Bobrovnyk SvitlanaBoiko SvitlanaVolkova OlenaБобровник СвітланаБойко СвітланаВолкова Олена2022-10-072022-10-072022Bobrovnyk, S. Development of Language Ability and Speech Activity [Text] / S. Bobrovnyk, S. Boiko, O. Volkova // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022. – № 1 (115). – С. 160–169. – DOI: 10.24139/2312-5993/2022.01/160–169.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12473The article reflects and analyzes such a phenomenon as language ability and components that affect language ability and speech activity. Language ability is considered in the article as one of the important constituents in the process of speech and learning a foreign language. Speech activity is realized on the basis of developed language ability. The article describes the constituents influencing the development of speech activity and factors (general intelligence, memory, logic, information processing speed, hearing) that contribute to the development of language ability. The purpose of the article is to identify the components of formation, structure and development of language ability. The practical importance of the study lies in the fact that understanding the components of the development of language ability allows us to improve the learning process. Knowing the peculiarities of the formation of language abilities will help to find the ways to effectively learn not only foreign languages, but also any educational material in general, and will be able to help eliminate problems that prevent from understanding and reproducing speech.У статті висвітлено та проаналізовано таке явище, як мовна здібність та компоненти, які впливають на мовну здібність і мовленнєву діяльність. Мовна здібність розглядається у статті як одна з важливих складових у процесі мовлення й вивчення іноземної мови. Мовленнєва діяльність реалізуються на основі розвинутої мовної здібності. У статті представлено опис компонентів, які впливаять на розвиток мовленнєвої діяльності та чинникі (загальний інтелект, пам'ять, логіка, швидкість переробки інформації, слух), які сприяють розвиткові мовної здібності та мовної компетентності, охарактеризовані основні чинники до реалізації мовленнєвої діяльності, описані засоби розвитку мовленнєвої діяльності та мовної здібності, а також запропоновані вправи для розвитку мовної здібності та мовленнєвої діяльності в навчанні іноземних мов. Виявлено зміст, положення мовної здібності та мовленнєвої діяльності як засобу формування іншомовної комунікативної компетентності. Метоя статті є обґрунтування значущості мовної здібності, її компонентів для розвитку мовленнєвої діяльності для формування іншомовної комунікативної компетентності. У ході дослідження використовуються аналіз літератури по темі дослідження, узагальнення педагогічного досвіду, метод логічного аналізу, емпіричний метод, цілеспрямоване сприйняття навчального процесу, а також метод спостереження, що дозволяє досліджувати це явище. Метод узагальнення незалежних характеристик підвищує об’єктивність висновків. Сутність методу зводиться до обробки інформації з різних джерел. Таким чином, сутність полягає в гармонійному поєднанні академічних та практичних знань. Вивчення мовної здібності як явища, необхідного для формування мовної особистості, має велике значення, оскільки допомагає глибоко зрозуміти формування мовленнєвих здібностей учнів, для кращого навчання й засвоєння навчального матеріалу, стимулює ініціативу та зростання творчих можливостей. Це сприяє розвиткові комунікативної компетенції, яка буде потрібна не лише в майбутній професійній діяльності, а й у соціальному житті. Отримані результати можуть послужити основою для подальшого вивчення компонентів формування мовних здібностей та мовленнєвої діяльності в навчальному процесі.enlanguage abilityspeech activitydevelopmentformationresearchcomponentconstituentcompetencesense of languagecomprehensionмовна здібністьмовленнєва діяльністьрозвиток, формуваннядослідженнякомпонентскладовакомпетенціяпочуття мовирозумінняDevelopment of Language Ability and Speech ActivityРозвиток мовної здібності та мовленнювої діѐльностіArticle0000-0001-8665-72030000-0003-0220-94250000-0002-3241-769010.24139/2312-5993/2022.01/160-169