Leleka VitaliiЛелека Віталій2024-10-242024-10-242023Leleka V. Formation of the Student's Personality in the Context of Forming a Healthy Lifestyle and Development of Physical Culture [Техt] / V. Leleka // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2023. – № 8-9 (132-133). – С. 325–332. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2023.08‐09/325‐332https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15826The impact of physical education and sports on the formation of a student’s personality is of great social importance, because modern living conditions (both at work and in everyday life) lead to an inevitable decrease in human motor activity – decreased motor activity, in turn, leads to a decrease training of the body, which affects the reduction of mental and physical capacity. The purpose of the article is to study the formation of the student's personality in the context of the formation of a healthy lifestyle and the development of physical culture. Using the main means of physical education, such as physical exercises, natural forces of nature, hygienic factors, a physical education teacher forms the necessary skills and abilities, develops professionally significant qualities, contributes to the morpho‐functional improvement of the body, cultivates a stable interest and need for systematic physical education, attracts to the acquisition special system of knowledge and their use in social practice and daily life of the student. Physical culture as a part of general culture is represented in a higher educational institution by an educational discipline and is an integral component of the integral development of a student's personality, professional training and harmonization of his life activities. An important task of educational and training processes in physical education and sports consists not only in the specifics of teaching the skills and abilities of using the means of physical culture, sports, tourism in higher education institutions, but also, most importantly, in teaching technologies and the greater use of these means in the future, motivation to a healthy lifestyle, improvement of personality and society. Therefore, a special role in the design of physical education in a higher educational institution is to, based on real conditions, offer such forms of organization and ensuring the effectiveness of physical education that would encourage the formation of a student's health culture and hisself‐development.Вплив занять фізичною культурою і спортом на становлення особистості студента має важливе соціальне значення, тому, що сучасні умови життя (як на виробництві, так й у побуті) призводять до неминучого зниження рухової активності людини – знижена рухова активність, у свою чергу, веде до зниження тренованості організму, що впливає на зниження розумової й фізичної працездатності. Метою статті є вивчення становлення особистості студента в контексті формування здорового способу життя й розвитку фізичної культури. Використовуючи основні засоби фізичного виховання, такі як фізичні вправи, природні сили природи, гігієнічні чинники,викладач фізичного виховання формує необхідні уміння і навички, розвиває професійно значущі якості, сприяє морфофункціональному вдосконаленню організму виховує стійкий інтерес і потребу у систематичних заняттях фізичною культурою, залучає до придбання спеціальної системи знань й використання їх у суспільній практиці й повсякденному житті студента. Фізична культура як частина загальної культури, представлена у вищому навчальному закладі навчальною дисципліною і є невід’ємним компонентом цілісного розвитку особистості студента, професійної підготовки та гармонізації його життєдіяльності. Важливе завдання навчального та навчально‐тренувального процесів з фізичного виховання та спорту полягає не тільки в конкретиці навчання умінням та навичкам використання засобів фізичної культури, спорту, туризму у ЗВО, але й, головне,в навчанні технологіям та більшому застосуванню цих засобів у майбутньому,мотивації до здорового способу життя, вдосконаленню особистості та соціуму. Тому особлива роль в проєктуванні фізичного виховання у вищомунавчальному закладі полягає в тому, щоб, виходячи з реальних умов,запропонувати такі форми організації та забезпечення ефективності фізичного виховання, які б спонукали до формування культури здоров’я студента та його саморозвитку.enphysical culturehealthy lifestylestudentssocial surveyeducational processфізична культураздоровий спосіб життястудентисоціальне опитуваннянавчально‐виховний процесFormation of the Student's Personality in the Context of Forming a Healthy Lifestyle and Development of Physical CultureСтановлення особистості студента в контексті формування здорового способу життя й розвитку фізичної культуриArticle0000‐0001‐5680‐778410.24139/2312‐5993/2023.08‐09/325‐332