Лохоня Микола МиколайовичLokhonia Mykola Mykolaiovych2021-09-212021-09-212020Lokhonia, M. Theoretical Basis of Formation of Future Teachers’ Readiness to Create the Higher Education Institution Image [Text] / M. Lokhonia // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – № 10 (104). – С. 157–166. – DOI: 10.24139/2312-5993/2020.10/157-166.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/11288Education is an integral part of the life of society, on the development of which the intellectual and spiritual potential of the country depends. With penetration of market relations into the educational sphere, globalization of educational services, on the one hand, and the peculiarities of the demographic situation in our country, on the other, the role of marketing and PR technologies in shaping the image of higher education institutions is difficult to overestimate. Thus, the theoretical foundations of formation of the readiness of future teachers for creating the image of the education institution not only enhances the importance of an individual university, but also influences formation of the image of education as a whole.Освіта є невід’ємною частиною життя суспільства, від розвитку якої залежить інтелектуальний та духовний потенціал країни. Із проникненням в освітню сферу ринкових відносин, глобалізацією освітніх послуг, з одного боку, та особливостями демографічної ситуації в нашій країні, з іншого, роль готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти складно переоцінити. Таким чином, теоретичні основи формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти не тільки підсилює значимість окремого університету, а й впливає на формування іміджу освіти в цілому. Тому дуже важливо приділяти увагу формуванню, підтримці й коригуванню теоретичних основ формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти. У статті розкрито сучасні теоретичні підходи до формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти як елемента його конкурентоспроможності. Конкуренція є однією з найбільш важливих ознак ринкової економіки та розуміється як суперництво між суб’єктами ринку. Всі дії цих суб’єктів зі створення та збуту товарів і послуг, управління виробництвом, формування та реалізації стратегічних та тактичних завдань спрямовані на те, щоб визначити суперників, створити конкурентну перевагу. Конкуренція сприяє збагаченню пропозиції, її пристосування до мінливих потреб населення, постійному виведенню на ринок нових, більш досконалих товарів і послуг. Зміцнити власні позиції в конкурентному середовищі можна різними способами, у тому числі й за допомогою іміджу закладу вищої освіти. У статті описані PR-технології, що застосовуються для формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти: іміджу освітньої послуги, споживачів освітніх послуг, внутрішнього іміджу ЗВО, іміджу керівника, викладачів та студентів, візуального, соціального та бізнес-іміджу університету. Актуалізовані такі PR-технології, необхідні для побудови і реалізації імідж-системи в університеті, як media relations, event-marketing, спонсорство та благодійність, інвестор рілейшнз, технології тімбілдінга.entheoretical basisformationfuture teachers’ readinesshigher education institutionimageтеоретичні основиформуванняготовність майбутніх викладачівзаклад вищої освітиіміджTheoretical Basis of Formation of Future Teachers’ Readiness to Create the Higher Education Institution ImageТеоретичні основи формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освітиArticle0000-0003-0778-252X10.24139/2312-5993/2020.10/157-166