти. У третьому розділі обґрунтовано й розкрито програму виховання моральних якостей у дітей молодшого шкільного віку з затримкою психічного розвитку в інклюзивному закладі загальної середньої освіти та проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VIII Міжнародній науково-практичній конференції студентів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» на базі Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка (19 травня 2021 року, м. Суми), VII Міжнародній науково- практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» 24 листопада 2021 року, м. Суми. Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи - 88 сторінок, з них - 64 сторінок основного тексту, 5 додатків, 65 джерел.The object of the study is the moral education of children with mental retardation in primary school in an inclusive general secondary education institution. The subject of the research is the means of forming the moral qualities of junior schoolchildren with mental retardation in the conditions of an inclusive institution of general secondary education. The purpose of the study is to theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of means of forming the moral qualities of primary school students with mental retardation in an inclusive institution of general secondary education. The master's thesis consists of an introduction, three chapters, conclusions and a list of sources used. ♦ The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section highlights the theoretical and methodological foundations of moral education of children with mental retardation of primary school age in an inclusive institution of general secondary education, defines the basic concepts. The second section describes the indicators, levels and methods of diagnosing moral education of children with mental retardation of primary school age, examines the level of moral education of children with mental retardation of primary school age in an inclusive institution of secondary education. The third section substantiates and reveals the program of education of moral qualities in children of primary school age with mental retardation in an inclusive institution of general secondary education and analyzes the effectiveness of the formative part of the experiment. The main results of the master's research are summarized in the conclusions. Approbation of research results. Some results of the study were presented at the VIII International Scientific and Practical Conference of Students and Young Scientists "Corrective and Inclusive Education through the Eyes of Young Scientists" on the basis of Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko (May 19, 2021, Sumy), VII International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimension" November 24, 2021, Sumy. Materials of the master's research are covered in 2 publications. The total volume of the work is 88 pages, including 64 pages of the main text, 5 appendices, 65 sources.ukдіти з затримкою психічного розвиткуморальне вихованняінклюзивний заклад загальної середньої освітиchildren with mental retardationmoral educationinclusive general secondary education institutionМоральне виховання дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освітиMoral Education of Children with Mental Retardation of Primary School Age in Terms of Inclusive Institution of General Secondary EducationMasters