Тарарук ДаринаTararuk Daryna2024-03-212024-03-212023Тарарук Д. Формувальний етап експерименту: організація та методика проведення [Текст] / Д. Тарарук // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2023. – № 3 (127). – С. 394–403. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2023.03/394‐403https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14272Актуалізовано профорієнтаційну роботу з учнями у ЗЗСО, яка сприяє ефективному зреалізуванню професійно‐особистісного потенціалу. Окреслено формування готовності вчителів гуманітарних предметів до проведення профорієнтаційної роботи, яка відбувається за дієвого впровадження педагогічних умов та запропонованої структурно‐функціональної моделі. У статті розглянуто експериментальну роботу, що проводилася згідно окресленої дослідницької мети та робочої гіпотези. Схарактеризовано формувальний експеримент за впровадження на курсах підвищення кваліфікації системи післядипломної освіти навчальних дисциплін «Моделювання профорієнтаційної роботи в закладах загальної середньої освіти» та «Професійне самовизначення учнів на уроках гуманітарних предметів», які сприяли формуванню у педагогів гуманітарних предметів готовності до проведення ефективної профорієнтаційної роботи.Обґрунтовано використання дієвих методик та тестових завдань. Отримані результати на початку та в кінці формувального етапу експерименту у контрольних і експериментальних групах та здійснений порівняльний аналіз за середнім значенням показників за рівнями (високий, достатній, середній та низький) довели сформовану готовність педагогів гуманітарних предметів до результативного проведення профорієнтаційної роботи з учнями у ЗЗСО. Одержано статистичні дані (цифрові результати відображено у рисунках) засвідчують, що вчителі гуманітарних предметів експериментальних груп частіше ніж учителі контрольних груп працюють над особистісним саморозвитком, більше проявляють інтерес до різних видів профорієнтаційних активностей та здійснення самостійного вибору індивідуально‐ профорієнтаційного маршруту у роботі з учнями.ukучнівчителіпрофорієнтаційна роботаосвітній процесекспериментетапи експериментуstudentsteacherscareer vocational guidance workeducational processexperimentstages of the experimentФормувальний етап експерименту: організація та методика проведенняFormative Stage of the Experiment: Organization and Method of ConductingArticle0000‐0002‐4962‐162010.24139/2312‐5993/2023.03/394‐403