Зорочкіна Тетяна СергіївнаZorochkina Tetiana SerhiivnaЗобенько НаталіяZobenko Nataliia2025-02-212025-02-212023Зорочкіна Т. Підготовка майбутніх педагогів до превентивної діяльності з молодшими школярами в закладах загальної середньої освіти [Текст] / Т. Зорочкіна, Н. Зобенько // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2023. – № 10 (134). – С. 81–94. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2023.10/081‐094https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16529У статті обґрунтовано доцільність проведення своєчасної превентивної роботи в закладах освіти з метою попередження відхилень у поведінці учнів молодшого шкільного віку. Особлива увага звертається на підготовку майбутніх педагогів до превентивної діяльності з молодшими школярами в закладах загальної середньої освіти. Зокрема, аналізується структура підготовки здобувачів вищої освіти до превентивної педагогічної діяльності, яка об’єднує такі складники: освітній; організаційний; дидактичний; особистісний; технологічний. Схарактеризовано зміст, продуктивність підготовки майбутніх педагогів до превентивної професійної діяльності з молодшими школярами. В основі превентивної діяльності лежить особистісний підхід до її організації. При цьому цілісність і позитивна тенденція розвитку особистості забезпечується превентивним характером педагогічної діяльності, створенням умов для самовираження кожного учня. Зазначено, що особливістю превентивної діяльності є гуманізація освітнього процесу.The article substantiates the feasibility of conducting timely preventive work in educational institutions in order to prevent deviations in the behavior of younger school‐aged students. Special attention is paid to the preparation of future teachers for preventive activities with younger schoolchildren in general secondary education institutions. In particular, the structure of higher education students' preparation for preventive pedagogical activity is analyzed. It combines the following components: educational; organizational; didactic; personal. The content and productivity of training future teachers for preventive professional activities with younger students are characterized. The basis of preventive activities lies in a personalized approach to its organization. In this case, the integrity and positive trend of personality development are ensured by the preventive nature of pedagogical activities, creating conditions for the self‐expression of each student. It is noted that a feature of preventive activity is the humanization of the educational process.ukпревентивна діяльністьпідготовка майбутніх педагогів до превентивної діяльностімолодші школярізаклади загальної середньої освітиорганізація освітнього процесутехнологізація освітнього процесупсихологічна підтримкапедагогічна допомоганапрями підготовки до превентивної діяльності у вищій школітеоретична та практична підготовкаpreventive activitypreparation of future teachers for preventive activityyounger studentsinstitutions of general secondary educationorganization of the educational processtechnologization of the educational processpsychological supportpedagogical assistancedirections of preparation for preventive activity in higher educationtheoretical and practical trainingПідготовка майбутніх педагогів до превентивної діяльності з молодшими школярами в закладах загальної середньої освітиPreparation of Future Teachers for Preventive Activity with Younger School‐Aged Students in General Secondary Education InstitutionsArticle0000‐0002‐6321‐08520000‐0003‐3833‐958X10.24139/2312‐5993/2023.10/081‐094