Ільїна В. M.Ilina V. M.2018-09-102018-09-102010Ільїна, В. M. Сутність середовища як педагогічної категорії [Текст] / В. M. Ільїна // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, М. О. Лазарев, О. І. Огієнко [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010. – № 8 (10). – С. 239–244.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5250У статті досліджено сутність середовища як наукової категорії, а саме: визначено поняття «середовище» з точки зору філософії, психології; особливу увагу звернено на педагогічний підхід у розумінні середовища як багатофакторного і складного явища; виділено ознаки, функції, види освітнього середовища; розглянуто значення середовища у процесі розвитку особи.The scientific article is given sacred to research of essence of environment as a scientific category, namely: certainly concept of «environment» from the point of view philosophy, psychology; special attention appeal on pedagogical approach in understanding of environment as the multivariable and difficult phenomenon; signs, functions, types of educational environment, are selected; the value of environment is considered in the process of development of person.ukсередовищеосвітнє середовищенавколишнє середовищешкільне середовищеумовипедагогічні умовипідсистемаякість середовищаenvironmenteducational environmentenvironmentschool environmenttermspedagogical termssubsystemquality of environmentСутність середовища як педагогічної категоріїThe Essence of Environment as to the Pedagogical CategoryArticle