Бойченко Марина АнатоліївнаBoichenko Maryna AnatoliivnaСбруєва Аліна АнатоліївнаSbruieva Alina Anatoliivna2019-09-052019-09-052019Boichenko, M. Methodological Model of Comparative Research in Gifted Education in the USA, Canada and the UK [Текст] / М. Boichenko, A. Sbruieva // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – № 4 (88). – С. 151–163.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7429The aim of the article is to develop and theoretically substantiate a methodological model of comparative research in gifted education in the USA, Canada and the UK. The integrity of consideration of the phenomenon under study has been ensured by application of such methodological approaches as systems-synergetic, personality-oriented, cultural and comparative. Methodological model consists of target, theoretical-methodological, contextual, organizational-methodological, professional-pedagogical, resultative-prognostic units, in which knowledge gained through realization of the tasks of each previous unit, is the basis for the study in the following one.Метою статті є розробка й теоретичне обґрунтування методологічної моделі порівняльного дослідження освіти обдарованих у США, Канаді та Великій Британії. Цілісність розгляду досліджуваного явища забезпечено застосуванням таких методологічних підходів, як системно-синергетичний, особистісно-орієнтований, культурний і порівняльний. Системно-синергетичний підхід забезпечую здійснення структурно-логічного аналізу розвитку ОТ освіти у США, Канаді та Великій Британії й уможливлює її розгляд як соціокультурного феномену, як багатофункціональної, нелінійної, складної, адаптивної, динамічної системи взаємопов'язаних та взаємодіючих елементів, здатної до самоорганізації й саморозвитку. Особистісно-орієнтований підхід у дослідженні ОТ освіти у США, Канаді та Великій Британії дозволяю сфокусуватися на особистості обдарованого школяра, його самобутності та самоцінності. Культурологічний підхід забезпечую спрямованість дослідження на розуміння освітніх традицій в умовах інших культур, цінностей і менталітету. Порівняльний підхід передбачаю з'ясування елементів спільного й особливого у феномені освіти обдарованих школярів у кожній із досліджуваних країн, вивчення причинно-наслідкових зв'язків для пояснення динаміки змін у розвитку національної системи ОТ освіти, обґрунтування організаційно- методичних засад освіти обдарованих школярів у США, Канаді та Великій Британії, висвітлення особливостей підготовки майбутніх учителів до роботи з обдарованими школярами в закладах вищої освіти досліджуваних країн та безперервного професійного розвитку ОТ учителів. Методологічна модель складається з цільового, теоретико-методологічного, контекстуального, організаційно-методичного, професійно-педагогічного, результативно-прогностичного блоків, у яких знання, отримані в результаті реалізації завдань кожного попереднього блоку, є основою для вивчення в наступному. У своїй сукупності виокремлені блоки утворюють структуру концептуально-теоретичних компонентів дослідження та їх практичного втілення.engifted educationcomparative researchmethodological modelUSACanadaUKосвіта обдарованихпорівняльне дослідженняметодологічна модельСШАКанадаВелика БританіяMethodological Model of Comparative Research in Gifted Education in the USA, Canada and the UKМетодологічна модель порівняльного дослідження освіти обдарованих у США, Канаді та Великій БританіїArticle0000-0002-0543-88320000-0002-1910-013810.24139/2312-5993/2019.04/151-163