Конох Анатолій ПетровичKonokh Anatolii PetrovychМаковецька Наталія ВалеріївнаMakovetska Nataliia ValeriivnaКонох Олена ЄвгенівнаKonokh Olena Yevhenivna2025-09-192025-09-192025Конох А. Формування управлінської компетентності майбутніх фахівців фізичної культури у закладах вищої освіти до організації масових заходів в умовах змішаного навчання [Текст] / А. Конох, Н. Маковецька, О. Конох // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2025. – № 3 (143). – С. 389–399. – DOI: 10.24139/2312-5993/2025.03/389-399https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/17269Стаття присвячена висвітленню теоретичних засад формування управлінської компетентності майбутніх фахівців фізичної культури у закладах вищої освіти в умовах змішаного навчання. Проведений аналіз наукових праць, присвячених формуванню управлінської компетентності майбутніх фахівців фізичної культури, свідчить про те, що ця проблема як у теоретичному, так і в методологічному аспектах досліджена недостатньо. Зазначено, що науковці розглядали різні аспекти професійної компетентності та культури майбутніх фахівців фізичної культури, проблему формування управлінської компетентності. Досліджуються поняття компетентність, компетенція, професійна компетентність, управлінська компетентність, управлінська компетентність фахівців фізичної культури, а також з’ясовується сучасний стан їх сформованості. Встановлено, що управлінська компетентність майбутнього фахівця фізичної культури – це сукупність компетенцій, які охоплюють систему знань основ теорії управління. Щоб фахівець не тільки мав управлінську компетентність, але й міг би її застосовувати у своїй професійній діяльності, необхідно забезпечити розширення меж професійної підготовки у сфері фахівців фізичної культури, грунтуючись на передових підходах у навчанні та нових освітніх стандартах. Доведено, що майбутня професійна діяльність фахівців фізичної культури, а фактично і управлінська компетентність передбачає, що під час професійної підготовки необхідно її сформувати, що дозволить більш ефективно використовувати творчий та інтелектуальний потенціал в теперішніх ринкових умовах, виконуючи професійні функції на фоні високого рівня ділових і особистісних якостей, в керуванні процесами та людьми. Автор наголошує, що розвиток сфери фізичної культури в сучасних ринкових умовах неможливий без фахово підготовлених, компетентних фахівцівуправлінців фахівців фізичної культури. Встановлено, що формування управлінської компетентності майбутнього фахівця фізичної культури у процесі фахової підготовки має базуватися на загальнолюдських цінностях, комплексному компетентністному підході та професійній компетенції майбутнього фахівця, необхідних під час роботи в умовах змішаного навчання.The article is devoted to highlighting the theoretical foundations of the formation of managerial competence of future physical culture specialists in higher education institutions in the conditions of blended learning. The analysis of scientific works devoted to the formation of managerial competence of future physical culture specialists indicates that this problem has not been sufficiently studied both in theoretical and methodological aspects. It is noted that scientists have considered various aspects of professional competence and culture of future physical culture specialists, the problem of the formation of managerial competence. The concepts of competence, competence, professional competence, managerial competence, managerial competence of physical culture specialists are studied, and the current state of their formation is also clarified. It is established that the managerial competence of a future physical culture specialist is a set of competencies that cover the system of knowledge of the basics of management theory. In order for a specialist not only to have managerial competence, but also to be able to apply it in his professional activity, it is necessary to ensure the expansion of the boundaries of professional training in the field of physical culture specialists, based on advanced approaches in training and new educational standards. It is proved that the future professional activity of physical culture specialists, and in fact, managerial competence, implies that it must be formed during professional training, which will allow more effectively using creative and intellectual potential in current market conditions, performing professional functions against the background of a high level of business and personal qualities, in managing processes and people. The author emphasizes that the development of the field of physical culture in modern market conditions is impossible without professionally trained, competent managers of physical culture specialists. It has been established that the formation of managerial competence of a future physical education specialist in the process of professional training should be based on universal human values, a comprehensive competency-based approach and professional competence of the future specialist, necessary when working in a blended learning environment.ukуправлінська компетентністьфахівці фізичної культуризаклад вищої освітиумови змішаного навчанняmanagerial competencephysical education specialistshigher education institutionblended learning conditionsФормування управлінської компетентності майбутніх фахівців фізичної культури у закладах вищої освіти до організації масових заходів в умовах змішаного навчанняFormation of Managerial Competence of Future Physical Education Specialists in Higher Education Institutions for Organizing Mass Events in Blended LearningArticle0000-0003-4283-93170000-0003-3735-22050000-0002-8970-081710.24139/2312-5993/2025.03/389-399