Гриценко Сергій СергійовичHrytsenko Serhii SerhiiovychКосик Вікторія СергіївнаKosyk Viktoriia Serhiivna2025-05-262025-05-262024Гриценко С. Впровадження CRM-системи як засіб ефективності функціонування туристичного бізнесу [Текст] / С. Гриценко, В. Косик // Стан і перспективи сучасного туризму : матеріали X Міжнародної науково-практичної конференції молодих вчених, (м. Суми, 27–28 листопада 2024 р.) : [присвячено 100-річчю Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка] / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: Ю. О. Лянной, О. Ю. Кудріна, М. О. Лянной та ін.]. – Суми : ФОП Цьома С. П., 2024. – С. 130–133.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/17042В даній роботі розглянуто питання та особливості впровадження системи управління взаємодії з клієнтом CRM – системи, як сучасного засобу для формування стійких конкурентних переваг туристичного бізнесу, орієнтованого на успішний маркетинговий підхід. Досліджено переваги і можливості CRM- систем. Проаналізовано етапи впровадження CRM-систем.This work examines the issues and features of the implementation of the CRM customer interaction management system, as a modern tool for the formation of sustainable competitive advantages of the tourism business, focused on a successful marketing approach. The advantages and possibilities of CRM systems have been studied. The stages of implementation of CRM systems are analyzed.ukтуристичні послугитуристичні підприємстваконкурен- тоспроможністьконкурентні перевагимаркетингмаркетингова діяльністьCRM-системаклієнтtourist servicestourist enterprisescompetitivenesscompetitive advantagesmarketingmarketing activityCRM systemclientВпровадження CRM-системи як засіб ефективності функціонування туристичного бізнесуImplementation of a CRM System as a Means of Increasing the Efficiency of the Tourism BusinessArticle