Момот Роман АнатолійовичMomot Roman Anatoliyovych2017-03-022017-03-022016Момот, О. Програмне забезпечення курсу «Технології створення здоров’язбережувального середовища у вищих навчальних закладах» [Текст] / О. Момот // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 3 (57). – С. 406–411.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1221У статті розкрито структуру та зміст програми вибіркової навчальної дисципліни «Технології створення здоров’язбережувального середовища у вищих навчальних закладах» для майбутніх учителів освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр». Проаналізовано наукові дослідження, які присвячені вихованню особистості майбутнього вчителя в здоров’язбережувальному середовищі вищого навчального закладу з метою підготовки висококваліфікаційних фахівців, пoшуку нoвиx пiдxoдiв дo opгaнiзaцiї нaвчaльнo-виxoвнoгo пpoцecу, впpoвaджeння здopoв’язбepежувальних технологій, що зaбeзпeчить cтвopeння здоров’язбережувального середовища для дуxoвнoгo зpocтaння ocoбиcтocтi майбутнього вчителя.The article describes the structure and content of the program optional subjects «Technologies of creation a healthy environment in higher educational institutions» for future teachers of educational qualification of different levels: Masters who wish to gain knowledge about the conceptual foundations of modern human health; the culture of spiritual and physical health; basic forms and methods of physical activity sessions; methods of comprehensive assessment of education of the individual in a healthy environment; innovative technology of improving the climate in the team; improving technology in higher education and be able to use the knowledge of preserving and strengthening health; form a valuable attitude to the environment; be able to organize and conduct training to enhance healthy activity; use methods of a complex estimation of breeding habits of healthy behavior; carry out research and methodical work, a special focus of scientific and educational literature; create your own professional qualities. The proposed discipline program consists of the following thematic modules: Module 1. Technology № 1: Health education culture college students. Module 2. Technology № 2: The introduction of healthy activity in the educational process of higher education. Мodule 3. Technology № 3: The formation of innovation and improving the climate of collective future teachers of universities. Мodule 4. Technology № 4: The creation of a health professional growth trajectory of a personality in higher education. The main objectives of the discipline is to master theoretical and practical material and software development skills in the optimal choice for the organization and creation a healthy environment; raising the level of basic health skills of future teachers; forming teaching skills; use acquired knowledge and skills in practice. The purpose of teaching is to develop an integrated system of theoretical and methodo¬logical knowledge; practical skills of future teachers while creating a healthy environment; development of health professional thought and professionally significant personal qualities.ukмайбутній учительвищий навчальний закладнавчально-виховний процесздоров’язбережувальне середовищездоров’язбережувальні знанняздоровий спосіб життяздоров’ямагістрfuture teacherinstitution of higher educationeducational processhealthy environmentknowledge about healthhealthy way of lifehealthmasterПрограмне забезпечення курсу «Технології створення здоров’язбережувального середовища у вищих навчальних закладах»The Software оf the Course «Technologies оf Creation а Healthy Environment іn Higher Educational Institutions»Article