Добринський Володимир СеменовичDobrynskyi Volodymyr SemenovychХриплюк Олександр ПетровичKhrypliuk Oleksandr PetrovychТесунов Вадим АнатолійовичTesunov Vadym AnatoliiovychГнітецький Леонід ВолодимировичHnitetskyi Leonid Volodymyrovych2025-05-082025-05-082025Класифікація напрямів діяльності національних олімпійських академій різних країн світу [Текст] / В. Добринський, О. Хриплюк, В. Тесунов, Л. Гнітецький // Олімпійський та паралімпійський спорт : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: П. Ф. Рибалко, С. І. Атаманюк, Д. В. Бермудес та ін.]. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2025. – Вип. 1. – С. 32–36. – DOI: 10.32782/olimpspu/2025.1.6https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16929У статті вказується про класифікацію напрямів діяльності національних олімпійських академій різних країн світу. Одним з важливих напрямів діяльності Міжнародного олімпійського комітету й Національних олімпійських комітетів є пропаганда ідей олімпізму, популяризація знань про олімпійський рух, історію Олімпійських ігор стародавньої Греції та сучасності; органічне поєднання освітніх й виховних завдань виховання дітей і молоді в процесі фізичного виховання. Вибирали методи експерименту, виходячи з необхідності реалізації даних напрямків із врахуванням специфіки об’єкту й предмету дослідження. Для вирішення поставлених завдань та з метою забезпечення наукової достовірності результатів дослідження в роботі нами був використаний достатньо широкий спектр загальнонаукових та історичних методів дослідження: Використовувались наступні методи досліджень: аналіз науково-методичної літератури та матеріалів мережі Інтернет; аналіз документальних й архівних матеріалів; метод абстрагування; методи порівняння та класифікації; методи математичної статистики. В структурі олімпійського руху на міжнародному рівні реалізацією програм олімпійської освіти молоді в дусі ідей Олімпізму покладено на Міжнародну олімпійську академію, Національні олімпійські академії, Національні федерації з видів спорту, закладів освіти всіх рівнів та інші організації. Потреба олімпійської освіти для розвитку олімпійського руху, всього суспільства способом гуманізації визнані сьогодні по всьому світу. Підтвердження цьому – численні наукові дослідження, присвячені аналізу різноманітних аспектів олімпійського руху та олімпійської освіти. На сьогоднішній день детально обґрунтовано соціальну значущість олімпійського руху та безперечну рівноцінність освітньо-виховних завдань спорту, проте бракує відповідних досліджень щодо ролі й місця олімпійської освіти в системі діяльності Міжнародної олімпійської академії та Національних олімпійських академій, що в значній мірі знижує рівень олімпійського руху. Виникає нагальна потреба розширення галузі олімпійської освіти, вивчення олімпійських ідеалів які є своєрідною базою для олімпійського руху. Незважаючи на існуючі публікації, питання вивчення стосовно класифікації напрямів діяльності національних олімпійських академій різних країн світу залишається актуальним питанням наукових досліджень й практично значущою проблемою.The article indicates the classification of the areas of activity of national Olympic academies of different countries of the world. One of the important areas of activity of the International Olympic Committee and National Olympic Committees is the propaganda of the ideas of Olympism, the popularization of knowledge about the Olympic movement, the history of the Olympic Games of ancient Greece and modern times; an organic combination of educational and educational tasks of raising children and youth in the process of physical education. The experimental methods were chosen based on the need to implement these directions, taking into account the specifics of the object and subject of the research. To solve the tasks set and to ensure the scientific reliability of the research results, we used a fairly wide range of general scientific and historical research methods: The following research methods were used: analysis of scientific and methodological literature and Internet materials; analysis of documentary and archival materials; abstraction method; methods of comparison and classification; methods of mathematical statistics. In the structure of the Olympic movement at the international level, the implementation of programs of Olympic education of youth in the spirit of the ideas of Olympism is entrusted to the International Olympic Academy, National Olympic Academies, Nationa Federations of sports, educational institutions of all levels and other organizations. The need for Olympic education for the development of the Olympic movement, the whole society as a way of humanization is recognized today all over the world. This is confirmed by numerous scientific studies devoted to the analysis of various aspects of the Olympic movement and Olympic education. To date, the social significance of the Olympic movement and the undeniable equivalence of the educational and educational tasks of sport have been substantiated in detail, however, there is a lack of relevant studies on the role and place of Olympic education in the system of activities of the International Olympic Academy and National Olympic Academies, which significantly reduces the level of the Olympic movement. There is an urgent need to expand the field of Olympic education, study the Olympic ideals, which are a kind of basis for the Olympic movement. Despite the existing publications, the issue of studying the classification of areas of activity of national Olympic academies of differen cou vant issue of scientific research and a practically significant problem.ukолімпійський рухолімпізмспортолімпійська освітанаціональна олімпійська академіяOlympic movementOlympismsportOlympic educationnational Olympic academyКласифікація напрямів діяльності національних олімпійських академій різних країн світуClassification of Directions of National Olympic Academies оf Different Countries of the WorldArticle0000-0002-2164-26810000-0002-4190-16280009-0006-5833-30960000-0002-6905-905710.32782/olimpspu/2025.1.6