Рохас Ефрен РохеліоRokhas Efren Rokhelio2019-06-032019-06-032018Рохас, Е. Р. Узагальнення методичного досвіду відомих скрипалів як засіб формування виконавської культури [Текст] / Е. Р. Рохас // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : наукове видання / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: Г. Ю. Ніколаї, А. Валюга, Н. П. Гуральник та ін.]. – Суми : [ФОП Цьома С. П.], 2018. – Вип. 2 (12). – С. 234–243.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7351У статті проаналізовано досвід методичної роботи щодо культури звуковидобування та виконавської техніки деяких знаменитих скрипалів ХХ століття, які завдяки своїй віртуозності та педагогічному таланту розробили відомі авторські методики та створили потужні скрипкові школи, зокрема, одеську школу. Доведено, що традиції української скрипкової педагогіки були закладені відомими скрипалями-виконавцями та педагогами Абрамом Ямпольським, Давидом Ойстрахом, Михайлом Вайманом та іншими. Висвітлено деякі аспекти розвитку скрипкової педагогіки в Україні, особлива увага приділяється ролі Петра Столярського та його учнів у цьому процесі. Результати аналізу розвитку радянських скрипкових шкіл та вивчення особливостей авторської техніки відомих музикантів-педагогів дозволили виділити методологічні принципи формування виконавської культури скрипалів, серед яких: індивідуальний підхід і творча свобода; художня інтерпретація творів через осмислення ідеї композитора, підтексту й контексту; усвідомлення значущості та високої місії музичного мистецтва тощо.The article analyzes experience of methodological work on the culture of sound extraction and performing techniques of some of the famous violinists of the 20th century, which, thanks to their virtuosity and pedagogical talent, developed famous authors’ techniques and created powerful violin schools, in particular, Odessa school. Some aspects of development of violin pedagogy in Ukraine are highlighted, special attention is paid to the role of Peter Stoliarsky and his students in this process. It is proved that traditions of Ukrainian violin pedagogy were laid in the 20th century by well-known violinists-performers and teachers Peter Stoliarsky, Abram Yampolsky, David Oistrakh, and others. The results of analysis of Soviet violin schools development and the study of peculiarities of author’s techniques of famous musicians-teachers have made it possible to distinguish methodological principles for the formation of violin player’s performance culture, among them: an individual approach and creative freedom; artistic interpretation of works through comprehension of the idea of the composer, subtext and context; making classroom atmosphere more creative; awareness of the significance and high value of musical art; activation of independence, etc.ukвідомі скрипалі ХХ століттяавторські методикиформування виконавської культурискрипкові школиПетро Столярський та його учніfamous violinists of the 20th centuryauthor’s techniquesformation of performance cultureviolin schoolsPeter Stoliarsky and his studentsУзагальнення методичного досвіду відомих скрипалів як засіб формування виконавської культуриGeneralization of Methodological Experience of Famous Violinists as a Means of Forming Performance CultureArticle