Федченко КарінаFedchenko Karina2022-02-032022-02-032021Федченко, К. Методичні засади формування ціннісного ставлення до здоров`я у студентів університетів наук про життя та навколишнє середовище [Текст] / К. Федченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – № 4 (108). – С. 286–297. – DOI: 10.24139/2312-5993/2021.04/286-297.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12074Підготовлено й обґрунтовано критерії, рівні і показники вихованості ціннісного ставлення до здоров’я у студентів університетів наук про життя та навколишнє середовище. Критеріями вихованості визначено такі: емоційний, мотиваційний, когнітивний, поведінковий. Показниками мотиваційного критерію є мотивація на здоровий спосіб життя, інтерес до здоров’я. До показників когнітивного критерію належать знання про здоров’я та його складові, усвідомлення важливості здоров’я. Емоційний критерій має такі показники, як уміння керувати емоціями, почуття задоволення від дотримання правил здорового способу життя. Показниками поведінкового критерію є готовність до самовдосконалення, дотримання здорового способу життя. З метою діагностики рівня вихованості ціннісного ставлення до здоров’я було проведено констатувальний етап педагогічного експерименту. До констатувального етапу експерименту було залучено 421 студент та 24 науково-педагогічних працівників університетів наук про життя та навколишнє середовище. Аналіз результатів діагностики дав змогу визначити рівні вихованості ціннісного ставлення до здоров’я за чотирма критеріями. Установлено, що високий рівень вихованості ціннісного ставлення до здоров’я притаманний 16,9 % опитуваних студентів, середній рівень – 44,2 % та низький – 38,9 %.Criteria, levels and indicators of education of health values in students of the universities of life sciences and environment are prepared and substantiated. The criteria of education are defined as: emotional, motivational, cognitive, behavioral. Indicators of the motivational criterion are motivation for a healthy lifestyle, interest in health. The indicators of the cognitive criterion include knowledge about health and its components, awareness of the importance of health. The emotional criterion has such indicators as the ability to manage emotions, a sense of satisfaction from following the rules of a healthy lifestyle. Indicators of the behavioral criterion are readiness for self-improvement, adherence to a healthy lifestyle. In order to diagnose the level of education of the value attitude to health, an ascertaining stage of the pedagogical experiment was conducted. 421 students and 24 scientific and pedagogical workers of the universities of life and environment sciences were involved in the ascertaining stage of the experiment. The analysis of the results of the diagnostics made it possible to determine the levels of education of the value attitude to health according to four criteria. It was found that a high level of education of health values is inherent in 16.9 % of surveyed students, the average level – 44.2 % and low – 38.9 %. We took as a basis a pedagogical experiment, which consisted of three stages: the ascertaining experiment envisages that the researcher by an experimental way establishes only a condition of the pedagogical system studied: states existence of communications, dependences between the phenomena, defines initial data for the further research. The molding experiment is accompanied by the use of a specially developed system of measures aimed at the formation of certain qualities, to improve the results of training, education, employment and so on. The control experiment determines the level of knowledge, skills and abilities based on the materials of the molding experiment.ukметодикаформуванняцінністьціннісне ставленняздоров’япедагогікастуденткритеріїdiagnosticsformationvaluevalue renewalhealthpedagogystudentcriteriaМетодичні засади формування ціннісного ставлення до здоров`я у студентів університетів наук про життя та навколишнє середовищеMethodological Principles of the Value Attitude Towards Health in Students of Universities of Life Sciences and the EnvironmentArticle0000-0002-0432-709310.24139/2312-5993/2021.04/286-297