Коростіль Л. А.Korostil L. A.2019-11-182019-11-182009Коростіль, Л. А. Самоосвіта як умова профільного навчання та адаптації до життя [Текст] / Л. А. Коростіль // Педагогічні науки : збірник наукових праць / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. О. Лазарєв, В. І. Лозова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2009. – С. 95–105.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7953У статті проаналізовано причини різного трактування науковцями поняття «самоосвіта», визначені сутність, функції та особливості самоосвіти ХХІ століття та вплив цих змін на навчально-виховний процес у школі. Зроблено висновок про те, що з метою підготовки школярів до профільної освіти стає актуальним формування навичок до самоосвіти ще в базовій школі.The causes of various treatises of the notion “self-education” are analyzed in this article. The main point, functions and peculiarities of self-education in XXI century and its influence on the educational process in school are defined. As a conclusion it is shown that the formation of skills to the self-education in a comprehensive school is becoming more urgent nowadays according to the purpose of training students in the ground school in the process of specialized studying.ukсамоосвітанавчально-виховний процес у школіпрофільна освітаself-educationeducational process in schoolspecialized studyingСамоосвіта як умова профільного навчання та адаптації до життяSelf-Education as a Condition of Specialized Studying and Adaptation to LifeArticle