Лук'янчук Ж. В.Lukianchuk Zh. V.2017-11-302017-11-302013Лук’янчук, Ж. В. Педагогічна спадщина А. С. Макаренка як основа превентивного виховання важковиховуваних дітей [Текст] / Ж. В. Лук’янчук // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 3 (29). – С. 296–302.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2995У статті проаналізовано основні педагогічні ідеї А. С. Макаренка щодо мети виховання, організації діяльності дитячого колективу, ролі дисципліни як результату перевиховання важковиховуваних дітей. Розглянуто такі основні методи виховного впливу через учнівський колектив, як покарання та заохочення. А також проаналізовано основні парадигми методики паралельної педагогічної дії. Зроблено висновки щодо доцільності використання виховної системи великого педагога в процесі створення середовища, оптимальних умов превентивного впливу на важковиховуваних дітей.This article analyzes the pedagogical ideas of A. S. Makarenko about the purpose of education, organizing children’s band, the role of discipline as a result of the intractable children. The main methods of educational influence through student team such as punishment and reward. The basic paradigms of parallel methods of teaching were analyzed. The conclusions about the appropriateness of the use of the educational system of the great teacher in the process of creating an environment, optimal conditions for a preventive effect on difficult children.ukпревентивне вихованняперевихованняреабілітаціяважка дитинаколективдисциплінапокаранняметодика паралельної педагогічної діїpreventive educationreformrehabilitationdifficult childteamdisciplinepunishmentmethods of teaching parallel actionПедагогічна спадщина А. С. Макаренка як основа превентивного виховання важковиховуваних дітейEducational Heritage of A. S. Makarenko as Basis of Preventive Education of Difficult ChildrenArticle